Toon posts:

Cartoon/Comic achtergronden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik zoek cartoon achtergronden wat ik kan gebruiken voor flash animaties. Ik probeer een cartoon filmpje te maken, maar ik ben niet zo goed in achtergronden tekenen. Zijn er ook sites waar je zulke achtergronden kunt downloaden? het gaat meer om voorbeelden, zodat ik ze later ook kan tekenen.

Ik zoek achtergronden zoals dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.rpgpenguin.com/rpgblues/Sketches/forest.gif

Verwijderd

Hmm tjah. Ik denk dat de meeste cartoonisten die cartoon karakters kunnen tekenen ook wel de achtergronden kunnen tekenen, weet niet of daar public domain achtergrondjes voor te krijgen zijn. Het zal sowieso lastig zijn om ze in 1 stijl te vinden.

Wat wil je psies doen, je hebt eigen karakters die je in een omgeving wilt plaatsen?

Misschien moet je een collega zoeken om het voor je in te vullen, daar geef ik je iets meer kans mee.

Verwijderd

Je zou eventueel stockphoto's ruw over kunnen vectoren,

Of idd zoals darkX zegt het uitbesteden aan een third party

Verwijderd

Hmm, zou ook kunnen, maar geeft toch een heel ander effect.

Maar als je een tof concept hebt, dan kun je vast iemand vinden om je met de backgrounds te helpen.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, ja dat is zo om iemand anders te vragen. Maar ik wil het juist zelf proberen :D Ik zal zal eens kijken naar "echte" achtergronden en die over tekenen als cartoon.
Maar er zijn geen stockphoto's sites met cartoon achtergronden?

Verwijderd

Dude, als je stocktekeningen gebruikt doe je het toch ook niet zelf :P Maar zover ik weet is dat er niet echt, ik kom veel in een reclame bureau, en die gebruiken een hoop stockbeelden, maar wanneer cartoons gebruikt worden huren ze toch een cartoonist. Ook wel logisch eigenlijk, een cartoon is net zo snel gemaakt, daar hoef je geen stockbeelden van de maken. Een foto van een stel in een carbio in manhatten kost wat meer moeite, daarom zijn er stockbeelden :)

Cartoonstocks zijn er wel, maar de markt is veeeel kleiner. Opzet is ook heel anders.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2003 14:33 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Zoiets zelf doen is beter voor de 'feel' van je comic. Anders kloppen je karakters niet echt met de achtergronden, of je moet wel heel erg goed op elkaar ingespeeld zijn als je het in een team doet. Want iedereen gebruikt eigen tekenstijlen, schaduweffecten, kleuren noem maar op. :).

Het plaatje in je startpost is best te doen, er zitten niet al teveel trucs in om diepte etc. aan te geven. Dus gewoon flink oefenen, en verschillende stijlen proberen, dan kan je binnen de kortste keren (een paar weken?) zelf de mooiste achtergronden maken, die ook nog eens goed bij je karakters passen.

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

ReemF> Nah, verschillende tekenstijlen in comics tussen voorgrond en achtergrond kan vrij goed, dat is bij disney tekenfilmpjes enzo nl altijd (achtergrond geschilderd, voorgrond geinkt). Maar je moet dan wel zorgen dat het zo afgestemd is dat het steeds dezelfde verschillen zijn :) Een tweede tekenaar voor de backgrounds kan dus wel, van verschillende bronnen backgrounds rippen kan echt neit.

Verwijderd

Topicstarter
ik was niet van plan om de cartoon stockphoto's te gebruiken, maar dan heb ik wat voorbeelden. Die plaatje dat ik als voorbeeld heb gebruikt, zo'n style zoek ik. Maar ik zal proberen veel te oefenen :P

Verwijderd

voorbeelden zijn er genoeg :)

een stripboek zit vol met voorbeelden, en ik geloof dat er nog meer stripboeken dan mensen zijn op deze wereld ;) dus ik zou een boek zoeken dat past bij je stijl en daar is in gaan neuzen..
Pagina: 1