Is dit geen mega-ordinaire troll

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Imho verdient deze reply met stip een -1 positie.

Sowieso kan de hele draad wel wat aandacht gebruiken, er staan een paar reacties wel érg hoog, of juist erg laag.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
buiten de m$ zie ik er eigenlijk geen trol in, lijkt mij meer een constatering.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
spook schreef op 16 August 2003 @ 14:22:
buiten de m$ zie ik er eigenlijk geen trol in, lijkt mij meer een constatering.
Wat dacht je van "Gelukkig wisten ze de verleiding daar te weerstaan." (en dan met name de toevoeging van "Gelukkig"), plus de dubieuze smiley die in de reply gebruikt word.

De combinatie van die 2, plus de al aangehaalde $, maakt het imho tot een duidelijke troll.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
sorry ik kan in het gelukkig geen trol zien, alleen dat hij/zij blij is met de keuze van Duitsland.
Het 2e stukje is een beetje kort door de bocht, het kan namelijk ook zijn dat overheden juist gaan dreigen met linux om een leuke deal van MS te krijgen.
De conclusie die hij/zij trekt dat MS bang is voo Linux is een conclusie die je goed kunt onderbouwen en hij/zij heeft een smiley gekozen die bij de conclusie past.

In mijn ogen kun je hem/haar beschuldigen van niet optimale woord keuze en een gemis aan onderbouwing en het niet duidelijk onderscheid maken tussen gegevens en meningen maar toch lukt het mij niet om er een trol in te zien (en daar ben ik meestal toch aardig goed in)

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
van mij mag ie naar 0 overbodig, maar daar staat ie al.... -1 is ook goed.

[ Voor 13% gewijzigd door Teckna op 16-08-2003 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

* KeX vindt dit een behoorlijke troll

Sowieso, het insinueren dat het gelukkig is dat ze de verleiding kunnen weerstaan. Voor wie is dat gelukkig? Dit is bedoeld als behoorlijke steek onder water en een vermomde pro linux ongefundeerde windows sux reactie, want verdere onderbouwing onderbreekt. Ook het aanhalen dat MS doodsbang is voor linux wordt niet gestaafd. MS probeert koste wat het kost linux buiten de deur te houden en hun monopolie te beschermen, dat is wat ik lees in het nieuwsitem. Ik zie in deze reactie veel uitlokking tot vlammen in. Zeker doordat de reactie nog wordt gevolgd door een "devil" emoticon en versierd is met de prachtige $ ornamenten.

trolletje van het zuiverste water, ongefundeerde uitlok statements.

-1 namens mij.

[ Voor 4% gewijzigd door KeX op 16-08-2003 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Het stukje komt inderdaad wat "gemeen" over. Toch heeft het niet het opruiende en lage karakter dat voor mij een echte troll kenmerkt. Een troll is in mijn ogen meer een botte vaststelling zonder onderbouwing dat bijvoorbeeld MS stom is. Omdat het dan vaak niet meer dan vuilspuiterij is, is dat vaak een troll. Dat vind ik hier niet helemaal terug.

Als ik heel eerlijk ben, vind ik de herinnnering aan het gedrag van Microsoft in Duitsland zelfs best informatief. :) Helaas voor de poster heeft hij er zo weinig werk van gemaakt, en is het allemaal zo kort van stof, dat ik er voor kies om 'm op 0 overbodig te zetten. Momenteel staat hij weer op -1 troll. Met het gebruik van M$ verdient hij bij mij ook geen bonuspunten, maar aangezien de rest wel aardig is, hoeft de posting van mij écht niet naar -1.

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

* Delerium vindt het een neptroll.

Te subtiel, te genuanceerd, toch een -1 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig volgens zijn visie natuurlijk. Duh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Hij staat nu mooi op -1. 'K heb ook nog wat andere replies recht proberen te zetten. Dit gezeur heb je eigenlijk altijd in Microsoft of Linux topics. Classic.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-10 23:48

botoo

💀 too old to die young

* botoo .

Te laat om nog te modereren, maar om het 'to troll or not to troll' vraagstuk eens door te lichten:
M$ heeft in Duitsland toch ook geprobeerd de opmars van Linux te breken door zo'n soort 'special treatment' aan te bieden? Gelukkig wisten ze de verleiding daar te weerstaan.

Het lijkt een trend te worden van M$ om landen die dreigen met Linux koste wat het kost op het 'rechte pad' te houden.

M$ is echt doodsbang voor Linux }>
Initieel laat ik de $$'jes ff voor wat ze zijn, * botoo pleegt daar tegenwoordig doorheen te lezen en gebruikt het $ gebruik slechts om de doorslag te geven (d.w.z. als de post enige inhoud meent te hebben).

Heeft MS in Duitsland werkelijk een 'special treatment' aangeboden?
zo ja, informatief,
zo nee, broodje aap en vlamlokker.

Indien ja, dan mag je het best wel 'gelukkig' noemen dat er niet op ingegaan is, klinkt mij als het oneerlijk binden van consumenten.

Indien die 'special treatment' werkelijk plaats heeft gevonden, dan mag je die Thaise Office voor $36 daar best mee vergelijken vind ik, om het onmiddellijk en trend te noemen gaat mij wat ver, maar die koppeling is imo wel aanvaardbaar.

Tot nu toe is de waarheid achter het statement wmb de scherprechter of het een vlammetje is.
(Ik _weet_ dit dus niet 100% en zou tot hier nog niet naar de -1 modereren.)
M$ is echt doodsbang voor Linux }>
Hier valt weinig anders dan 'troll' op te antwoorden, juist door de }> (die ik lees als: neh, neh, nehnehneh, lekker puh!).

E.e.a. in ogenschouw genomen laat ik het $$ in dit geval de doorslag naar troll geven, juist door die laatste toevoeging krijg ik de sterke indruk dat de poster MS graag afzeikt en niet objectief zal zijn.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1