[Flash MX and ActiveX Webcam] Kunnen die gelayerd worden?

Pagina: 1
Acties:

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
Effe een vraagje:

Voor een 'kunst' project gebruik ik een webcam (Axis 2110) en deze werkt client-side met een activex (of op een Mac gewoon 'native'). De rest van het spul aan client side is Flash MX. Omdat het nite mijn design is moet ik 2 maal de active 'over' de flash mx krijgen. Helaas heb ik geen access tot de webcam (zit in een ander land, offline ;) zodat ik het onmogelijk kan testen.

De vraag is dus: Als ik een fullscreen flashmx heb kan ik dan door een getURL+javascript een div Boven mijn flash zetten ?

eg: de eerste 'pagina' van mijn flash movie heeft geen webcam nodig, dan druk ik op een button en ga ik naar een webcam 'pagina' (frame) deze zegt tegen de html pagina dat ie div 'x' op plaats (x,y) moet zetten Boven de flash mx. Zodoende dat ik het webcam gedeelte kan integreren in mijn design (clumsy maar dat is niet erg). Er komt nooit iets bovenop de video btw. Ik kan ook geen gebruik maken v/h feit dat Flash ook streaming vidoe ondersteunt (ie comm-server).

Iemand dit ooit gedaan? Het moet wel niet alleen IE zijn :)

Verwijderd

activex (object tag) is zowiezo IE only, en daarna is het zo dat Mozilla oid "embed" zooi altijd on top gooit. Je kunt de Z-depth niet regelen helaas (dacht ik iig, misschien tegenwoordig anders).

Wat krijg je dus: Ruzie tussen twee dingen, en dat gaat flikkeren (ze willen allebei ontop)

wat je misschien kan proberen is het met een iframe doen, maar ook hierbij schat ik in dat de "embed" objecten ruzie gaan maken

Verwijderd

[quick & dirty]waarom niet een popup-window (zonder al die balken weetjewel) precies op die plek over je flash?
[/quick & dirty]

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2003 15:10 ]

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
tja het gekke is dat we al een popup hebben voor de webcam - maar blijft het probleem dat ie zover ik weet niet gezegd kan worden om als 'top' window te blijven. En aangezien het real-time interactief is (ie je doet iets in flash en je ziet het resultaat op de webcam) dat de webcam liefst altijd zichtbaar is (waar dat moet). Om een popup te laten hooveren lijkt me onbegonnen werk (en oer lelijk ;).

Zal dus helaas bij meerdere flash files blijven. Ik steek gewoon alles in 2 frames met in de onderste frame mijn 'permanent' flash (die communiceert met de server) en rest gebruikt dan LCO's. Helaas wil dit zeggen dat ie steeds moet gaan reloaden (en in dit geval kan dat best rot zijn)... toch bedankt.