we hebben een probleem: namelijkeen oude casema cablemodem (met COM poort, dus geen USB of ethernet) die we willen aansluitn op een nieuwe laptop met win xp. Die heeft geen COM poort, maar wel USB en ethernet. Is dat op elkaar aan te sluiten of moet er een nieuwe modem komen?
Bel Casema, wellicht willen ze een nieuwere docsis modem aan je verstrekken. Iedereen moet toch een keer over naar het nieuwe systeem, neem ik aan.
Binnenkort zal je wel een brief in de bus krijgen, want Casema is landelijk bezig de oude modems (en abbo's) eruit te gooien. Ik zit hier ook nog met een oude modem, maar binnen enkele maanden is hier het nieuwe (broadband) netwerk ook beschikbaar. Dus....je kan óf wachten tot het nieuwe netwerk er ook bij jou is. Óf je gaat zoeken naar een com->usb converter (áls die al bestaat).
The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw
Je zult OF een nieuw modem moeten zien te krijgen (Casema bellen!), of hem aansluiten op een PC, welke het internet deelt. Zie ook: Hoe deel ik Internet ?
Succes !
Succes !
Dit topic is gesloten.
![]()