Cyberhome 402 of 405? (heb een uur bedenktijd :P )

Pagina: 1
Acties:
  • 356 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:07

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
ok, 't geval wil dus dit: mn ouders zijn op dit moment in rotterdam, en gaan over een uurtje daarvandaan... door naar Ridderkerk, om bij Alternate een dvdspeler te gaan kopen. En nou weten we dus dat het óf de Cyberhome CH-DVD 402, óf de Cyberhome CH-DVD 405 gaat worden...

De verschillen voorzover ik weet:
CH-DVD 402: € 49,-
- officiele firmware updates verkrijgbaar via de website van CyberHome
- alleen optical/coaxial 5.1 geluid

CH-DVD 405: € 55,-
- geen firmware updates, maar wél "gebreken" die daardoor verholpen zouden moeten worden, slechts beloftes van cyberhome...
- optical/coaxial/analoog 5.1 geluid
- ycc uitgang ( :? )

beide spelers zijn op dit moment alleen in zwarte uitvoering op voorraad bij Alternate, dus daar hoeft de keuze niet van af te hangen... De 402 trekt mij persoonlijk meer aan omdat ik meer vertrouwen heb in een systeem dat veel updates krijgt (en ook nog verder zal krijgen). Op dit moment hebben we toch geen 5.1 speakerset in de huiskamer staan, maar we weten natuurlijk niet wat voor soort versterker we zouden kunnen gaan kopen in de toekomst (een analoge of een digitale..?), dus is misschien die analoge uitgang wat handiger met 't oog op de toekomst :? (of zijn er tegenwoordig tóch alleen maar digitale versterkers te kopen voor dit doeleinde?)

Wat ik me dus afvraag: mis ik in mijn opsomming bepaalde voordelen/verschillen tussen de twee dvd spelers te noemen? Heeft de 405 misschien een beter/betrouwbaarder loopwerk, of kan deze beter met bepaalde formaten media omgaan? OF, is de 402 (waar ik eerder naar neig) toch gewoon een net zo goeie (betere??) keuze?

k heb dus een uur (ongeveer) om hierachter te komen ;) dus hoop dat ik in die héél ruime tijd (uche :P ) nog 't een en ander te weten kom :) Heb al stapels reviews gelezen (onder andere deze was wel erg informatief, maar puur over de 402), maar een echte vergelijking tussen de 402/405 ben ik nergens tegengekomen ....

[ Voor 8% gewijzigd door jwbagger op 16-08-2003 10:54 ]

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

ff wat links van dvdrhelp.com
met user reviews en specs

402
http://www.dvdrhelp.com/d...9&Search=Search&#comments

405
http://www.dvdrhelp.com/d...2&Search=Search&#comments

ze zijn iig allebei regio vrij te maken en kijk es hier de nieuwste 405 firmware..
http://main-street-usa.bei.t-online.de/index405.htm

hehe ik heb zelf niet eens een standalone player...

[ Voor 45% gewijzigd door JaWa op 16-08-2003 11:01 ]

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

• Bor
  • Laatst online: 14:48

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wat wil je precies weten? Ik denk dat je zelf al een keuze hebt gemaakt als ik jouw post zo doorlees. Je hebt al reviews gelezen en weet waarschijnlijk dus al wat de voor - en nadelen van beide systemen zijn. Ik heb het gevoel dat je meer naar een "bevestiging" van je keuze op zoek bent, of heb ik het hier mis? Ik zou in ieder geval voor het model gaan wat het beste uit de reviews komt en die het beste omgaat met de verschillende dvd+_r(w) media. Als je over een tijd een goede 5.1 versterker koopt kun je dan ook wel een andere dvd speler aanschaffen (de goedkopere setjes bestaan allemaal uit een 5.1 set + dvd speler).

edit: bij de 402 staat dit:

"CyberHome402 gekauft im Juli 2003 im MEDIAMARKT spielt keine DVD+R Scheiben."

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 16-08-2003 11:04 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
JaWa schreef op 16 August 2003 @ 10:56:
ff wat links van dvdrhelp.com
met user reviews en specs

402
http://www.dvdrhelp.com/d...9&Search=Search&#comments

405
http://www.dvdrhelp.com/d...2&Search=Search&#comments

ze zijn iig allebei regio vrij te maken en kijk es hier de nieuwste 405 firmware..
http://main-street-usa.bei.t-online.de/index405.htm

hehe ik heb zelf niet eens een standalone player...
die nieuwere 405 firmware is geen officiele release van cyberhome, en ik dácht dat ik iets had gelezen van iemand die zei dat de menu's er in die versie totaal brak uitzagen... denk dat dan dus sowiezo zou wachten op een officiele release... ;)

wat ik trouwens op die review pagina's van jou zie staan over de 405:
Absolute a great player. Probably just as good as the 402. Plays all disks I've tested. VCD,SVCD,XSVCD,Mpeg 1/2, MP3 (If the bitrate is higher than 448Kbs it start to jitter a little bit, the same happens in the movie when the total datarate exceeds 4700Kbs, picture stays OK well above this Rate.
Plays Jpeg very good. Nice menu and wipes.
I've tested the CAT 988 (also a nice player, no mpeg an jpeg) and the Mustek V560 (also no mpeg,Jpeg, probably a newer (disapointhing) model, the CAT 988 is far better) but the Cyberhome CH-405 is by far the best player. The only minus is that it doesn't support selectable subtitels (no CVD and SVCD)but you can always burn these into the movie.
Buy it, if you can get one !!!!!
zie de twee vetgezette delen: is zoiets misschien eerder verholpen bij de 402, omdat daar gewoon stapels firmwareupdates voor komen, dan bij de 405?
Wat wil je precies weten? Ik denk dat je zelf al een keuze hebt gemaakt als ik jouw post zo doorlees.
dat is niet helemaal waar, ik vermeld alleen dat de 402 me op dit moment het meest aanspreekt. Die speler *schijnt* namelijk meer support te hebben. Maar hoe zou dat over een maand zijn? Misschien brengt cyberhome dan ook 405 firmware uit, en is dat argument dus niet meer zoveel waard als op dit moment.
Daarom wil ik dus weten of het verschil tussen 402/405 alléén maar de beschikbare audio uitgangen is, of dat er meer functionaliteit/betere hardware in de 405 zit :)
Je hebt al reviews gelezen en weet waarschijnlijk dus al wat de voor - en nadelen van beide systemen zijn. Ik heb het gevoel dat je meer naar een "bevestiging" van je keuze op zoek bent, of heb ik het hier mis?
zo zou je het ook kunnen noemen, een "bevestiging" van mn keuze... maar mn keuze staat nog niet vast, als je begrijpt wat ik bedoel ;) Ik twijfel omdat ik bepaalde dingen nog niet weet :)
Ik zou in ieder geval voor het model gaan wat het beste uit de reviews komt en die het beste omgaat met de verschillende dvd+_r(w) media.
het vervelende is dus dat je twee losstaande reviews opzich niet echt met elkaar kan vergelijken: iedere reviewer heeft zn eigen mening/interpretatie over iets... dat wordt dus meer appels met peren vergelijken. Ik heb al een hele tijd lopen zoeken naar een review waarin ze beide spelers met elkaar vergelijken, maar tevergeefs... Misschien omdat ze daarvoor teveel op elkaar lijken? :?
Als je over een tijd een goede 5.1 versterker koopt kun je dan ook wel een andere dvd speler aanschaffen (de goedkopere setjes bestaan allemaal uit een 5.1 set + dvd speler).
tja, of dus een versterker met digitale ingang aanschaffen... schijnt dat de analoge uitgang van de 405 in sommige gevallen een brom laat horen, dus weet niet of dat dan überhaupt wel handig is om als input voor een versterker te nemen... Scheelt dat veel, een analoge of digitale versterker?

* jwbagger op jouw edit:
edit: bij de 402 staat dit:

"CyberHome402 gekauft im Juli 2003 im MEDIAMARKT spielt keine DVD+R Scheiben."
en de regel eronder staat:
"Habe Firmware auf die Version DD20 Updatet. Jetzt werden auch DVD+R Scheiben ohne Probleme wiedergegeben."

kortom, thank heaven voor die firmware updates van de 402... en daarom lijkt die op t eerste gezicht "beter" dan de 405...

alleen ben ik dus bang dat ik dus kies voor een ouder type met misschien brakkere hardware... dát is dus mijn grootste vraag :)

[ Voor 8% gewijzigd door jwbagger op 16-08-2003 11:14 ]

• Bor
  • Laatst online: 14:48

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

jwbagger schreef op 16 August 2003 @ 11:12:
tja, of dus een versterker met digitale ingang aanschaffen... schijnt dat de analoge uitgang van de 405 in sommige gevallen een brom laat horen, dus weet niet of dat dan überhaupt wel handig is om als input voor een versterker te nemen... Scheelt dat veel, een analoge of digitale versterker?
Een digitale ingang is altijd mooier (vrijwel geen kwaliteitsverlies). Jammer genoeg zit je dan gelijk in een hogere prijsklasse.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
ziezo, ik heb opgebeld dat het de 402 wordt. Met als redenering:
- meerdere posts op het duitse cyberhome forum melden dat het met de support van de 402 beduidend beter is gesteld dan die van de 405 (dat idee had ik zelf ook al, er zijn geen officiele updates van de 405 verkrijgbaar)
- de analoge audio-uitgangen laat ik maar voor wat het is... tegen de tijd dat we ooit een digitale versterker kopen zijn die hogere prijsklasses ook wel aardig naar beneden gegaan verwacht ik zo ;)
- verder lijken ze volledig identiek (één post op een engels forum beweert dat de videoprocessing van de 405 beter is, maar dat neem ik dus niet zo letterlijk, omdat het maar om één bewering gaat...)

en nu hopen dat het achteraf ook nog zo'n goeie beslissing blijkt ;) :)

[ Voor 3% gewijzigd door jwbagger op 16-08-2003 12:28 ]

• joey6666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 18:02
Lees in ieder geval de super uitgebreide test van de 402 hier http://planetpink.bei.t-o...02/cyberhome402/main.html

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
joey6666 schreef op 16 August 2003 @ 12:40:
Lees in ieder geval de super uitgebreide test van de 402 hier http://planetpink.bei.t-o...02/cyberhome402/main.html
in ieder geval bedankt :) maar ik had die tekst al onderaan mijn startpost gelinkt :) inderdaad een super-review van die 402 :)

1 minuut geleden belde ik mn ma net op, en ze waren toen net aan de beurt bij alternate... de dvdspeler zal nu dus wel gekocht zijn :)

• Makkie80
  • Laatst online: 30-07 18:08

Makkie80

Makkie voor Makkie!

En?! bevalt de player een beetje? Hij staat nu bij de Harense Smid in de aanbieding voor 49,95 en ik zit er ook aan te denken om hem aan te schaffen...

Enigste wat ik jammer vind zijn de korte filenamen bij het afspelen mp3 en het ontbreken van de shuffle functie, maar over dit laatste staat op deze pagina dat deze is toegevoegd in de nieuwste firmware (DD1D).

Verwijderd

Ik heb zelf een 2 weken terug de 405 gekocht, en ik ben er zèèr tevreden over. hij heeft erg goed geluid en beeld, en hij is erg compleet (veel functies, aansluitingen) en hij voelt zeer solide aan. Wat ik er ingooi , speelt ie af (ook VCD) , en hij blijft ook niet steken bij DVD"s (wat sommige wel hebben).

Perfekt apparaat!

• Makkie80

Makkie80

Makkie voor Makkie!

Mijn ouders hebben ook de 405, gespaard met een actie bij de C1000. Deze blijft geloof ik hangen wanneer je een cdtje met jpg afspeelt dmv de slideshow. Als ie aan het einde is liep hij vast geloof ik. Ook als je tijdens een slideshow op pauze drukt en vervolgens weer op play blijft in het display van de speler pauze staan terwijl hij wel weer gewoon doorgaat...

Verwijderd

Makkie80 schreef op 19 augustus 2003 @ 11:33:
Mijn ouders hebben ook de 405, gespaard met een actie bij de C1000. Deze blijft geloof ik hangen wanneer je een cdtje met jpg afspeelt dmv de slideshow. Als ie aan het einde is liep hij vast geloof ik. Ook als je tijdens een slideshow op pauze drukt en vervolgens weer op play blijft in het display van de speler pauze staan terwijl hij wel weer gewoon doorgaat...
Dan is er gewoon iets niet goed met jouw apparaat, hier doet ie het namelijk perfekt, met een JPG slideshow :)

Zou er maar ff mee teruggaan.

• Makkie80

Makkie80

Makkie voor Makkie!

Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 12:04:
[...]

Dan is er gewoon iets niet goed met jouw apparaat, hier doet ie het namelijk perfekt, met een JPG slideshow :)

Zou er maar ff mee teruggaan.
Ik weet niet precies zeker hoe het nou zat met het vastlopen, kan het nu niet testen want hij staat dus bij mijn ouders thuis... Ik dacht dat als je gewoon wat jpg-files op een cdtje had staan en deze afspeelde met de slideshow dat ie dan na de laatste foto vastliep, wachten tot ie helemaal voorbij is dus.

En wanneer je tijdens de slideshow op pauze drukt om een foto wat langer te bekijken komt op het display van de player pause(/pauze) te staan. Wanneer je dan weer op play drukt gaat ie wel gewoon verder, maar het display op de speler geeft nog steeds pauze aan. Geen last van?

Trouwens, zat er op de 405 nou ook een scart aansluiting? (dus voor zo'n grote dikke stekker)

Ik wil hem graag aansluiten op tv en stereoset, bij de 402 zou ik dan volgens mij het audiosignaal dan moeten splitten omdat hier geen scart-aansluiting op zit...

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
Makkie80 schreef op 19 August 2003 @ 10:28:
En?! bevalt de player een beetje? Hij staat nu bij de Harense Smid in de aanbieding voor 49,95 en ik zit er ook aan te denken om hem aan te schaffen...

Enigste wat ik jammer vind zijn de korte filenamen bij het afspelen mp3 en het ontbreken van de shuffle functie, maar over dit laatste staat op deze pagina dat deze is toegevoegd in de nieuwste firmware (DD1D).
we hebben hem aardig ingedraaid in de tijd dat we hem nu hebben :) en tot nu toe bevalt-ie goed :) DVD pikt hij (uiteraard) zonder problemen, en ook (s)VCD gaat uitstekend. Heb alleen bij een (zelf-geconverte) svcd van Johnny English een punt gehad waar het beeld bleef hangen voor ongeveer 40 seconden (het beeld was toen erg donker, en blijkbaar is daar iets misgegaan met óf het afspelen, óf het encoden. Dat was ook mn eerste poging om een SVCD te bakken, dus dan kan er best wel een foutje in zitten :) De speler liep overigens niet vast, audio ging vrolijk door, en na de "storing" liep het beeld ook weer perfect.
Bij andere svcd's (die ik dus niet zelf heb geconvert) heb ik geen problemen ontdekt, dat pikte hij uistekend :)

Overall beeld/geluidskwaliteit is ook weinig op aan te merken, klinkt gewoon goed, zonder dat je er ruis/brom/whatever doorheen hoort :)

niet getest: jpg & dvd+/-r(w)

de 402 bevat de volgende aansluitingen: SCART / tulp audio line-out / coax digi audio out / optical audio out / tulp video out / svideo out / power in.... maar dat had je ook kunnen zien op de review-pagina die al een aantal keer genoemd is in dit topic: http://planetpink.bei.t-o...02/cyberhome402/main.html

daar staat de volgende afbeelding namelijk:
Afbeeldingslocatie: http://planetpink.bei.t-online.de/player2002/cyberhome402/pix/back.jpg

• Makkie80

Makkie80

Makkie voor Makkie!

Heel erg bedankt! Ik had de manual van de 402 gedownload, en hier stond de scartaansluiting niet op namelijk, ook de optische aansluiting niet. Ben net langs de Harense Smid geweest en ze waren helaas uitverkocht, morgenvroeg maar even bij openingstijd voor de deur gaan staan. De verkoper beweerde overigens dat ie toch geen SVCD zou spelen, alleen VCD, stond fout in de folder... Maar volgens mij zal ie het wel mis hebben, overal lees je dat ie dat wel kan dus... misschien een firmwareupdate nodig, we zullen wel zien! :D

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
degene die wij hebben gekocht bij Alternate was in ieder geval al voorzien van de nieuwste firmware, dus daar hoefden wij niks meer aan te doen :) en idd, hij speelt gewoon SVCD, dus jouw verkoper zal het wel mis hebben :)

succes met het kopen ;)

Verwijderd

Makkie80 schreef op 19 August 2003 @ 12:37:
[...]

Ik weet niet precies zeker hoe het nou zat met het vastlopen, kan het nu niet testen want hij staat dus bij mijn ouders thuis... Ik dacht dat als je gewoon wat jpg-files op een cdtje had staan en deze afspeelde met de slideshow dat ie dan na de laatste foto vastliep, wachten tot ie helemaal voorbij is dus.

En wanneer je tijdens de slideshow op pauze drukt om een foto wat langer te bekijken komt op het display van de player pause(/pauze) te staan. Wanneer je dan weer op play drukt gaat ie wel gewoon verder, maar het display op de speler geeft nog steeds pauze aan. Geen last van?

Trouwens, zat er op de 405 nou ook een scart aansluiting? (dus voor zo'n grote dikke stekker)

Ik wil hem graag aansluiten op tv en stereoset, bij de 402 zou ik dan volgens mij het audiosignaal dan moeten splitten omdat hier geen scart-aansluiting op zit...
Ja, zelfs als ik de slideshow laat aflopen , heb ik nergens last van. ook als ik hem op pauze druk, en weer verder ga , gaat ie gewoon verder, en verandert de text op het display weer naar de normale gegevens, dus nee, ik heb nergens last van :)

Mischien komt het omdat ik die van mij òòk bij Alternate gehaald heb, mischien dat die van mij ook de nieuwste firmware al heeft (ik heb daar geen verstand van.).

En er zit op de 405 ook een scart aan de achterkant, net zoals aansluitingen voor een 5.1 luidsprekerset , digitale in/uit (weet ik niet zeker welke) , S-video, optische nogwat, en aansluiting voor analoge luidsprekers (rood en wit), en een composite (?).

Succes.

• Makkie80

Makkie80

Makkie voor Makkie!

Nou, ik heb de 402 aangeschaft en alles doet het prima! Ook SVCD dus... Bij mij zat de nieuwste (officiële) firmware er ook al op. MP3-tjes kun je random afspelen :) Bedankt voor de hulp vooraf!

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
Makkie80 schreef op 20 August 2003 @ 15:23:
Nou, ik heb de 402 aangeschaft en alles doet het prima! Ook SVCD dus... Bij mij zat de nieuwste (officiële) firmware er ook al op. MP3-tjes kun je random afspelen :) Bedankt voor de hulp vooraf!
geen probleem :) beter dat je goed geinformeerd en gefundeerd een product aanschaft, dan dat je nadat je het hebt gekocht merkt dat het eigenlijk prut was ;)

daarom had ik dit topic dus ook gestart in eerste instantie :)

ben blij dat hij jou ook bevalt :)
Pagina: 1