Toon posts:

Wireless netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Huidige situatie:

Kabel internet met 8 ports router (met ingebouwde print server). Op die router staan nu 3 pc's en een laptop verbonden doormiddel van UTP kabels.

Nu willen we een 2de laptop erbij kopen en die 2 laptops allebei draadloos kunnen gebruiken door het hele huis. De laptops hebben beide een PCMCIA slot.

Nu heb ik wat lopen zoeken en ben uit gekomen op 2 ontvangertjes voor in een PCMCIA slot en een verzender (basisstation). Is dat basisstation dan aan te sluiten op een router?

Ik bedoel in de specificaties van dat basisstation kan ik alleen maar vinden dat je er een RJ45 kabel in kan proppen. Kan dat ook vanaf de router? Of krijg je dan maar 1 ip?

De overige computers in het netwerk moeten wel de 2 laptops kunnen bereiken. Hoe kan ik dit nu het beste oplossen? Heeft iemand anders suggesties?

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:50
Koop twee PCMCIA/Cardbus kaartjes voor in de laptops en een draadloos AccessPoint die als bridge werkt. Hiermee leg je verbinding tussen je bedrade en draadloze netwerk. Je AccessPoint krijgt inderdaad 1 IP, maar dat is alleen voor eigen gebruik (configuratie e.d). De laptops krijgen gewoon een eigen IP.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Je kan het WAP gewoon aan de router knopen met het juiste kabeltje :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
WhizzCat schreef op 16 augustus 2003 @ 10:33:
Je kan het WAP gewoon aan de router knopen met het juiste kabeltje :)
En dan is het dus mogelijk dat je vanaf de andere computers op de laptops kan neuzen. Die krijgen dan ook een ip toegewezen?

Verwijderd

Merk, type, kom je al een stuk verder.

Als dat "basisstation" van jou een accesspoint is moet het geen probleem zijn. Het enige waar je op moet letten is of je router op 1 porrt meerdere aansluitingen kan hebben

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Yup, in principe breid je gewoon je lan uit met een switch, alleen de switch is dan draadloos, zoals eborn zegt, als bridge in stellen en draaien maar :)

Als je router dhcp uitgeeft en je wap is bridge, dan krijgt alles en iedereen een ip als het goed is :)

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
En mijn laatste vraag dan ;)

Weten jullie een goed bedrijf dat kwaliteits producten koopt tegen een redelijke prijs? (dus wireless lan producten)

^^^ p.s. niet voor spam bedoelt.

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

e-tech schijnt goed te zijn, ik heb een sweex, maar dat is eigenlijk rommel. Het Asus AP doet het ook goed en niet te duur :)

Verwijderd

Belkin is mijn favoriet. Goeie kwaliteit, 54g producten, 24/7 nederlandse telefonische hulp mocht het niet lukken, en levenslange garantie. Wat wil je nog meer

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:50
Verwijderd schreef op 16 August 2003 @ 10:38:
Weten jullie een goed bedrijf dat kwaliteits producten koopt tegen een redelijke prijs? (dus wireless lan producten)
Daarvoor kun je even in de pricewatch kijken. Zelf heb ik goeie ervaringen met MyCom (winkelketen). Qua producten zie je veel Linksys, D-Link, Asus (sinds de aanbieding van MyCom ;)), E-Tech, Belkin en nog wel een aantal merken. Op zich heeft elk merk zijn voor en tegens. Kijk gewoon even wat je nodig hebt en welk apparaat daar het beste bij aansluit.
Pagina: 1