Yo
Ik ben een computer aan het bouwen voor mijn tante.
naja eigenlijk meer een upgrade, nieuw mobo + proc + Ram
een Epox/Pronix EP-8K9A KT400 board met sound
er gaat een AMD Athlon XP2500+ Barton 333fsb op en 256MB Infineon DDR333/PC2700 RAM
ook is er een nieuwe 420Watt PSU bij
de rest gaat over van haar oude PC
namelijk een GF4MX440SE(4xAGP), 20GB Maxtor harddisk, Realtek 100Mbit NIC, Pioneer DVD speler (tray type), Philips 4x2x4 brander en keyb/muis/monitor.
nu hebben we de boel besteld en alles netjes ingebouwd.
beetje AS3 op de CPU (er is niets naast de core gekomen), RAM stevig in het slot, mobo goed aangedraait, enz enz enz (dat er maar even geen twijfel bestaat aan mijn kundigheid op dit gebied)
alles zit goed dus goed vast, en dat ding booten we.
checken de temps en voltages in de bios voor een kwartiertje en het ziet er allemaal goed uit.
voltages overal binnen de 10% marge en de temp komt idle niet over de 42 heen.
Dus we stellen de andere bios opties in en laten de PC van de Windows 2000 Pro CD booten.
we mikken de harddisk leeg, en maken 2 nieuwe NTFS Partities.
1 van 5GB voor het OS, en 1 van 15 voor de andere data.
Dan installeren we het OS op de 5GB partitie.
tijdens de install krijgen we alleen steeds blauwe schermen.
dus nog maar een paar keer proberen, ook een keer met FAT32.
tevergeefs
Dus ik prop er een reep RAM van mij in (Corsair ValueSelect DDR333/PC2700), die ik die dag nog in de winkel heb gekocht.
helaas helpt het niet.
toen de Duron1300 van haar oude PC er in.
dat werkte *WEL*
dus wij windows installeren, en toen Sisoft Sandra er op en die laten we een nachtje Burn-In test doen (999 runs, min CPU Usage 100% , MBM5 voor temps).
de volgende ochtend is dat ding nog vrolijk bezig, dus dat leek stabiel.
Nu dus weer de Athlon er in.
meteen bij het booten krijgen we weer BSOD's.
maar na een paar keer proberen komen we toch in windows.
en na een paar minuutjes toch weer BSOD's
dus re-install proberen, en tot onze verbazing geen BSOD's tijdens install.
weer in windows, proberen we weer Sisoft Sandra (en MBM5) en proberen weer te testen.
na 13 runs loopt de handel helemaal vast.
toen nog eens een paar keer geprobeerd, maar steeds liep de PC vroeg in de test vast.
Nu staat de machine ondertussen processorloos op mijn slaapkamer, want de proc is opgestuurd voor onderzoek/reparatie.
Ik had laatst zelf problemen met mijn PC en heb daarom mijn proc even getest in de machine van mijn tante.
het is een Athlon XP2000+ Palomino 266Mhz FSB, en dat werkte gewoon goed.
dus ik heb hier een grote verdenking nar die Barton proc, die ondertussen bij AMD in Dresden (duitsland) ligt.
maar heb ik het eigenlijk wel goed? kunnen er andere oorzaken zijn?
Ik ben een computer aan het bouwen voor mijn tante.
naja eigenlijk meer een upgrade, nieuw mobo + proc + Ram
een Epox/Pronix EP-8K9A KT400 board met sound
er gaat een AMD Athlon XP2500+ Barton 333fsb op en 256MB Infineon DDR333/PC2700 RAM
ook is er een nieuwe 420Watt PSU bij
de rest gaat over van haar oude PC
namelijk een GF4MX440SE(4xAGP), 20GB Maxtor harddisk, Realtek 100Mbit NIC, Pioneer DVD speler (tray type), Philips 4x2x4 brander en keyb/muis/monitor.
nu hebben we de boel besteld en alles netjes ingebouwd.
beetje AS3 op de CPU (er is niets naast de core gekomen), RAM stevig in het slot, mobo goed aangedraait, enz enz enz (dat er maar even geen twijfel bestaat aan mijn kundigheid op dit gebied)
alles zit goed dus goed vast, en dat ding booten we.
checken de temps en voltages in de bios voor een kwartiertje en het ziet er allemaal goed uit.
voltages overal binnen de 10% marge en de temp komt idle niet over de 42 heen.
Dus we stellen de andere bios opties in en laten de PC van de Windows 2000 Pro CD booten.
we mikken de harddisk leeg, en maken 2 nieuwe NTFS Partities.
1 van 5GB voor het OS, en 1 van 15 voor de andere data.
Dan installeren we het OS op de 5GB partitie.
tijdens de install krijgen we alleen steeds blauwe schermen.
dus nog maar een paar keer proberen, ook een keer met FAT32.
tevergeefs
Dus ik prop er een reep RAM van mij in (Corsair ValueSelect DDR333/PC2700), die ik die dag nog in de winkel heb gekocht.
helaas helpt het niet.
toen de Duron1300 van haar oude PC er in.
dat werkte *WEL*
dus wij windows installeren, en toen Sisoft Sandra er op en die laten we een nachtje Burn-In test doen (999 runs, min CPU Usage 100% , MBM5 voor temps).
de volgende ochtend is dat ding nog vrolijk bezig, dus dat leek stabiel.
Nu dus weer de Athlon er in.
meteen bij het booten krijgen we weer BSOD's.
maar na een paar keer proberen komen we toch in windows.
en na een paar minuutjes toch weer BSOD's
dus re-install proberen, en tot onze verbazing geen BSOD's tijdens install.
weer in windows, proberen we weer Sisoft Sandra (en MBM5) en proberen weer te testen.
na 13 runs loopt de handel helemaal vast.
toen nog eens een paar keer geprobeerd, maar steeds liep de PC vroeg in de test vast.
Nu staat de machine ondertussen processorloos op mijn slaapkamer, want de proc is opgestuurd voor onderzoek/reparatie.
Ik had laatst zelf problemen met mijn PC en heb daarom mijn proc even getest in de machine van mijn tante.
het is een Athlon XP2000+ Palomino 266Mhz FSB, en dat werkte gewoon goed.
dus ik heb hier een grote verdenking nar die Barton proc, die ondertussen bij AMD in Dresden (duitsland) ligt.
maar heb ik het eigenlijk wel goed? kunnen er andere oorzaken zijn?