Problemen met BMW audiostekker naar ISO

Pagina: 1
Acties:

• pluisman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-04 11:44
Na dagen gezocht te hebben op internet, navraag gedaan bij diverse vrienden heb ik nog steeds het volgende probleem.

Ongeveer een week geleden heb ik een BMW E34 gekocht uit 1994. Deze auto heeft een standaard BMW Bavaria radio en een Bavaria CD wisselaar.

Na het verwijderen van de BMW radio zag ik dat deze d.m.w. een BMW "blokje" was aangesloten. De hele aansluiting bestaat maar liefst uit 9 draadjes. (de aansluiting van de wisselaar niet meegerekend).

Ik naar de halfords voor de BMW naar ISO stekker. Deze heeft 14 aansluitingen. Na het aansluiten van deze stekker kwam ik tot de ontdekkingdat alles juist was overgezet behalve de boxen.

Op de BMW stekker in de auto mis ik dus de boxen aasluitingen. Terwijl deze 4 boxen wel aangesloten zitten als ik de standaard radio aansluit.

Mijn theorie:

Ik heb ergens in mijn auto een versterkertje verstopt zitten die de 4 boxen aanstuurd in mijn auto. Deze versterker is alleen aanspreekbaar met de BMW radio om dat dit ding van BMW is. Deze versterkers bestaan en zitten normaal in de kofferbak. Ik heb dat ding vooralsnog niet kunnen vinden.

Nu is mijn vraag, zijn hier mensen die dit probleem ook gehad hebben of zijn hier mensen die toevalig bij een BMW dealer werken die dit wel weet. (De dealers die ik gebeld heb wisten het niet.)

Dank

Verwijderd

Vraag het es op www.showyoursound.nl

Verwijderd

Er zijn verschillende iso stekkers voor de andere serie's en bouwjaren.
https://www.edworthys.co.uk/acatalog/Fitting_BMW.html
En jij zal misschien wel juist de verkeerde hebben gehaald?
Let vooral op deze info op die site:

BMW 3 Series Active System Adaptor (PC9-405)
Active System Adaptor Lead for :
(No Multi-Function Wheel, Speaker Upgrade)

BMW 3 Series - Sep 98 > Onwards

BMW 5 Series - Apr 96 > Nov 00

Active System Adaptor

Active System Adaptors allow you to change the original headunit and fit an aftermarket headunit to a car that already has an amplified (active) speaker system. This way you will maintain the vehicles existing amplifer and

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2003 15:56 ]

Verwijderd

Of op http://www.bc2003.nl/forum/. Daar zitten gasten die elk schroefje van een BMW kennen dus zullen waarschijnlijk wel antwoord op jouw vraag hebben.