Ineens werkte de hardeschijven traag. Tijdens het gebruik van Studio 8 van pinnacle. Na een hd test heb ik een transfer rate van 5mb/s wat minimaal 30 zou moeten zijn.
Dus kijk ik of de dma aanstaat.
Wat blijkt.. de hele optie is weg.
Dus dacht ik ik installeer PowerDVD die vraagt altijd na de install om dma aan te zetten. Niet dus.... Ik probeer een dvd film af te spelen en dat werkt prima. Wat zover ik weet niet echt lekker zou moeten lopen als dma niet aan staat.
Vorige week draaide alles perfect. Systeem loop nog steeds erg stabiel en is nu niet echt traag.
de vraag is dus hoe krijg ik die DMA opties terug.?

Volgens mij zou hier toch echt wat info moeten staan maar dat is er ook niet.

Ik heb de chipset drivers opnieuw geinstalleerd maar hielp niet.
Systeem terug gezet naar een week geleden toen de boel nog wel goed werkte maar dat hielp ook niet. Met de search kom ik veel tegen over dma maar niet dit probleem alleen dat de boel op PIO staat maar zelfs dat staat er bij mij niet.
Ik zie weinig heil in om de boel weer te formatten.
Dus kijk ik of de dma aanstaat.
Wat blijkt.. de hele optie is weg.
Dus dacht ik ik installeer PowerDVD die vraagt altijd na de install om dma aan te zetten. Niet dus.... Ik probeer een dvd film af te spelen en dat werkt prima. Wat zover ik weet niet echt lekker zou moeten lopen als dma niet aan staat.
Vorige week draaide alles perfect. Systeem loop nog steeds erg stabiel en is nu niet echt traag.
de vraag is dus hoe krijg ik die DMA opties terug.?

Volgens mij zou hier toch echt wat info moeten staan maar dat is er ook niet.

Ik heb de chipset drivers opnieuw geinstalleerd maar hielp niet.
Systeem terug gezet naar een week geleden toen de boel nog wel goed werkte maar dat hielp ook niet. Met de search kom ik veel tegen over dma maar niet dit probleem alleen dat de boel op PIO staat maar zelfs dat staat er bij mij niet.
Ik zie weinig heil in om de boel weer te formatten.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2003 08:59 ]