microATX CPU koeler

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

Topicstarter
Ik heb hier een AOpen H340 met Pentium 4 en standaard Intel koeler.
Ik wordt helemaal gek van het geluid van dat ding, hier moet iets aan gedaan worden. Maar moet ik hier wel een fan op plaatsen gezien de plaatsing van de voeding (zie plaatje) ?

Ben bang dat een fan misschien toch nodig is, iemand een idee voor een stille P4 koeler/fan die niet te hoog is ? (en ook in een kleine kast weinig geluid maakt)

Afbeeldingslocatie: http://www.aopen.com/products/housing/exp-h340/exp_h340_0.jpg

Verwijderd

kan je hem niet op 7 volt laten draaien?..
met die voedingsfan er naast zal de temp niet super hoog worden

• petturik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01 15:55

petturik

aka Captain Stubing

Heb ook zo'n kast gehad en geprobeerd om te koelen dmv alleen de voedingsventilator. Maar dat werd bij mij nog veel te heet. Denk dat je echt een ventilator op je cpu blok moet hebben. :(

nihongo ga sukoshi hanasemas

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

Topicstarter
Ik heb ook nog een Duron 600 in een AOpen H300, die kan prima zonder fan (staat al bijna 3 jaar 24u per dag aan).

Dat lagere voltage ga ik wel proberen.

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

iemand een idee voor een stille P4 koeler/fan die niet te hoog is ?
je kan eens kijken naar koeler voor server kasten (1U en 2U)

er zijn redelijk wat producenten die 1U en/of 2U koelers in hun assortiment hebben

van cooljag heb ik al enkele goede zaken gehoord

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-02 21:05

scorpionv

This space for rent

Die Cooljag op het bovenstaande plaatje is echt heel goed, ik heb er de Socket-A versie van, en die heeft geen moeite met een XP 1800+. Het maakt wel behoorlijk lawaai, maar dat is ook over als je de fan op 7 volt zet :)

Fun while it lasted: World Community Grid!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Zoek eens naar low-profile koelers voor 1U en 2U kasten, die niet teveel lawaai maken. Via de pricewatch en serverbouw-sites/shops kan je er wel uit komen :). En als de search weer werkt, dan valt hier op GoT ook een redelijk aantal topics over te vinden.

LinkedIn
Instagram

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-02 13:51
Ik weet niet precies hoeveel ruimte je daar hebt maar is dit niet op te lossen door een niet al te hoge heatsink en daar een 80mm Papst op te plaatsen? Imo is het toch een beetje zelf proberen dit en kijken wat er te koop is met in je achterhoofd de maximale afmetingen houdend.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.