Toon posts:

Begrensd w2k de upload snelheid?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een raar luxe probleem..

Kan het zijn dat het besturings systeem w2k prof de upload snelheid standaard begrensd?

Ik heb namelijk het vreemde luxe probleem:
Ik heb toegang tot een w2k prof server die via een 100mbit lijn direct om de ams-ix is verbonden.
Als ik met die machine een bestand download van een FTP server haal ik van die ftp ca 5mb per sec aan download snelheid.
Upload ik echter iets naar diezelfde FTP komt mijn upload snelheid nooit boven ca maximaal 1mb (1000~1200 kb) uit.

Nu dacht ik eerst dat de verbinding geknepen werd door het hosting bedrijf echter deze garandeerde mij dat dit absoluut niet het geval was en dat ik de volledige 100mbit kon gebruiken up en down.
Toen dacht ik die FTP server waar ik naar toe upload een begrenzing heeft, dit blijkt ook niet het geval te zijn bij navraag aan die eigenaar, andere gebruikers halen wel ruim meer als ik.

Ik heb al contact gehad met het bedrijf waar de machine gehuurd is en zei hebben de machine nagekeken, er waren geen defecten te vinden. (nic is 3com)
Ik heb ook mogen proberen te uplaoden vanaf een andere w2k machine die op dezelfde verbinding zit en wonderbaarlijk komt deze ook niet boven die 1MB uit met het versturen van bestanden.

Nu begin ik toch zeer te twijfelen of dit een OS probleem of instelling is echter ik heb al gezocht maar kan dus helemaal niets vinden dat er een limiet in het OS zit.

Dus heeft iemand een idee wat dit kan zijn en of er inderdaad settings zijn die dit "rare luxe" probleem kunnen verklaren?

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:32
nee, ik draai echter w2k prof maar ik haal gewoon de 11mb/s.

Dus daar zal het niet aan liggen.
Denk eerder dat de FTP software gewoon het probleem is.

Verwijderd

Weet je echt 100% zeker dat je een 100/100 lijn hebt en geen 100/20 ?
Wat is je CPU belasting tijdens een upload op volle snelheid?

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
hmzz... hoeveel pc'tjes zit daar in hetzelfde collision domain ?...

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
AvOn schreef op 16 August 2003 @ 07:58:
hmzz... hoeveel pc'tjes zit daar in hetzelfde collision domain ?...
ik denk dat we er wel vanuit kunnen gaan dat die provider een switch gebruikt (elke poort is zijn eigen collision domain) en geen hub ;)

A wise man's life is based around fuck you