Toon posts:

Overstap van 845PE naar Springdale: veel verschil merkbaar?!

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik vroeg mij af of er hier mensen zijn die de overstap gemaakt hebben van een 845PE moederboard zoals de Asus P4PE naar een Springdale of Canterwood moederboard (zoals Asus P4C800 or P4P800). Is er in de praktijk veel verschil merkbaar of is dat uiteindelijk niet zoveel?!

Met andere woorden, ga je veel verschil merken tussen volgende setups:

setup 1: Pentium 4 2.66Ghz 533Mhz FSB, Asus P4PE, 512MB single DDR333, Radeon 9700

setup 2: Pentium 4 2.6Ghz 800Mhz FSB, Asus P4P800 Deluxe, 2x 256MB DDR400 (of DDR333) as dual-DDR, Radeon 9700

Ga ik met setup 2 in de praktijk veel performance gain zien tov setup 1 in games enzo of is dat verschil uiteindelijk verwaarloosbaar? Misschien dat je enkele voorbeelden kan geven van games en in hoeverre de performance beter is met setup 2 tov setup 1? Ik speel vooral EASports games enzo? Hoeveel performance gain (betere framerates, etc..) mag ik verwachten?!

Vermeldt aub ook als je een Sprindale/Canterwood moederboard hebt of je ook overgestapt bent van een 533Mhz Pentium 4 naar een 800Mhz Pentium 4, want dat kan misschien ook veel verschil maken.

Alvast bedankt voor alle goeie feedback!

Verwijderd

denk niet dat je het zal merken, alleen is het nieuwe setupje een stuk beter overklokbaar denk ik. Ik ben zelf overgaan van een p4pe, 2.26,1024 ddr, naar een ic7-g (875), 1024 ddr dual, en een 2.4 die lekker op 3.2 draait, en dat is in normale omstadigheden al niet echt te merken dat ie sneller is.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Euhm, voor dit soort dingen hebben we reviews, en om die te vinden hebben we (o.a.) Google

Het scheelt iets (met name als de Springdale PAT aan kan zetten), maar om daar nou een nieuw sys voor te kopen... EUR 600+ voor misschien 10% verbetering. Als het te traag is kun je beter je huidige CPU upgraden.

/zoeckt ende kiest zelf...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.