Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Is Chieftec Dragon stil?: hoor je hd via rooster vooraan?!

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik vroeg mij af of de Chieftec Dragon cases stil zijn? Als ik het goed begrijp is de onderste helft van de voorkant een rooster dat tussen de gleuven die je ziet lucht (en dus ook lawaai) doorlaat, is dat juist? Daarachter zitten dan geloof ik 2 grote 80mm luchtgaten, waarachter dan je geïnstalleerde harddisks zit. Er is dus met andere woorden een rechtstreeks noise path van je harddisk(s) naar buiten toe, klopt dit? Geeft dit niet veel lawaai, omdat zelfs de meeste stille harddisks idle rond de 37db maken als ik me niet vergis? Ik zou Maxtor harddisk nemen en die maken geloof ik idle rond de 40db. Ga ik het lawaai van die harddisks niet zeer goed horen via dat rooster met luchtgleuven aan de voorkant?!

Is het niet beter om een case te nemen waarbij er geen rechtstreeks noise path is van je harddisk naar buiten toe?! Wat zijn de alternatieven? De Sonata blijkt populair te zijn, maar steeds dat deurtje open en dicht moeten doen om aan de cdrom drive enzo te kunnen lijkt mij ook niet praktisch. Ik dacht eventueel ook aan de Aopen H600, maar die heeft 2 verticale luchtgaten aan de zijkanten in de buurt van waar de harddisks zitten, dus dat zal dan wel evenveel lawaai geven zeker?!

Kan iemand mij advies geven welke case ik dan best neem? Alvast bedankt voor alle goeie feedback!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2003 04:02 ]

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:31
Een chieftec isjust fine waar je het vandaan haalt dat een hd 37 db veroorzaakt weet ik nit maar ik weet wel dat mijn 80mm fan meer lawaai maakt dan 3 7200rpm schijvne bij elkaar.

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Topicstarter
Die info vond ik op Storagereview.com hier http://www.storagereview....20021014ST3120023A_6.html waar ze vermelden dat de Barracuda V, die algemeen als één van de stilste harddisks beschouwt wordt, een idle noise heeft van 37.8 dB. Ik zou de Maxtor Plus 9 nemen en die heeft een idle noise van rond de 41 dB geloof ik. Vandaar dat ik mij afvroeg of je dat niet zeer goed hoort via dat luchtrooster aan de voorkant van de Chieftec Dragon cases waarachter juist de harddisks geïnstalleerd zijn?! Ter vergelijking, een Zalman cooler maakt maar rond de 25 dB als ik me niet vergis, vandaar mijn vraag? Zijn er betere alternatieven qua cases?

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-11 10:57
Mijn hdd maakt echt een gigaherrie (120gb 8mb cache maxtor) maar dat scheelt bijna niets als je hem in een gesloten kast gooit. Als je echt veel om stilte geeft kan je altijd zon hdd rack kopen die geluidsdempent zijn. Die herrie hou je zoiezo, met of zonder rooster.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Die 8x8cm gaten zijn voor...ja...fans!

En waar jij die 30db vandaan haalt.....ik hoor mijn schijven echt niet, zelfs als ben ik ze aan het defragmenteren, wat ik hoor zijn de fans... ( met dit warme weer op max speed! )

Bij gebruik maken de schijven ( ik heb maxtor ) wat geluid.....maar ze zijn goed vastgemaakt aan het kooitje ( leve chieftec ) en er komen geen rare trillingen vrij.

@Novah, waarschijnlijk heb je de harde schijf verkeerd gemonteerd ofzo.....als hij gewoon goed in het kooitje gaat maken ze geen geluid.

There is no place like ::1

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Dit gaat meer richting een 'welke hdd moet ik hebben'-topic. Daar hangt het ook voornamelijk van af lijkt me.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.