[RH9] gaat in "standby" na tijdje gKrellM

Pagina: 1
Acties:

• freeco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-04 17:09
Gisteren installeerde ik gKrellM op een RedHat 9 met een Gnome Xwindows.
Het gaat over een PIII met Asus CUSL2 mobo.
Er is geen scherm aangesloten op de PC. Ik bestuur die vanuit een TelNet sessie (PuTTy) en Xvnc met Windows XP.
Onlangs deed ik een update naar kernel 2.4.20-19.9. Dit is de recentste die RedHat levert.

Via "sensors-detect" kwam ik te weten dat ik volgende files moest aanpassen:

/etc/rc.local
code:
1
2
3
4
# I2C adapter drivers
modprobe i2c-i801
# I2C chip drivers
modprobe w83781d

/etc/modules.conf
code:
1
2
3
4
5
# I2C module options
alias char-major-89 i2c-dev
alias sound-slot-0 es1371
post-install sound-slot-0 /bin/aumix-minimal -f /etc/.aumixrc -L > /dev/null 2>&1 ||:
pre-install sound-slot-0 /bin/aumix-minimal -f /etc/.aumixrc -S > /dev/null 2>&1 ||:

Dat van die sound weet ik nu niet meer zeker of dat er nog niet in stond...

In /etc/sensors.conf kon ik een aantal aanpassingen doen onder "chip "as99127f-*"", maar dit deed ik nog niet.

Nu, mijn gKrellM werkt prima behalve... op onregelmatige tijdstippen doet de PC "biep-biep-biep" en doet ie niets meer. Enkel de power-LED knippert nog. Als ik dan op de powerknop druk, gaat ie onmiddellijk terug verder.
Weet iemand hoe dit komt? Als gKrellM niet openstaat, werkt ie normaal.

Randvraagje: is het mogelijk om gKrellM onmiddellijk te laten opstarten bij het runnen van Xwindows? In rc.local kan ik zoiets toch niet kwijt?

[ Voor 7% gewijzigd door freeco op 16-08-2003 01:09 ]

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je hebt waarschijnlijk power management enabled, in in de "battery" optie van gkrellm die ook enabled. Daarom valt de PC in slaap.

Je kunt alles automatisch laten starten, maar dat hangt af van je window manager.
Voorbeeld : KDE heeft een autostart folder in /home/user/.kde3.1/Autostart.
Daar kun je links maken naar applicaties die bij opstarten gestart moeten worden.

• freeco
"Battery" staat disabled hoor. En verder zie ik niets in de options wat met power management zou kunnen te maken hebben.
Het enige van powermanagement dat ik vroeger nog ingesteld heb is HD-spindown na 1 uur inactiviteit met hdparm...
Heb ik iets verkeerd gedaan met bovenstaande acties? Sensors-detect was nogal wat vragen...

• freeco
schop...
niemand nog andere ideeën? Ik heb gisteren nog eens alle sensors uitgezet in gKrellM, maar nog altijd valt ie in slaap als gKrellM runt.