[MS W2k] DHCP leases op door RAS

Pagina: 1
Acties:

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Hoi :)
Ik heb een DHCP server thuis met w2k waar (sinds een re-install) constant de leases van op zijn (scope is 8 IP-adressen). Er is maar 1 DHCP client in mijn domain dus dat kan eigenlijk niet. Als ik in de DHCP manager kijk, zie ik bij "Unique ID" overal "RAS" staan. Bij al deze "RAS"-leases staat de computernaam van mijn IIS 6.0 w2k3 web-/ftp server. Ik heb getracht te achterhalen wat dit veroorzaakt, maar ik ben er nog steeds niet achter. Daarom de vraag: Waardoor komt dit en hoe is dit te voorkomen?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je hebt RRAS geinstalleerd, en je laat IP adressen uit je DHCP pool halen?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je RRAS server alloceert 10 IP-adressen bij het opstarten. Scope iets groter maken, zou'k zegg'n

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• InSPiRE
blackd schreef op 16 August 2003 @ 00:23:
Je hebt RRAS geinstalleerd, en je laat IP adressen uit je DHCP pool halen?
Nou nee, RRAS staat er niet op. En de routing tussen mijn netwerk en het internet gebeurd door een andere computer met Kerio WinRoute Pro. Ook heb ik geen functionalieit geinstalleerd voor connecties van buitenaf naar mijn netwerk toe. Het probeem lijkt gekomen te zijn nadat ik mijn DHCP server opnieuw geinstalleerd heb. Nb. De leases met "RAS" heb allemaal dezelfde expire date en time.
edit:
Als ik de leases verwijder staan ze er binnen 5 minuten weer in

[ Voor 8% gewijzigd door InSPiRE op 16-08-2003 00:34 ]

• blackd
  • Niet online
Bij al deze "RAS"-leases staat de computernaam van mijn IIS 6.0 w2k3 web-/ftp server.
En deze heeft ook geen RRAS geinstalleerd?

Zoals je hier kunt lezen, is het probleem een externe server die van DHCP een IP range opeist voor RRAS.

[ Voor 8% gewijzigd door blackd op 16-08-2003 00:38 ]

• InSPiRE
blackd schreef op 16 August 2003 @ 00:38:
[...]

En deze heeft ook geen RRAS geinstalleerd?

Zoals je hier kunt lezen, is het probleem een externe server die van DHCP een IP range opeist voor RRAS.
Niet geinstalleerd nee (op geen enkele computer trouwens). In de RRAS console staat alleen bij status "Started (unconfigured)" en bij "Up time" staat "Not Available". De configuratie die de persoon heeft in het artikel waar je mij de link van gaf is exact gelijk aan die van mij met uitzondering dat mijn server wel een Default Gateway heeft. Ik begrijp er niets van, maar ik blijf googlen tot ik de oplossing weet!
edit:
Vreemd... er is nu in 20 minuten geen lease bijgekomen, morgen maar weer eens kijken. Werkt het dan nog niet zal ik mij na 24 uur van deze posting weer melden.

[ Voor 16% gewijzigd door InSPiRE op 16-08-2003 01:12 ]

• blackd
  • Niet online
rAcEr schreef op 16 August 2003 @ 00:48:
Niet geinstalleerd nee (op geen enkele computer trouwens). In de RRAS console staat alleen bij status "Started (unconfigured)" en bij "Up time" staat "Not Available".[/edit]
Vreemd dat RRAS niet geinstalleerd staat, maar wel Started is. Is hij ook gestart in start -> run -> services.msc ?

• InSPiRE
blackd schreef op 16 August 2003 @ 01:02:
[...]

Vreemd dat RRAS niet geinstalleerd staat, maar wel Started is. Is hij ook gestart in start -> run -> services.msc ?
Yes, de service is running en wordt automatisch opgestart, ik heb nu de service
gestopt en op manual start-up gezet, eens kijken wat dat voor effect heeft.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:27

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• InSPiRE
Ok, nadat ik de RRAS service heb gestopt is bovengenoemd probleem niet meer voorgekomen. Ik ga er dus vanuit dat de oplossing het disablen van RRAS was op mijn webserver.
Pagina: 1