Toon posts:

Sapphire 9800pro 256MB-DDR2 laat mijn systeem hangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem. Ik heb net een nieuwe videokaart gekocht. (Sapphire 9800pro 256MB-DDR2) Nu loopt mijn systeem steeds vast. Wat ik tot nu toe heb kunnen zien, is het nog al willekeurig. BV Bij het openen van mijn startbalk gaat hij al hangen. Ook bij de Direct3d testen van directx gaat hij na de 2de hangen. Hij doet dan een paar sec niets meer en dan springt hij op een blauw scherm. Daarin wordt vermeld dat de ati driver de boosdoener is. Na het opnieuw opstarten krijg ik de melding van windows dat mijn 9800pro voor instabiliteit zorgt. Ik heb als drivers de (VIAHyperion4in1448v.exe) voor mijn mobo, (wxp-w2k-catalyst-7-91-030625a-010027c-efg.exe) voor mijn videokaart verder draai ik op winXP pro.

Mijn hardware configuratie is:

MSI K7T266Pro
AMD 2100+
2x 256MB DDR266
Sapphire ATI 9800Pro 256MB-DDR2
40gig maxtor 7200rpm
80gig maxtor 7200rpm
300watt voeding
liteon 52x cd-rom
liteon 40x12x48 cd-r

Kan iemand mij alsjeblieft helpen :'(.

PS voorheen had ik een NVIDIA GF2 GTS 64MB.

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Probleem kan komen door.

Oude detonator drivers
Oude bios instellingen

Ik zou zeggen, bios ff resetten en detonator destroyer draaien (www.guru3d.com)
Als dat niet werkt ff windows opnieuw installeren.

PS, je voeding is ook wat zwakjes voor deze configuratie

[ Voor 14% gewijzigd door vacuumcleaner op 16-08-2003 00:03 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Drivers van die Gf2 GTS al echt verwijderd (bijvoorbeeld met Detonator Destroyer, staat in de VB-Faq), en heb je al andere drivers getest voor die Radeon. Wan heb je uberhaubt al zelf gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit probleem ook als ik alles er opnieuw opgezet heb. Wat bedoel je met bios resetten? Welke instellingen veranderen dan en wat moet ik er na weer instellen?

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 14:15
Ja windows opnieuw installeren lijkt me de beste oplossing, want:
1. Detonators staan erop
2. Via drivers hebben zo de neiging om problemen te verzorgen

Windows er opnieuw op gooien en da direct via drivers installen en dan pas catalyst drivers :)

• vacuumcleaner
StannieV schreef op 16 August 2003 @ 00:04:
Ik heb dit probleem ook als ik alles er opnieuw opgezet heb. Wat bedoel je met bios resetten? Welke instellingen veranderen dan en wat moet ik er na weer instellen?
Je bios is je oude GF gewent, reset doormiddel van jumpertje of "load bios defaults" in bios menu

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Verwijderd

Topicstarter
vacuumcleaner schreef op 16 August 2003 @ 00:06:
[...]

Je bios is je oude GF gewent, reset doormiddel van jumpertje of "load bios defaults" in bios menu
Kan je bios daar aan wennen?

• vacuumcleaner
Verwijderd schreef op 16 augustus 2003 @ 00:07:
[...]

Kan je bios daar aan wennen?
Bij wijze van, Ik spreek nu uit eigen ervaring, dus of het helpt weet ik niet maar je kan het proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Bij een te lage voeding, wat kan er dan gebeuren? (wat is trouwens voor mijn systeem een juiste voeding?)

• vacuumcleaner
Verwijderd schreef op 16 August 2003 @ 00:12:
Bij een te lage voeding, wat kan er dan gebeuren? (wat is trouwens voor mijn systeem een juiste voeding?)
Te lage voeding houdt in dat je systeem spontaan reboot bij games of andere programma´s die je grafische kaart gebruiken. Of andere hardware krijgt kuren zoals niet meer goed functioneren.

En voor jou PC zou ik toch meer dan 300w aanraden. Het hoeft niet als dat niet het probleem is maar radeons zijn stroomvreters :)

[ Voor 15% gewijzigd door vacuumcleaner op 16-08-2003 00:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
vacuumcleaner schreef op 16 augustus 2003 @ 00:14:
[...]

Te lage voeding houdt in dat je systeem spontaan reboot bij games of andere programma´s die je grafische kaart gebruiken. Of andere hardware krijgt kuren zoals niet meer goed functioneren.

En voor jou PC zou ik toch meer dan 300w aanraden. Het hoeft niet als dat niet het probleem is maar radeons zijn stroomvreters :)
Ik hoop niet dat het mijn voeding is. Dan gaat het me weer geld kosten. Ik denk eigenlijk (omdat windows dat zegt) dat het iets met die drivers is. Kan het niet zijn dat ik een te oud mobo heb?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Het kan nog veel erger dan een te slappe voeding.
Je hebt kans dat je mainboard, wat toch niet meer een van de modernste is, niet lekker overweg kan met je videokaart.
Die R9800Pro is AGP, draait op 1,5 volt als ik me niet vergis, en je mainboard draait op max. AGP 4x, met als spanning geloof ik 1,75 ofzo?!?

Verwijderd

Topicstarter
BredeP schreef op 16 August 2003 @ 00:21:
Het kan nog veel erger dan een te slappe voeding.
Je hebt kans dat je mainboard, wat toch niet meer een van de modernste is, niet lekker overweg kan met je videokaart.
Die R9800Pro is AGP, draait op 1,5 volt als ik me niet vergis, en je mainboard draait op max. AGP 4x, met als spanning geloof ik 1,75 ofzo?!?
Wat kan ik er dan aan doen? Sparen voor een ader mobo ?

• vacuumcleaner
Probeer eerst ff de detonator destroyer, te vinden op www.guru3d.com installeer daarna de laatste VIA drivers en vervolgens je videokaart drivers.

Wil dit allemaal niet werken installeer dan windows opnieuw.

Succes

Als dat allemaal niet werkt, probeer de videokaart dan in een andere PC, werkt hij daar ook niet dan lijkt hij mij stuk. Doet hij het daar wel, maar niet op jou net opnieuw met windows geinstalleerde PC dan moet je inderdaad naar je mobo en voeding kijken. Probeer nu eerst wat hierboven staat

Verwijderd

Topicstarter
vacuumcleaner schreef op 16 August 2003 @ 00:25:
Probeer eerst ff de detonator destroyer, te vinden op www.guru3d.com installeer daarna de laatste VIA drivers en vervolgens je videokaart drivers.

Wil dit allemaal niet werken installeer dan windows opnieuw.

Succes

Als dat allemaal niet werkt, probeer de videokaart dan in een andere PC, werkt hij daar ook niet dan lijkt hij mij stuk. Doet hij het daar wel, maar niet op jou net opnieuw met windows geinstalleerde PC dan moet je inderdaad naar je mobo en voeding kijken. Probeer nu eerst wat hierboven staat
Om op een ander systeem te testen moet ik tot morgen wachten. Maar iig bedankt voor je info.

• vacuumcleaner
Verwijderd schreef op 16 augustus 2003 @ 00:26:
[...]

Om op een ander systeem te testen moet ik tot morgen wachten. Maar iig bedankt voor je info.
Succes ermee, komt wel goed hoor!

Verwijderd

Topicstarter
YES YES YES YES YES YES YES YES YES YES YES, hij doet het!!!!! :D

Ik heb de optie Fast Write in het bios uitgezet, en hij doet het nou :D

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
BredeP schreef op 16 August 2003 @ 00:21:
AGP 2x = 3.3V
AGP 4x = 1.5V

Elk mobo dat AGP 4x aan kan, moet gewoon 1.5V geven. Als dat niet zo is, is je mobo niet helemaal in orde, of je hebt de AGP Vcore OC'ed (b.v. in de BIOS)

TS: Neis dat het is opgelost :)

C:\>_

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 16:44
AGP 2x = 3.3V
AGP 4x = 1.5V
AGP 8x = 0,8V

mooie kaart btw.... maar btje zonde voor dat systeempje vind ik.... en merk je veel verschil met de ddr1 en ddr2 versie van de 9800 pro?

Verwijderd

Topicstarter
jozy schreef op 16 August 2003 @ 01:49:
AGP 2x = 3.3V
AGP 4x = 1.5V
AGP 8x = 0,8V

mooie kaart btw.... maar btje zonde voor dat systeempje vind ik.... en merk je veel verschil met de ddr1 en ddr2 versie van de 9800 pro?
Volgens mij merk je nu nog niets van het verschil tussen ddr1 en ddr2. Maar ik moet met deze kaart nog 2,5 jaar doen voor dat ik ga werken. Ik heb deze kaart echt gekocht met de toekomst in het vooruitzicht.

PS als ik weer geld heb....... dan komt het met dat systeempje ook wel goed hoor ;)

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Verwijderd schreef op 16 August 2003 @ 09:29:
[...]

Volgens mij merk je nu nog niets van het verschil tussen ddr1 en ddr2. Maar ik moet met deze kaart nog 2,5 jaar doen voor dat ik ga werken. Ik heb deze kaart echt gekocht met de toekomst in het vooruitzicht.

PS als ik weer geld heb....... dan komt het met dat systeempje ook wel goed hoor ;)
Hele goede investering, de kaart is echte retesnel en ook al heb je nu een niet al te snel systeem, je kan alvast lekker genieten van AF en AA zonder veel performance te verliezen en je kan altijd nog de rest upgraden ;) maar zo langzaam is je systeem nou ook weer niet hoor, kan prima met die kaart.

Ik heb em zelf ook, dit is de eerste kaart waarmee ik 16xAF en 6x AA kan gebruiken in 1280x1024 met behoud van een goede framerate.

[ Voor 6% gewijzigd door edward2 op 16-08-2003 12:54 ]

Niet op voorraad.

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-07 18:44
Wat ik mij afvraag is: ik heb een ati 9800 pro. Mijn bios kan alleen 1,5V aan op mijn agp poort. ALs ik het verhaal hier lees, zou dat betekenen dan mijn kaart dus op AGP 4X moet draaien? Maar dat doet ie dus niet. VOlgens mijn drivers draait ie gewoon lekker op AGP 8X. Klopt dit dan wel??

Uncomfortable silence can be so loud...

Verwijderd

AGP2.0 = 1x/2x/4x = 3,3V of 1,5V
AGP3.0 = 4x/8x = 1,5V of 0,8V

Intel - AGP3.0 Specification
PMG Faq: Hoe zit het met de compatibiliteit met AGP/PCI kaarten?

Niks aan het handje dus - zie ook je handleiding van je videokaart/mobo en settings in bios/drivers.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2003 03:41 ]

Pagina: 1