Toon posts:

Moeilijke Keyboard layout (ah pc 1 ghz)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een klein probleempje. De ouders van mijn vriendin hebben 3 jaar terug ongeveer een nieuwe pc gekocht bij de albert hein ja de ah. Dit was de 1ghz athlon 128mb gf2 mx 32 mb dvd speler brandertje. Maar helaas is het moederboard doorgebrand en buiten de garantie natuurlijk. Ik heb een goedkoop asus mobotje gevonden voor ze. Systeem opnieuw geninstaleerd zonder recovery cd.

Draait prima maar dat keyboard van fujitsu-siemens heeft zo'n rare layout. Ik ben er al achter dat het om een samsung keyboard gaat de sem-m2a zitten van die hotkeys bij. Het proggie voor de hotkeys is prima te vinden op internet maar de windows pakt hem als standaard 101/102 keyboard. En de layout is heel anders.

Er zit een speciale alt gr knop op het toetsenbord voor de toetsen met 3 of 2 functies.
Even wat voorbeeldjes: de @ zit op de ~ knop
waar normaal de -_ zit nu ?/ en de =+ is ~(heel klein rondje)
zo kan ik er nog wel een heleboel opnoemen.

Het ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.sem.samsung.com/cms/file/Products/Product/P_pictureLarge/KB3M001SPAAA003002.jpg

Dit is alleen de versie met een normale layout. Ik wil dus weten hoe ik die layout kan gebruiken. Ik neem aan dat er toch wel mensen zijn die dat toen hebben ondervonden. enige hulp zou erg fijn zijn :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Da's de Nederlandse toetsenbordindeling :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

de @ op de ~... hmmm, was dat niet NL - NL?
NL is een zwaar vage layout (snap niet dat die ooit bedacht is).

heb je anders een duidelijkere pic van het keyboard, op 1 toets afgaan is redelijk lastig.
het is iig geen UK layout

[edit]
BalusC moest ook zo nodig weer eens sneller zijn :P

[ Voor 13% gewijzigd door TERW_DAN op 15-08-2003 23:29 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zwaar vaag? Het went wel.. Heb zelf ook zo'n heerlijke IBM ramplank met Nederlandse indeling thuis en @work :)

Verwijderd

Topicstarter
lol das nederlands thx voor de snelle hulp :)

mja ik vindt hem maar irritant die layout

meteen ff proberen op andere pc beneden :)

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:45

Illusion

(the art of)

Anders laad je toch gewoon alsnog de normale keymap??? Klopt de opdruk niet, maar je kan otch gewoon blind typen. :) En anders gebruik je gewoon typex+stift :)

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

BalusC schreef op 15 August 2003 @ 23:29:
Zwaar vaag? Het went wel.. Heb zelf ook zo'n heerlijke IBM ramplank met Nederlandse indeling thuis en @work :)
Ja die heb ik zien liggen bij je :)
Maar om nou weer aan een andere layout te gaan wennen. Ik typ al 8 jaar blind op een VS layout, dan verkies je dat toch boven al het andere.

Tot zover deze totaal offtopic mededeling :P
Illusion schreef op 15 August 2003 @ 23:31:
Anders laad je toch gewoon alsnog de normale keymap??? Klopt de opdruk niet, maar je kan otch gewoon blind typen. :) En anders gebruik je gewoon typex+stift :)
het is voor de ouders van zijn vriendin, niet voor hemzelf (anders zou me het niets verbazen als het hem niet eens opgevallen zou zijn).

[ Voor 33% gewijzigd door TERW_DAN op 15-08-2003 23:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
OMG OMG OMG OMG dit is toch niet te geloven na 2 avonden zoeken is het gewoon nederlands. Ja ik probeer iets teveel op google te vinden misschien. Maar heeel heeel heel erg bedankt :)

Er mag een slotje op modjes

en offtopic me schoonouders en me vriendin zijn helemaal gewend aan dat keyboard dus daarom zoveel moeite. Ik typ net als zoveel mensen volledig blind :) het was mij ook niet eens opgevallen totdat me vriendin het zei dat het niet meer klopt met wat er op de toetsen stond :)

[edit] smilies verminderen :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2003 23:44 ]

Pagina: 1