Toon posts:

[algemeen] spellen haperen *

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Spellen bevriezen voor 5 tot 10 secs en gaan dan weer tijdje goed en dan bevriezen weer.. dit probleem heb ik nu sinds 2 weken. (voor het hete weer begon)
De ene keer gaan spellen gewoon uren goed.. de andere dag haperen ze om de zoveel secs.. 's ochtends haperen spellen meestal minder als 's avonds

In windows heb ik geen 1 probleem, de problemen komen alleen als ik 'zware' 3d applicaties start zoals games.
Dit is hooguit irritant, want spellen als CS bevriezen dus en dus word ik dood geschoten of geknifed :(

Ik heb de nieuwste detonator drivers gedownd, nieuwe geluidskaart drivers, via hyperion drivers.. nix helpt

Ik heb tweakers afgezocht, en ik ben veel mensen tegen gekomen met dezelfde probleem als ik. Ik hoop dat het niet aan me videokaart ligt..
Ik heb vsync off en on gehad, ook daar ligt het niet aan

ik ben bang dat het aan de koeling van me vid kaart is, wat denken jullie ?

mijn pc specs : http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=23152

Verwijderd

Zoeken naar 'scherm bevriest bij games'. >:) Je topictitel is ook niet echt om van te juigen, daarom dit even doorlezen. :)

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:27

White Dust

PlaneScape: Torment

* heb de titel een klein beetje aan gepast.

Maar het klinkt inderdaad als een warmte probleem, kijk eens wat de temps zijn van CPU etc, kun je makkelijk doen met een progje als Motherboard Monitor (wel even de temp diodes goed instellen in het progje, anders kun je heel erg vreemde waardes krijgen ;))

Verwijderd

White Dust schreef op 15 August 2003 @ 23:03:
* heb de titel een klein beetje aan gepast.

Maar het klinkt inderdaad als een warmte probleem, kijk eens wat de temps zijn van CPU etc, kun je makkelijk doen met een progje als Motherboard Monitor (wel even de temp diodes goed instellen in het progje, anders kun je heel erg vreemde waardes krijgen ;))
Of rare soorten alarm. :) /me was er ook mee bezig en ineens gaf zijn case-speakertje een alarm af en de pc sloot af. Schrok me kapot, maar meteen opgestart en progje weggehaald. :P

Verwijderd

Topicstarter
omg krijg een alarm dat ie 127C word ipv 70c..
pff moeilijk programma man, snap er niet veel van.. ik ben maar gewoon een gamer eigenlijk.

Ik denk dat het idd te warm word, zou de fan van de videokaart miskien niet goed lopen ofzo?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 August 2003 @ 23:16:
omg krijg een alarm dat ie 127C word ipv 70c..
pff moeilijk programma man, snap er niet veel van.. ik ben maar gewoon een gamer eigenlijk.

Ik denk dat het idd te warm word, zou de fan van de videokaart miskien niet goed lopen ofzo?
ik zou als eerste je zijkant van je pc opengooien en een tafelventilator ervoorgooien;)

Verwijderd

Topicstarter
hehe zo speelt eeen maat van me ook CS.. kast open en zon tafelventilator ernaast..
ik zal je eens wat vertellen, die tafelventilator staat er al nu de kast nog open :x

maar dat is natuurlijk geen porem, me pc moet het gewoon normaal doen, met kast dicht..
Ik zal morgen eens de kast open halen en kijken naar de fan van de videokaart miskien zit er stof op ofzo, veel stof

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:27

White Dust

PlaneScape: Torment

als je dan de kast open zet doe de PC dan ook even aan om te kijken of de fan van de grafische kaart niet kapot is, een grafisch plankje kan wel een tijdje werken met alleen een heatsink maar het is niet gezond ;)

En dan nog, heb je wel één of meerdere case fans? zodat de warme lucht ook daadwerkelijk uit je PC kan worden geblazen?

Edit:
Eraser: krijg je als je een aar cola beerenburg's achterover hebt geslagen :X :+

[ Voor 18% gewijzigd door White Dust op 15-08-2003 23:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
jah heb 1 case fan

net ff testje gedaan.. geluid hapert in spellen en beeld bevriest maar me winamp liedje gaat gewoon goed verder met afspelen

tis echt me videokaart ben ik bang

Verwijderd

White Dust schreef op 15 augustus 2003 @ 23:38:

En dan nog, heb je wel één of meerdere case fans? zodat de warme lucht ook daadwerkelijk uit je PC kan worden geblaasd?
[mierenneukmode] geblaasd = geblazen [/mierenneukmode] :Y)

Verwijderd

ik had dit probleem ook, nadat ik mijn moederbord (a7n8x del. had geflasht naar 1008) nu heb ik er 1007 uber bios opgezet en hij lijkt het weer goed te doen!

Verwijderd

Ik denk dat ie er na ruim een jaar wel achter was :)

Verwijderd

Wel grappig om mezelf in de 'jeugdige' jaren posten terug te zien. :>

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 19:02 ]

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Fuelke

Forza Ferrari

Na een jaar lijkt het me dat de problemen wel al opgelost zullen zijn ;)

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.