internet verbinding (@home) valt steeds weg.

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hydex
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-02 10:47
Ik ben net terug van 8 weken vakantie en ik zit op internet, maar de verbinding valt steeds weg. Video streaming werkt niet meer en msn valt ook steeds uit. Hoe kan ik mijn verbinding testen..

opstelling is Computer --> hub --> router --> @home modem --> internet.

mijn dank is groot.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Dat MSN steeds uitvalt hoeft niet aan je @home verbinding te liggen..... MSN=handig maar ook brak.

Heb je je @home-modem ook al eens gereset (stekker 5 minuten uit het stopkontakt)?

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-01 09:55
www.speedtest.nl

succes @ home werkt trouwens goed hier al 4 jaar >:)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Wanneer je verbinding weg valt, kan je dan nog wel websites pingen?
En kan je je router nog steeds pingen?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• hydex
ik kan mijn router steeds pingen dat is het probleem niet.. als de internet verbinding wegvalt kan ik geen websites pingen.. maar het wegvallen is variabel van enkele minuten tot enkele seconden..

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

It isn't a bug, it's a feature!

Dat heb ik al zo'n 2 jaar zo, en de buren ook, en alle bekenden met @home hierzo in de buurt ook... "hoort" dus zeg maar. Volgens @home komt dit doordat ze ineens gedwongen werden routers toe te laten (alsof daarvoor mensen geen routers gebruikten)

Loopt op troublesathome.nl geloof ik een topic over.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Gipsy King schreef op 15 augustus 2003 @ 22:44:
www.speedtest.nl

succes @ home werkt trouwens goed hier al 4 jaar >:)
En wat moet tie hier mee :? Als zijn verbinding steeds wegvalt |:(

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• hydex
tja.. ik lees net dat het ook door de warmte kan komen . misschien is mijn router oververhit of zo.. ik heb btw 2 jaren @home gehad zonder problemen.. dus snap niet waar het nu in 1 keer vandaan komt.

• Fietsbelletje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:45
Probeer je computer eens rechtstreek op het modem zonder router en hub ertussen.
Geeft dit geen verbetering probeer het statisch(vergeet daarna niet terug te zetten).

Verwijderd

gaan er ook (oranje)lampje knipperen op het modem als je geen verbinding hebt?????

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:52

Valkyre

Kitesurf FTW!

hier in @home oudehaske (friesland in de buurt van joure) lijkt het de laatste tijd ook afentoe weg te vallen, en ja ik heb ook een router (PC router weliswaar)
echt super irritant, want ik draai vaak een dedicated LFS server en dan wordt iedereen er ineens uit geknikkerd.

iRacing Profiel

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Welke router heb je (merk/type)?
Kijk eens of je daar ergens kunt instellen dat hij RIP verkeer moet negeren en of RIP kunt uitschakelen. Het schijnt zo te zijn dat een aantal routers verkeerd staat ingesteld (RIP ingeschakeld), waardoor je ARP broadcast stormpjes krijgt waar veel van die el-cheapo routers van over de zeik gaan.

• pilsjesman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 13:43

pilsjesman

GEEN icon !

Als je een com21 hebt is die mogelijk toe aan vervanging.
Wij hebben precies hetzelfde gehad sinds een half jaar geleden.
Verbinding valt dan bijna op vaste tijdstippen weg.
Bij ons was dat om de 20 minuten ongeveer maar niet elke dag ofzo, ook wel eens een tijd lang wel een goede verbinding.
Aan de router lag het niet en @home kon geen problemen vinden met de verbinding naar ons toe.
Ze zeiden dat wij gewoon te bereiken waren toen wij op dat moment geen ping meer hadden.

Oplossing was een nieuwe modem (motorola) en nooit meer een probleem gehad.
Dus laat gewoon een monteur langskomen.

Zeg ken jij de pilsjesman, de pilsjesman, de pilsjesman ...

Verwijderd

Ik heb hier een Com21 modem en sinds ik terug ben van 4 weken vakantie valt idd het Internet om de 20 minuutjes uit. Echt heel raar; als ik mijn pc namelijk opnieuw opstart werkt het weer wel. T/m eind juli had ik hier nooit last van.

Specs:
-Chello Classic
-Com21
-Intel Pro 1000 op Asus P4C800-E DeLuxe

Opstelling is: Computer --> UPC-Com21-modem --> internet.

Wat ook raar is; als ik b.v. een 600 MB bestand download en het duurt langer dan die 20 minuutjes, dan blijft alles gewoon werken. Pas als die download is afgelopen duurt het even en dan werkt Inet niet meer. Het lijkt wel of je continu moet blijven downloaden om de verbinding in stand te houden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2004 13:06 ]

Pagina: 1