USB to active game port/joystick probleem

Pagina: 1
Acties:

• interp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
1° Ik heb eerst de search gebruikt en google. Maar niet echt iets gevonden..
2° Os: WIN2K

Het zit alsvolgt, ik heb een joystick Predator XT 100 (2axe/4buttons)(gameport) maar vermits mijn pc geen gameports heeft heb ik een USB to active gameport gekocht (rockfire met 4 modes)

Als ik de USB to gameport inplug vind win2k deze direct en installeerd deze:
-Human Interface Devices
*HID compilant spelbesturing
*USB-HID

De eerst voor de joystick (die nog NIET in op de gameport is aangesloten) (vind hem ook terug bij configuratiescherm/spelopties.
(geen fouten ofzo bij apparetenbeheer)
De tweede voor het apparaat neem ik aan? :)

Als ik de joystick dan in de gameport inplug installed hij niets.
Bij spelopties staat hij dan als 2axe/4buttons jostick (komt waarschijnlijk door de mode 1 waar de usb to gameport instaat he)

Als ik deze wil calibreren loopt het echter verkeerd, het kruisje beweegt namelijk niet, de x en y as werken niet, de 4 knoppen echter weer wel..

Word er hopeloos van :( Heb al verschillende modes geprobeert, usb printer deinstalled..)

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:51

Robtimus

me Robtimus no like you

Ik heb zelf ook zo'n rockfire converter, maar met een gravis game pad pro was dat ding niet veel soeps, de meeste knoppen kon ik niet eens gebruiken.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• interp
  • Niet online
Niemand?

Verwijderd

Is misschien iets anders maar had ook zoiets onder xp met een interact FX racing wheel.
Gameport stond in apparaatbeheer maar de Fxracing wheel werd maar niet geinstalleerd.
Reactie van Interact na een mailtje: Xp (en dus ook w2k wellicht?) werkt met een virtuele gameport( :? ) en de pad was daar niet voor geschikt. ook geen driver updates trouwens. Oplossing: back to 98se.

• interp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 augustus 2003 @ 14:08:
Is misschien iets anders maar had ook zoiets onder xp met een interact FX racing wheel.
Gameport stond in apparaatbeheer maar de Fxracing wheel werd maar niet geinstalleerd.
Reactie van Interact na een mailtje: Xp (en dus ook w2k wellicht?) werkt met een virtuele gameport( :? ) en de pad was daar niet voor geschikt. ook geen driver updates trouwens. Oplossing: back to 98se.
Ha zal waarschijnlijk ook zoiets zijn :|

Beter oplossing: usb joystick :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:44
Kun je niet beter gewoon een el-cheapo geluidskaartje kopen van 10 EUR en daar de gamepoort van gebruiken?

Is goedkoper dan zo'n USB ding, en imho een stuk betrouwbaarder. moet je alleen wel een PCI slot hebben ;)
Pagina: 1