[saa7134] nederland 1 geen geluid

Pagina: 1
Acties:

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Ik heb een Medion 5044 kaart grotendeels werkend, maar zit met een vervelend probleem: het geluid van nederland 1 is bagger: ruis met een tik er door heen en heel vaag het geluid. Alle andere zenders zijn goed.
Een afstemfoutje dacht ik, dus heb ik geprobeerd de frequentie van te finetunen, maar dat heeft niets geholpen. Op de v4l mailinglist heb ik iets gelezen dat het met non-NICAM stereo geluid te maken zou kunnen hebben maar daar ben ik niets mee verder gekomen.
Heeft hier iemand een idee?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:48
Werkend onder welk OS...Linux neem ik maar even aan? Welke versie e.d. dan?

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hoe is je Duitsland 1 en BBC 2?
Misschien beetje rare vraag maar ik stel hem toch.
Dit omdat ik deze week ietst raars had met de tv die we in de slaapkamer hebben staan. Hiervan was het geluid van NL1, Duitsland1 en BBC2 heel slecht toen het zo warm was, andere zenders waren goed. Leek erop dat er een geluidskanaalkanaal was weggevallen het kraakte en op de achtergrond was nog heel zacht een deel van het geluid te horen. Rare was dat de tv in onze woonkamer nergens last van had en de tv uit de slaapkamer slecht geluid gaf op elke coax aansluiting in huis.
Een paar dagen later deed de tv het weer normaal. Wij hebben de schuld maar aan Essent en de gevoeligheid van de tv gegeven. In de kranten stond ook dat Essent met het warme weer veel moeite heeft gehad met het doorgeven van een aantal zenders.
NL1 is geloof ik een van de meest gevoelige kanalen, mocht er iets met je tv zijn dan zie je dat het vaak het eerst aan de teletekst van NL1.
Helaas kan ik je niet helpen met je probleem, maar misschien ligt het aan het signaal dat je van je kabel provider krijgt en lost het zich vanzelf op.

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Wilke schreef op 16 August 2003 @ 01:04:
Werkend onder welk OS...Linux neem ik maar even aan? Welke versie e.d. dan?
Sorry. Linux 2.4.20 met v4l2 patch en saa7134 v4l driver versie 0.28.