Nieuwe Detonator drivers = geen DVD/video beeld?

Pagina: 1
Acties:

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:38
Ik heb vandaag de nieuwste Detonator drivers geinstaleerd voor mijn Geforce 4 Ti4200.

Tot voorheen had ik nooit problemen met DVD/video bekijken, helaas heb ik na de nieuwe drivers alleen maar zwart beeld bij DVD's, .mov etc.

Het geluid hoor ik wel gewoon?

Ik heb al geprobeerd de oude drivers opnieuw te instaleren, evenals mijn videokaart terugclocken etc.

Bij Hardwareversnelling (onder "probleem oplossen") kan ik de schuif tot de 3e stand van links zetten en dan doet het videobeeld het wel gewoon.

Waar kan dit aan liggen?

[ Voor 17% gewijzigd door Vimana op 15-08-2003 22:19 ]

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 18:50

Pubbert

random gestoord

Verwijder met Detonator Destroyer of Nasty File Remover alle Detonator bestanden eens en installeer dan weer een driver waarbhij hij zeker heeft gewerkt.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Idd, deze nieuwe drivers werken blijkbaar simpelweg niet lekker op jouw systeem, kan gebeuren. Misschien kan je gebruik maken van een Windows herspelpunt (naast de dignen die Dond3r al noemt)?

• Vimana
Nou, helaas geen resultaat bij bovenstaande dingen :(
Ik heb geen herstelpunt meer(waarom snap ik ook niet, ik heb het standaard aanstaan), en Detonators de-installeren, Nasty File Remover erover etc help ook niet, zelfs DirectX opnieuw installeren helpt niet.

Zou ik iets verkeerd hebben gedaan met de detonators te de-installeren? Ik heb het volgende gedaan:

- Drivers de-installeren via add/remove programs.
- Rebooten (geen keus), en XP geen drivers laten instaleren (doet ie anders automatisch).
- Nasty File Remover draaien en files deleten.
- Temporary install files deleten.
- Rebooten.
- Detonators 44.03 installeren, welke eerst goed werkte.

Geen resultaat :(

Dxdiag geeft geen fouten aan, de DirectDraw en Direct3D testen doen het gewoon.
Ik kan wel DivX bekijken. Sommige mpeg/avi's (non-Divx) geven ook alleen maar zwart beeld, wel geluid.

Als ik DVD wil kijken moet ik de hardware versnelling naar beneden gooien (tot 3e stand van links, anders heb ik geen beeld, alleen geluid). Probleem is dan dat ik geen Pan & Scan kan gebruiken (het beeld/geluid gaat dan haperen).
Als ik daarna weer een spelletje wil spelen moet ik uiteraard weer die hardwareversnelling omhoog gooien, anders draait DirectX niet.

• Vimana
niemand :'( ?

Divx/mpeg's doen het wel onder volledige hardware versnelling.

[ Voor 90% gewijzigd door Vimana op 24-08-2003 17:57 ]