Toon posts:

Setup Win98 2e error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem dat ik heb is een beetje vaag omdat ik weinig informatie heb maar ik wou laatst op een pentium2 350 mhz 64mb opnieuw windows98 tweede editie zetten. Deze computer heeft die procedure al iets van 5 keer meegemaakt, opnieuw setup enzz maar deze keer kreeg ik na de inleiding van de setup, vlak voordat je overgaat naar naampjes invullen en softwarecomponentjes kiezen, een fout (nummer weet ik helaas niet meer stom stom stom) en daarna een zwarte pixel in het midden van het foutbericht. De computer hing daarna en kon alleen gereset worden. Ik heb op allerlei manieren geprobeerd er om heen te kunnen door eerst 95 :> erop en dan upgraden naar 98 maar de 95 cd maakte dezelfde fout.

Ik weet zeker dat er in de tussentijd niets veranderd is aan de hardware...

Is dit een veelvoorkomende fout??? en hoe krijg ik win98 er weer op want ik draai nu op 2000 prof en dat bevalt me niks :r

tnx

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2003 22:07 ]

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Tja, zonder de precieze error kom je natuurlijk niet ver met het probleem oplossen ;)
Of het een veel voorkomende fout is of niet kun je ook nogal moeilijk zeggen als je niet weet wat de fout is :+

[ Voor 40% gewijzigd door SH007 op 15-08-2003 22:11 ]

• Burner NL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-05 22:55
Al eens een format c gedaan. Dit klinkt als een vervuilde Windows waar iedere keer een soft setup overheen gegooid wordt.

Je info is niet helemaal compleet. Welk mobo heb je???

[ Voor 20% gewijzigd door Burner NL op 15-08-2003 22:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke tnx, ik probeer het opnieuw en dan schrijf ik de foutmelding precies op...

trouwens, ik formatteer de computer compleet (leeg) en daarna gewoon een nieuwe setup van windows derop maar dat werkte nu dus niet...

• Burner NL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-05 22:55
Controleer de BIOS eens eerst voordat je weer een poging onderneemt. Kijk ff als plug & play wel aan staat. Controleer ook even als er toevallig 2 of meerdere hardware bronnen de zelfde IRQ.