Remote control via IE zonder client software?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 18:35
Effe uitleg;

Een collega van mij en ik zijn het een beetje oneens. We willen graag een pc remote over gaan nemen via het internet. Op zich zijn daar genoeg programma's voor, echter we willen het zonder client.

Dus op een server een soort van remote control tool instaleren en vanaf de client kant zonder software via een browser (Internet Explorer) deze pc beheren. Is dit mogelijk en zo ja waarmee?

Verwijderd

zonder client zal het niet gaan. Je hebt immers enig soort programma nodig om de signalen van de remote pc te verwerken.

Je hebt wel meer onzichtbare manieren om zo'n client te gebruiken. Windows 2000 Terminal Service met de Advanced Client (http://www.microsoft.com/...n/news/bulletins/tsac.asp)

Die werkt bv met een activex client.

Je hebt ook andere programma's (www.gotomypc.com) en die hebben een vanaf het internet installeerbare java client.

Als je iets goedkoops wilt doen, kun je vnc gebruiken, en de client op een webpagina te downloaden zetten.

• Mophun
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-08-2022
Heel goed mogelijk. Zoek maar eens op (Tight)VNC

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-09 19:40
Realvnc!

met dit kan je zowel als met een client software als browser de pc overnemen.

Gewoon even installeren dit software pakketje en je bent er klaar voor.
Dan ga je gewoon naar http://deip:5800/ en hij opent netjes een pagina met een java applet.

Super klein product en ook nog eens gratis.

www.realvnc.com

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Rendier2710 schreef op 15 August 2003 @ 21:52:
Effe uitleg;

Een collega van mij en ik zijn het een beetje oneens. We willen graag een pc remote over gaan nemen via het internet. Op zich zijn daar genoeg programma's voor, echter we willen het zonder client.

Dus op een server een soort van remote control tool instaleren en vanaf de client kant zonder software via een browser (Internet Explorer) deze pc beheren. Is dit mogelijk en zo ja waarmee?
Op zich kan dat niet zonder client software aan de andere kant, of het nou een iets is als vnc, remote control of een beschikbare telnet cq. ssh sessie. Er moet altijd een service draaien waar je op kan aangrijpen.
Zoals je het nu uitlegd kan ik het niet anders zien dat je de server wil hacken door er op een bepaalde manier toegang tot krijgen, zodat je er een service op kan zetten die er voor zorgt dat jer er van afstand via explorer bij kan.
Of bedoel je dat je op de server iets installeert, waardoor je er via explorer bij kan, dan zijn inderdaad de eerder genoemde vnc programma's de oplossing.

[ Voor 10% gewijzigd door Dionysus op 16-08-2003 00:59 ]

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 18:35
Haldo schreef op 16 August 2003 @ 00:54:
[...]

Op zich kan dat niet zonder client software aan de andere kant, of het nou een iets is als vnc, remote control of een beschikbare telnet cq. ssh sessie. Er moet altijd een service draaien waar je op kan aangrijpen.
Zoals je het nu uitlegd kan ik het niet anders zien dat je de server wil hacken door er op een bepaalde manier toegang tot krijgen, zodat je er een service op kan zetten die er voor zorgt dat jer er van afstand via explorer bij kan.
Of bedoel je dat je op de server iets installeert, waardoor je er via explorer bij kan, dan zijn inderdaad de eerder genoemde vnc programma's de oplossing.
Ik bedoel inderdaad het tweede! Iets op de server installeren en dan zonder client software die server bekijken! Ik zal eens wat van bovengenoemde tooltjes proberen!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Als op de PC die je wil overnemen Windows XP professional draait is het antwoord simpel: installeer de Remote Desktop Web Connection (onderdeel van XP Prof.) en je kunt met iedere PC met IE4+ deze PC overnemen.

Verwijderd

Als je het bij microsoft wil blijven houden, dan kan het ook door IIS te installeren met tsweb. Op de client http://host/tsweb/ intypen en je bent er. Er wordt nog wel een activeX component geinstalleerd. Je krijgt dan bijna hetzelfde als wat je krijgt met "remote desktop connection". Heb dit tot nu toe alleen gedaan met WinXP Pro, nog geen andere OS'en geprobeerd.

Edit:
Haha, "iets te laat" Misschien beter om eerst thread te refresen voordat ik op verstuur druk :p Nog even voor de volledigheid; de optie staat bij "add remove programs" > "add/remove windows componenets" > IIS > WWW Service > Remote Desktop Web Connection

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2003 10:30 . Reden: toevoeging ]

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Verwijderd schreef op 16 August 2003 @ 10:21:
Als je het bij microsoft wil blijven houden, dan kan het ook door IIS te installeren met tsweb. Op de client http://host/tsweb/ intypen en je bent er. Er wordt nog wel een activeX component geinstalleerd. Je krijgt dan bijna hetzelfde als wat je krijgt met "remote desktop connection". Heb dit tot nu toe alleen gedaan met WinXP Pro, nog geen andere OS'en geprobeerd.
Dat is dus precies wat ik zei, dat ding heet dus Remote Desktop Web Connection.

Verwijderd

Kijk, daar ben ik naar op zoek. Ik wil vanaf mijn werk mijn eigen PC thuis over kunnen nemen. Kan ik dit doen via IE op mijn werk, of moet ik hier nog meer voor installeren. En wat moet ik dan instellen op mijn thuisPC (remote desktop connection)? Ik zit samen met nog 1 PC op een klein thuisnetwerkje. welk IP adres moet ik gebruiken (als ik al een IP adres moet gebruiken)

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
je hebt wel door dat dit topic alweer een half jaartje oud is he? ;)

Dit kan gewoon met de browser op je werk. Je moet wel rechten hebben op die machine om ActiveX componenten te mogen installeren (net zoals Shockwave). Op je thuispc moet je IIS zetten (Internet Information Services). Je zal ook poorten moeten forwarden in je router naar het ip van de pc die je over wilt nemen.

Nu heb je wel genoeg zoekwoorden voor de search :)

Zag tijdje geleden ook dat Mutsje een howto had gemaakt over TSWeb. Zoek even in de WOS Faq.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dat is afhankelijk van hoe je het thuis hebt ingericht. Je zal zowiezo je Internet IP moeten gebruiken... Maar als je een router hebt, gaat het nogal lastig... En zal je dus ook een poort moeten instellen, en forwarden naar die PC in je netwerk
Mike Jarod schreef op 24 februari 2004 @ 21:19:
Zag tijdje geleden ook dat Mutsje een howto had gemaakt over TSWeb. Zoek even in de WOS Faq.
Was gister geloof ik :Y)

[ Voor 32% gewijzigd door CH4OS op 24-02-2004 21:20 ]

Pagina: 1