W&L Meeting Weekend - een idee

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
* Attilla wil hierbij de eerste zijn die zich opgeeft. :)

Het lijkt me zeer leuk om mee te gaan, ik heb altijd al eens een klooster willen zien, ik moet hier dus ook vermelden dat ik nog nooit dichter dan 1km bij een klooster ben geweest.

Alleen heb ik wel het probleem met vrije dagen (ik werk dus) en misschien hebben meer mensen dit probleem. Als het niet in een weekend is, is het voor mij niet mogelijk om meer dan 2 dagen te gaan (meer vrije dagen heb ik niet). Ik zou dus ook een weekend + 2 dagen kunnen.

Wanneer ?
Tja, inprinciepe altijd. Zoiets moet toch optijd worden georganiseert worden en ik ben nou geen er druk mannetje. Het enige is dat in het weekend van 3, 4 en 5 oktober al helemaal vol geplanned staat.

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
* Fludizz kan helaas niet mee gezien de kosten die eraan verbonden zitten en afspraken met vrienden rondom en in december..

Het is opzich een geweldig idee, heerlijk in alle rust met 10 man ofzo eens goed discussieren. Met zulke groepjes kan je tenminste ook echt diepgaande discussies over dingen houden, en als je even behoefte hebt aan rust kan je dat daar ook zeker makkelijk vinden. Ideaal om een keer heerlijk op je zelf te komen en even goed over de filosofische dingen des levens na te kunnen denken en discussieren...

* Fludizz checking out... Zou er zeker van genoten hebben...

• Attilla
Fludizz, misschien kunnen het wel eind November doen.
Ik weet niet hoe het met de data zit wanneer je wel kan en hoe Christiaan hier tegenover staat ?

• Fludizz
  • Niet online
[Airwolf] schreef op 16 augustus 2003 @ 00:27:
Fludizz, misschien kunnen het wel eind November doen.
Ik weet niet hoe het met de data zit wanneer je wel kan en hoe Christiaan hier tegenover staat ?
Het aspect geld is het grootste probleem... Ik krijg maar minimale studiebeurs dus ver kom ik niet als het op geld aan komt...

• Attilla
Fludizz schreef op 16 augustus 2003 @ 00:29:
[...]

Het aspect geld is het grootste probleem... Ik krijg maar minimale studiebeurs dus ver kom ik niet als het op geld aan komt...
Dat is heel erg jammer.
Ik werk full-time, dus daar hoe ik mij zegmaar niet zoveel zorgen om te maken.

Mocht je toch aan het geld kunnen komen ... meerijden kan je met mij iniedergeval.

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Jullie gaan al teveel in op de details. Die komen nog wel. Het gaat meer om het idee, of er animo is en wat je verwacht (of wat voor ideeen je hebt).

Verwijderd

Lijkt mij ook een goed idee - Ik zou zeker wel mee willen gaan. Al was het maar om zo'n klooster eens van binnenuit te bekijken. Uit ervaring met vorige discussieavonden lijkt het me een goed idee om van tevoren een concreet thema af te spreken - misschien 1 per avond - en mensen alvast wat in te laten lezen. Het discussieert tenslotte wat moeilijk over een bepaald filosofisch, religieus of wetenschappelijk onderwerp als maar de helft van de deelnemers er iets vanaf weet :) Dan kunnen we beter van tevoren enkele boeken selecteren die iedereen dan leest.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

et klooster is gevestigd in een oud kasteel en licht net buiten Brugge en
Dat even als punt 1 :P

Punt 2, lijkt me super tof

* WhizzCat meldt ook aan

Wat CP zegt lijkt me ook wel goed, een thema (of meerderen) vaststellen en daar wat info over bij plakken, websites oid. en wat boeken ofzo, dan kan ik de bieb weer leeg trekken ;)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Christiaan
Je moet ook niet het hele weekend discussieren. Lijkt me ook niet leuk. Je kunt beter een programma hebben dat, zeg, de helt van de dag vult. De rest van de dag kun je zelf vullen. Het is ook gewoon lekker wat rond te kijken, te wandelen in de bossen, of in de stilteruimte te gaan zitten.

Zelf wil ik in ieder geval wel deelnemen aan de verschillende diensten (eten ook opgenomen in dit overzichtje):

07:00 = ochtendgebed
08:00 = ontbijt
12:00 = middaggebed
12:30 = middageten
15:30 = 'vier uurtje' (koffie)
18:00 = avondgebed
18:30 = avondeten
20:00 = completen

Op zaterdag en zondag is er ook nog een eucharistieviering waarbij op Zondag de lokale gemeente ook aanwezig is. Meedoen kan dus vanuit de koorbanken voorin de kerk, en dat is een bijzondere ervaring. Als man zing ik zelf iig nooit echt mee - mijn stem is te zwaar voor de hoge (en zuivere) stemmen van de zusters :)

Het bespreken van gelezen boeken lijkt me een heel erg goed idee! Als je alleen gaat discussieren wordt het snel saai.

[ Voor 67% gewijzigd door Christiaan op 16-08-2003 10:58 ]

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

ChristiaanVerwijs schreef op 16 August 2003 @ 10:49:
Je moet ook niet het hele weekend discussieren. Lijkt me ook niet leuk. Het is leuk, zo is mijn ervaring, om een dagprogramma te hebben waarbij je, zeg, de helft van de tijd, zelf in kunt vullen. Het is ook gewoon lekker wat rond te kijken, in de bossen te wandelen of in een stilteruimte te gaan zitten als je dat graag wilt.

Het bespreken van gelezen boeken lijkt me een heel erg goed idee!
Dat laatste ben ik helemaal voor. We zouden dan over één thema meerdere boeken kunnen lezen, dus dat je verschillende standpunten met elkaar gaat vergelijken. Of 2 thema's en elk thema 2 boeken ofzo anders wordt het wel veel.

We hoeven idd niet alleen maar discussies te houden maar ook wandelen en 's avonds genieten van een fatsoenlijk glas wijn en gewoon wat gezellig geklep vind ik ook leuk :)

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Christiaan
WhizzCat schreef op 16 August 2003 @ 10:52:
We hoeven idd niet alleen maar discussies te houden maar ook wandelen en 's avonds genieten van een fatsoenlijk glas wijn en gewoon wat gezellig geklep vind ik ook leuk :)
Ben ik ook, zoals geschreven, voor. Groepen krijgen voor dat doel een torenkamer toegewezen. In feite is dat een kamer in de toren die je op de foto ziet waar je rustig kunt zitten. De meeste torenkamers hebben van die kroonluchters en een openhaart en oude schilderijen aan de muur. Erg in stijl :)

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

ChristiaanVerwijs schreef op 16 August 2003 @ 11:00:
[...]

Ben ik ook, zoals geschreven, voor. Groepen krijgen voor dat doel een torenkamer toegewezen. In feite is dat een kamer in de toren die je op de foto ziet waar je rustig kunt zitten. De meeste torenkamers hebben van die kroonluchters en een openhaart en oude schilderijen aan de muur. Erg in stijl :)
:9~

Dus ik moet in dat geval ook een digicam en flaptop in pakken? Het begint me steeds cooler te lijken :D

offtopic, ik ben altijd op zoek naar inspiratie voor 3ds max en dit zou een hele mooie gelegenheid zijn om inspiratie op te doen voor mijn nog te bouwen Hogwarts :Y)

edit: zo glossy hoeft het niet, maar wel met dingen als ridderzalen e.d. gewoon wat hands-on dingen die ik gewoon kan zien en na maken dus. Ik denk dat ik een "cloak" meeneem en nog wat wannabee Potter foto's ga maken :D

ps: Airwolf, kan ik dan met jou mee rijden? :P

[ Voor 17% gewijzigd door WhizzCat op 16-08-2003 11:23 ]

• Christiaan
WhizzCat schreef op 16 August 2003 @ 11:02:
offtopic, ik ben altijd op zoek naar inspiratie voor 3ds max en dit zou een hele mooie gelegenheid zijn om inspiratie op te doen voor mijn nog te bouwen Hogwarts :Y)
Haha. Zo glossy is het nou ook weer niet. Dat is wel een erg vet kasteel :) Op mijn homepage staan dus veel fotos, maar die is ff offline. Hopelijk is ie er maandag weer. Hier is nog wat meer praktische informatie:
http://www.bezinningshuizen.be/html/st.trudoabdij.html

• Fludizz
  • Niet online
Ik moet zeggen, Petje af ChristiaanVerwijs, dit is echt een top idee :D als ik het financieel trek, count me in! Ik zou er in ieder geval erg van kunnen genieten, zoals de meesten wel...

_o_ omdat je uberhaupt op et idee bent gekomen...

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Fludizz schreef op 16 August 2003 @ 16:00:
Ik moet zeggen, Petje af ChristiaanVerwijs, dit is echt een top idee :D als ik het financieel trek, count me in! Ik zou er in ieder geval erg van kunnen genieten, zoals de meesten wel...

_o_ omdat je uberhaupt op et idee bent gekomen...
En als je het financieel niet trekt springen we wel bij, of niet? ;)

• Christiaan
Zoals gezegd is de groepsgrootte beperkt. Ik wil nog geen 'inschrijfronde' houden, dus dat komt later wel. Het moet, ten eerste, een diverse groep zijn. Als we een 'wie het eerst komt, wie het eerst maalt' gebruiken, dan missen mensen die misschien heel graag mee willen maar het niet op tijd lezen de boot - en iedereen moet wat dat betreft een gelijke kans hebben om mee te kunnen. We kunnen in ieder geval bijhouden wie geinteresseerd is, en hoe we dan tot 10 of 12 mensen komen zien we later wel.

Financieel gezien is het goed te doen toch? 56 euro plus 15 euro aan vervoer is het wel zo'n beetje. Je krijgt een overvloed aan goed eten, dus ook dat is geen probleem :)

[ Voor 36% gewijzigd door Christiaan op 16-08-2003 16:17 ]

• Attilla
WhizzCat schreef op 16 August 2003 @ 16:01:
[...]

En als je het financieel niet trekt springen we wel bij, of niet? ;)
Daar moet vast wel iets mee te regelen zijn. ;)
WhizzCat schreef op 16 August 2003 @ 11:02:

ps: Airwolf, kan ik dan met jou mee rijden? :P
Nee, iedereen mag meerijden behalve jij. O-)

Tuurlijk, maar dat is nu ff niet van belang. Kijken we tegen die tijd allemaal ff

• Spheroid
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-01 13:19
zou ook wel meewillen. ben op dit moment werkloos, dus tijd is niet echt het probleem, geld wel

La majestueuse égalité des lois, qui interdit au riche comme au pauvre de coucher sous les ponts, de mendier dans les rues et de voler du pain. - Anatole France

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Ja zeg, we kunnen niet voor iedereen een inzamelings actie houden, anders kunnen alle anderen zometeen niet mee :P :P

airwolf: komt idd dan wel, misschien wordt ik wel uitgeloot.... ;)

Verwijderd

/me toont hierbij ook interesse :)

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Persoonlijk zou ik eerst weleens een gewone meeting mee willen maken...

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• Christiaan
Confusion schreef op 16 augustus 2003 @ 18:07:
Persoonlijk zou ik eerst weleens een gewone meeting mee willen maken...
Ik denk dat dat sowieso een goed plan is. Mensen die meegaan moeten elkaar tenminste van tevoren wel eens gezien hebben. Dat voorkomt dat mensen die elkaar al kennen teveel samen optrekken en mensen die nog niemand kennen er een beetje bijhangen. We kunnen natuurlijk ook een gewone meeting organiseren binnenkort. We kunnen best vaker in een jaar bijeen komen :)

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Zal ik ook maar eens interesse tonen? Ik vind het een erg grappig en leuk idee. Je kent mijn reservaties over de mogelijkheid die ik - als niet-gelovige - zou hebben om 'spiritueel' te groeien door een kloosterbezoek, maar dit is natuurlijk iets anders. Het lijkt me een bijzondere ervaring. :)

(Details met betrekking tot voorbereidingen en zo kunnen overigens wellicht beter wachten totdat de groep is samengesteld? Daarnaast lijkt het me een bijzonder goed idee om niet als discussieonderwerp iets te nemen dat zelfs maar in de verte lijkt op 'Bestaat God?' - ik weet niet hoe het met anderen zit, maar ik zou dat bijzonder ongepast vinden.)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Christiaan
Lord Daemon schreef op 16 August 2003 @ 22:57:
Ik vind het een erg grappig en leuk idee. Je
(Details met betrekking tot voorbereidingen en zo kunnen overigens wellicht beter wachten totdat de groep is samengesteld? Daarnaast lijkt het me een bijzonder goed idee om niet als discussieonderwerp iets te nemen dat zelfs maar in de verte lijkt op 'Bestaat God?' - ik weet niet hoe het met anderen zit, maar ik zou dat bijzonder ongepast vinden.)
Idd. Komen we toch niet uit (en is bovendien een knap moeilijke discussie). Luchtige discussies lijkt me interessanter. En gewoon een 'meeting' sfeertje met een ietwat serieuze ondertoon (want het is geen goedkoop hotel - we komen er wel voor bezinning, zij dat religieus of niet)

[ Voor 12% gewijzigd door Christiaan op 17-08-2003 00:27 ]

• Eelke Spaak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-12-2025

Eelke Spaak

- Vlad -

Het lijkt mij een erg leuk idee, maar ook ik wil eerst wel 'ns een keertje een 'gewone' W&L-meeting meemaken. Daar komt nog bij dat ik morgen (jajaja ik heb er zin in :) ) begin aan de introductie van mijn studie KI in Nijmegen en dat ik me nog niet wil vastleggen op zoiets voordat ik aan het studentenleven gewend ben.

TheStreme - Share anything with anyone

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

ChristiaanVerwijs schreef op 16 August 2003 @ 18:09:
[...]

Ik denk dat dat sowieso een goed plan is. Mensen die meegaan moeten elkaar tenminste van tevoren wel eens gezien hebben. Dat voorkomt dat mensen die elkaar al kennen teveel samen optrekken en mensen die nog niemand kennen er een beetje bijhangen. We kunnen natuurlijk ook een gewone meeting organiseren binnenkort. We kunnen best vaker in een jaar bijeen komen :)
Ik denk, met voorgaande posts in het achterhoofd, dat het inderdaad tijd is om een gewone meeting te organiseren met ook de mensen die eventueel mee willen naar België. Mij zelf maakt het niet uit wie er mee gaat, als ik gewoon mee kan discussieren is het mij al genoeg.

Enfin, we moeten dus een soort "proef meeting" houden denk ik. Niet om iedereen te testen, maar om te kijken of mensen een leuke bijdrage kunnen leveren aan de meeting (mijzelf incluis op de testbank/pijnbank uiteraard :) )

• Fludizz
  • Niet online
Persoonlijk gezegt heb ik liever geen discussies over religie en aanverwante zaken, maar over technische dingen of de simpele dingen des levens :)

Maar geinteresseerd bennik zeker, ik moet alleen ten tijde dat de inschrijving start even kijken of ik et met geld kan redden :) (de kosten die je noemde, 56€ + 15€ = 71€ = 1 maand stufi voor mij) anders zie ik nog wel... geef me iig onder voorbehoud op... :P

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:39

MaDLiVe

.-Observer-.

Klinkt als een leuk idee. Zou het ook wel eens mee willen maken. W&L meetings duren meestal te kort en echt discussieren komt er meestal ook niet van. Als niet gelovige vind ik het niet erg om een klooster van dichtbij te bekijken.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Virgol
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
*deze mislukte post is de schuld van onderstaande poster*

[ Voor 78% gewijzigd door Virgol op 17-08-2003 02:51 ]

Verwijderd

Ik was even vergeten uit te loggen op Virgols computer. Vandaar.

Ik heb net wat alcohol op, dus ik ga nu geen beslissing nemen :). Na het weekend zeg ik wel wat ik ervan vind.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Mij lijkt het een leuk idee en mits de timing goed is zal ik van de partij zijn.

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Het moet als een verrassing komen voor sommigen dat deze oude W&Ler ook nog steeds bestaat. Hoi allemaal :)

Ik vind dit een interessant idee. Discussiebijeenkomsten zijn altijd reuze interessant. Je moet wel een goed onderwerp nemen. Zoals LD zegt is "bestaat God?" misschien niet gepast, en bovendien ook een gebed zonder eind, maar er zijn genoeg andere interessant onderwerpen. En een weekend spirituele bezinning is soms ook wel goed. Of deze bezinning Die Kritik Des Reines Vernuft kan weerstaan moet dan nog blijken, maar dat is denk ik ook niet relevant.

(LD, CP, Morgoth, Absolyte -> Waarom doen we eigenlijk nooit meer zulke bijeenkomsten?)

Gaat het hier om 56 euro per nacht of voor een heel weekend? Is nogal een verschil namelijk. Het laatste is wel een redelijke prijs voor zo'n weekend denk ik.

Verder ben ik het met LD eens. Stel eerst een groep samen, ga dan details uitwerken.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Verwijderd

Dit lijkt mij een reuze goed idee en het interesseert mij dus ook enorm.
Zelf woon ik niet zo ver van Brugge.
Ik ben echter nog nooit naar een meeting geweest en bijgevolg ken ik niemand irl. Bovendien ben ik ook nog niet zo lang en niet zo actief hier op het forum terwijl vele anderen dat wel zijn.
Dus het lijkt mij misschien beter om dit aan de meer ervaren W&L-ers te laten vooral omdat het niet mogelijk is om met een grote groep te gaan.

Anyway, veel plezier aan diegenen die zullen meegaan ;)

• Christiaan
Diadem schreef op 17 August 2003 @ 15:52:
Gaat het hier om 56 euro per nacht of voor een heel weekend? Is nogal een verschil namelijk. Het laatste is wel een redelijke prijs voor zo'n weekend denk ik.
Een heel weekend (2 dagen en 2 nachten). Ik denk niet dat je veel hotels gaat vinden waar je een vol-pension krijgt voor die prijs :)

• Fludizz
  • Niet online
Nouja, ik heb besloten (eigen heeft WhizzCat besloten) dat ik meega, geld komt goed...

Als dit uitkomt ga ik echt genieten van de rust die zo'n weekend gaat bieden. vooral omdat die omgeving me erg mooi lijkt om gewoon heerlijk rustig te gaan zitten en gewoon lekker niks doen. een keertje de rust zelve te zijn in plaats van de haast van de huidige wereld. Just to let time pass by instead of rushing it forward...

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Mja, owkay, we weten nu dus dat er genoeg mensen interesse hebben.

En nu...?

Gaan we een gewone meeting houden en daar selecteren? Openen we een discussie topic met poll dr bij wie er allemaal mee mag?

Trouwens, zit ik me net te bedenken, we kunnen natuurlijk ook best 2 of 3 van dit soort uitstapjes regelen met telkens een andere groep van 10 als er zo veel mensen geinteresseerd zijn en dan met 1 of 2 mensen die "vast" zijn.

En dan, de thema's, als het al in/rond december zou moeten plaatsvinden zou ik toch wel graag aan het lezen willen slaan, zeker nu ik nog net vakantie heb, niet om te zanikken ofzo...

• Fludizz
  • Niet online
WhizzCat schreef op 18 August 2003 @ 01:17:

[...]

En dan, de thema's, als het al in/rond december zou moeten plaatsvinden zou ik toch wel graag aan het lezen willen slaan, zeker nu ik nog net vakantie heb, niet om te zanikken ofzo...
Het is inderdaad handig om een eventueel thema vooraf te weten. Dan kan je je tenminste een beetje verdiepen in de materialen erover zodat je niet volledig "onvoorbereid" naar die meeting gaat... Als je vooraf leest kan je er een beeld van vormen en een mening erover creeeren... Dat kan toch wel leuke discussie's opleveren, goed voorbereid, argumenten en dergelijken.

offtopic:
@WhizzCat: je slaapt dus toch niet he :P

Verwijderd

Ik heb besloten dat ik het een goed idee vind. Ik wil ook wel mee.

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

* Opi vindt het ook wel een leuk idee. Maar het kan zijn dat ik me niet in deze regionen bevind en daardoor niet kan komen. Mocht ik kunnen dan lijkt het me leuk om mee te gaan.

• Christiaan
*KICK*

• Opi
  • Niet online

Opi

De mogelijkheid dat ik kan is sinds kort enigzins vergroot; stage 2 maanden uitgesteld. :(
Geluk bij een ongeluk zullen we maar zeggen. :)

• Christiaan
We spreken iig niet over een termijn van 2 maanden. Dat is te kort.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

ChristiaanVerwijs schreef op 21 August 2003 @ 10:31:
Vind je twee maanden kort? :) Maar even afgezien daarvan, als ik alle mensen die mee willen tel kom ik op:

ChristiaanVerwijs
[Airwolf]
Captain Proton
WhizzCat
SeeMann
Lord Daemon
Fludizz
MaDLiVe
Sandalf
Morgoth
Diadem
OpifexMaximus

Dit zijn er 12, en zou dus misschien nog wel kunnen? De topic staat er nu al weer een week, dus waarschijnlijk hebben de meeste mogelijk-geinteresseerden hem wel gezien. Ik laat elke beslissing echter graag aan jou over, Christiaan. :)

• Opi
  • Niet online

Opi

ChristiaanVerwijs schreef op 21 augustus 2003 @ 10:31:
Ik zou in november gaan, maar dat gaat nu waarschijnlijk januari worden.

• bachus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Ik zou ook wel graag meewillen, heb echter niet een wetenschappelijke studie gedaan en mijn "kennis" beperkt zich voornamelijk tot de standaard studie sterrenkunde van de lokale sterrenwacht. Is er al iets bekend over waar de discussies over gaan?

/edit lees net dat er al 12 zijn, misschien niet handig om als 13de te gaan (zie bijbel) :)

[ Voor 19% gewijzigd door bachus op 21-08-2003 12:08 ]

if at 1st you don't succeed, blame your supervisor. D2 Account *deathbeforedis. HC account HC_Bachus

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Als de beslissing snel gaat vallen, wil ik me toch alvast opgeven om mee te gaan, maar liever zou ik eerst eens een gewone meeting meemaken.

• Opi
  • Niet online

Opi

Confusion schreef op 21 August 2003 @ 12:58:
Als de beslissing snel gaat vallen, wil ik me toch alvast opgeven om mee te gaan, maar liever zou ik eerst eens een gewone meeting meemaken.
Ga jij er toch gezellig eentje organiseren? :) Nu ben je een mod. B) Gelieve niet op 6 of 13 september.

• Christiaan
Er komt sowieso een gewone meeting die vooraf gaat aan het W&L-weekend. Het is de vraag of we dat moeten doen met iedereen, of met de mensen die meewillen naar het klooster. Ik vind het eerste het beste, maar deze vraag stel ik ook aan de rest.

Op korte termijn, zeg 2 maanden, kan ik geen weekend organiseren. Het klooster zit bomvol, en we moeten ruim van te voren opgeven. Ik laat nog even open wie er meegaan tot zaterdag en dan is de 'inschrijving' wat mij bij betreft gesloten.

• bachus
Ik zou niet weten waarom je een meeting zou willen met alleen de mensen die naar het klooster willen. Andere zouden misschien ook wel een meeting willen maar hebben geen zin om naar het klooster te gaan en kunnen dan dus ook niet naar de meeting.

if at 1st you don't succeed, blame your supervisor. D2 Account *deathbeforedis. HC account HC_Bachus

• Morgoth
Waarom precies moet er eerst een gewone meeting komen voor het W&L-weekend? Waarom hou je dat niet gewoon gescheiden?

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Omdat ik eerst wel eens wil kennismaken met mensen voor ik een weekend in een klooster ga zitten met ze. Ik hou niet van verassingen. Maar, als mensen graag snel een weekend willen, dan ben ik best bereid de gok te wagen.

Verwijderd

Oja, ik heb ook wel interesse in dat weekend (in de zin dat ik wel mee wil).

• Morgoth
Confusion schreef op 21 August 2003 @ 17:38:
Omdat ik eerst wel eens wil kennismaken met mensen voor ik een weekend in een klooster ga zitten met ze. Ik hou niet van verassingen. Maar, als mensen graag snel een weekend willen, dan ben ik best bereid de gok te wagen.
Aha, prima, dat kan ik begrijpen. Ik vind, zoals vaak - en ik zeg niet of dat voor of tegen me spreekt -, alles best.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Confusion schreef op 21 August 2003 @ 17:38:
Ik hou niet van verassingen.
Ik ook niet, hoor. O-)

Ik houd overigens wel van verrassingen.

• Christiaan
Lord Daemon schreef op 21 August 2003 @ 19:58:
Ik houd overigens wel van verrassingen.
Ook de orgie die ik van plan was?

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

• Attilla
Aangezien de vorige organisatie van de meeting wel een succes was. O-)

Zal ik maar weer een gewone meeting organiseren dan ?

• Opi
  • Niet online

Opi

[Airwolf] schreef op 22 August 2003 @ 13:02:
Aangezien de vorige organisatie van de meeting wel een succes was. O-)

Zal ik maar weer een gewone meeting organiseren dan ?
De W&L-mods moeten het ook leren. :P

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

ChristiaanVerwijs schreef op 21 August 2003 @ 20:09:
Waarom zouden we anders naar een nonnenklooster gaan?

/me Daemon slaat zichzelf: 'En nu geen banale grappen meer!'

• Christiaan
Ik organiseer het dit keer wel denk ik. Moet er alleen even voor gaan zitten.

• Morgoth
Lord Daemon schreef op 22 August 2003 @ 13:10:
[...]
Waarom zouden we anders naar een nonnenklooster gaan?

/me Daemon slaat zichzelf: 'En nu geen banale grappen meer!'
Meneer dacht er uberhaupt nog van af te komen? Het waren toch twee weken? Nou dan!

• Attilla
ChristiaanVerwijs schreef op 22 August 2003 @ 13:20:
Ik organiseer het dit keer wel denk ik. Moet er alleen even voor gaan zitten.
* Attilla schuift stoel klaar :+

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Morgoth schreef op 22 augustus 2003 @ 14:00:
Meneer dacht er uberhaupt nog van af te komen? Het waren toch twee weken? Nou dan!
Ik kon er niets aan doen! Het waren m'n foute vrienden!

Verwijderd

Sterk :)

• Gnoom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06-2024
Sorry dat ik zo laat reageer omdat ik deze week echt te weinig tijd om om GoT te gaan kijken, maar ik wilde nog wel zeggen dat het mij ook zeer leuk lijkt om mee te gaan. Ik ben helaas wel weinig aanwezig geweest op het forum, maar in meetings ben ik altijd geintresseerd, en zo'n weekend weg lijkt me een zeer leuk idee :)

Iedereen is speciaal, behalve ik.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Als er teveel mensen zijn moeten we maar gewoon loten, denk ik zo. Lijkt me het eerlijkst. (Waarbij evident mag zijn dat Christiaan mee mag - het is zijn idee.)

• Morgoth
Waarom mogen er eigenlijk maar een stuk of 10 a 12 mee? Ik neem aan dat er meer in zo'n klooster passen? (En ik heb een hekel aan alles dat riekt naar lotingen, hospiteren en wat dies meer zij.)

Als er genoeg animo is kan je natuurlijk 2 rondes doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Morgoth op 23-08-2003 16:06 ]

• Opi
  • Niet online

Opi

Morgoth schreef op 23 August 2003 @ 16:05:
Waarom mogen er eigenlijk maar een stuk of 10 a 12 mee? Ik neem aan dat er meer in zo'n klooster passen? (En ik heb een hekel aan alles dat riekt naar lotingen, hospiteren en wat dies meer zij.)

ChristiaanVerwijs schreef op 15 August 2003 @ 21:49:
Bovendien ontvangt men geen groepen groter dan 20 mensen - daar is het klooster niet op berekend. Ik vrees dat een selectie dus onvermijdelijk is als er teveel animo is.
* Opi wil even melden dat hij een rijbewijs heeft. O-) Loten lijkt mij overigens ook niet zo'n strak plan; ik prefereer 'wie het eerst komt, wie het eerst maalt'. Laat maar; plaatst mij in een ongunstige positie.

[edit]
ik tel:
* ChristiaanVerwijs
* [Airwolf]
* Fludizz
* Captain Proton
* WhizzCat (5)
* Spheroid
* SeeMann
* Confusion
* Lord Daemon
* Vladimir G. (10)
* MaDLiVe
* Sandalf
* Diadem
* Flukkie
* OpifexMaximus (15)
* bachus
* Absolyte
* Gnoom
* Dido

[ Voor 24% gewijzigd door Opi op 23-08-2003 22:24 ]

• Christiaan
Morgoth schreef op 23 augustus 2003 @ 16:05:

De maximale groepsgrootte is 20. Als je echter met meer dan 10 gaat is mijn ervaring dat het te onpersoonlijk wordt. Je krijgt kleine subgroepjes die samen op gaan trekken en er is geen 'wij' gevoel. Dit is vooral het geval als de groep bestaat uit mensen die elkaar amper kennen en dan automatisch meer trekken naar de mensen die ze nog het best kennen. Dat moet je voorkomen. Twee rondes is dan een veel beter optie.

• Dido
  • Laatst online: 16:07

Dido

heforshe

Hoe ik dit over het hoofd heb kunnen zien snap ik niet |:(
In de hoop dat er wat afvallers zijn zou ik me nog als 19de op de lijst willen zetten als dat mag O-)

Dit klinkt inderdaad als een schitterend idee :)

Wat betekent mijn avatar?

• Christiaan
Oh ja, mijn website is weer terug, en de fotos dus ook:
http://www.eveolution.com...p?pageID=351&galleryID=33 (Augustus 2003)
http://www.eveolution.com...p?pageID=351&galleryID=28 (Mei 2003)
http://www.eveolution.com...sp?pageID=351&galleryID=6 (Mei 2002)

Mensen met non IE-browsers kunnen problemen ervaren met de website. Fotos uit 2003 zijn door mij gemaakt, en kwalitatief (betere camera) veel beter dan die van 2002 (gemaakt met een digitale videocamera).

[ Voor 16% gewijzigd door Christiaan op 23-08-2003 18:51 ]

• Opi
  • Niet online

Opi

Betreffende het opdelen in groepjes; ik heb er natuurlijk geen ervaring mee, maar ik kan me toch voorstellen dat de sfeer anders is wanneer er twee afzonderlijke groepen zijn die na elkaar gaan. :) Misschien is er dan ook niet echt meer een W&L sfeer.
Dido schreef op 23 August 2003 @ 18:46:
Hoe ik dit over het hoofd heb kunnen zien snap ik niet |:(
Wil je echt een antwoord. ;)

Misschien kan Christiaan de lijst in de topicstart zetten.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

OpifexMaximus schreef op 23 August 2003 @ 18:59:
Betreffende het opdelen in groepjes; ik heb er natuurlijk geen ervaring mee, maar ik kan me toch voorstellen dat de sfeer anders is wanneer er twee afzonderlijke groepen zijn die na elkaar gaan. :) Misschien is er dan ook niet echt meer een W&L sfeer.
Wat bedoel je met die laatste opmerking? Ik zie niet in waarom het in twee groepen gaan er voor zou zorgen dat er geen 'W&L-sfeer' (wat dat dan ook mag zijn) heerst.

• Opi
  • Niet online

Opi

Lord Daemon schreef op 23 augustus 2003 @ 20:00:
[...]
Wat bedoel je met die laatste opmerking? Ik zie niet in waarom het in twee groepen gaan er voor zou zorgen dat er geen 'W&L-sfeer' (wat dat dan ook mag zijn) heerst.
Er zullen waarschijnlijk zowiezo van tijd tot tijd groepjes gevormd worden. Er zijn naar mijn idee ook vaak dezelfde mensen die 'topics' starten en interessante argumenten poneren. (maar dit is puur mijn mening. :))

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:39

MaDLiVe

.-Observer-.

OpifexMaximus schreef op 23 August 2003 @ 20:03:
[...]

Er zullen waarschijnlijk zowiezo van tijd tot tijd groepjes gevormd worden. Er zijn naar mijn idee ook vaak dezelfde mensen die 'topics' starten en interessante argumenten poneren. (maar dit is puur mijn mening. :))
Groepsvorming is vrij normaal. Je kan geen zinnige conversaties voeren met meer dan 5 mensen ;) Het wordt iig een stuk moeilijker. Het lijkt mij juist leuker, tot een maximum van 20 wel te verstaan.

(het lijstje bestaat volgens mij ook uit vrij actieve w&l'ers waarvan ik de meeste wel vaker heb gezien).

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Fludizz
  • Niet online
*schop*

Over die groepsvorming... tja, volgens mij krijg je dat met groepjes van 10 man ook wel, maar dan is het in mindere mate en valt er dus nog wel wat aan te doen cq. wat rekening mee te houden...

Ik zie echter niet in waarom het opdelen in 2 groepen van 10 geen echte W&L sfeer meer zou hebben...

• Christiaan
Het gaat er niet zozeer om dat er geen kleine groepjes mogen vormen - dat gebeurt idd toch wel. Maar met 20 mensen, vooral mensen die elkaar amper kennen IRL, wordt het al snel te groot. Een kleinere groep is gezelliger, je leert mensen beter kennen, bij discussies kan iedereen iets zeggen en het is gewoon rustiger dan een grote groep (en lawaai maken is gewoon not-done).

• Attilla
Dat een kleine groep handig is, lijkt me wel duidelijk.

Maar hoe kan je ooit beslissen wie dan wel en wie niet mee gaan ?
Je zal dan namelijk altijd mensen moeten teleurstellen.

• Eelke Spaak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-12-2025

Eelke Spaak

- Vlad -

Goed ik ben weer eventjes thuis en dus check ik even W&L. :)

Ik zag dat jullie mij bij de lijst van mensen die zich hadden opgegeven hadden gezet. Ik ben alleen niet van plan mee te gaan. Het idee lijkt me leuk, maar ik wil eerst even 'settlen' bij m'n studie en wellicht ook eerst een standaard-W&L-meeting meemaken.

Laat mij gerust staan bij de geïnteresseerden, maar zo gauw jullie gaan loten mag ik geschrapt worden.

TheStreme - Share anything with anyone

• Opi
  • Niet online

Opi

Yezzzzz. Opi is weer een stap dichter bij de twaalf. :P

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

Steve

Krokodil \o/

Ik ben niet de meest actieve W&L'er, maar het spreekt me zeker aan... en al helemaal als je weet dat ik op minder dan twintig minuten van Brugge woon :)

• bachus
Als je 2 groepjes wil maken is het misschien ook handig om te kijken wat ieders interrese gebied is.

• Morgoth
Morgoth schreef op 17 August 2003 @ 15:29:
Mij lijkt het een leuk idee en mits de timing goed is zal ik van de partij zijn.
Ik zag dat ik nog niet in de lijst stond terwijl ik toch al vrij op tijd mezelf had opgegeven, zie bovenstaande quote dus. Bij deze nogmaals een poging om mij zelve op te geven.

• Opi
  • Niet online

Opi

Morgoth schreef op 25 August 2003 @ 19:05:
Ik zag dat ik nog niet in de lijst stond terwijl ik toch al vrij op tijd mezelf had opgegeven, zie bovenstaande quote dus. Bij deze nogmaals een poging om mij zelve op te geven.
Sorry :)
Alleen mensen met een werkend icoon worden toegevoegd. :Y)

• Fludizz
  • Niet online
OpifexMaximus schreef op 25 August 2003 @ 19:27:
[...]

Sorry :)
Alleen mensen met een werkend icoon worden toegevoegd. :Y)
Ik zie nu een hele discussie over discriminatie loskomen :P

achja, moet Atlas maar niej zo koppig zijn met die hdd ;)

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Fludizz schreef op 25 August 2003 @ 23:41:
[...]

Ik zie nu een hele discussie over discriminatie loskomen :P

achja, moet Atlas maar niej zo koppig zijn met die hdd ;)
Mja, dit is geoorloofde discriminatie, dit zou wel een leuk onderwerp zijn denk ik... zeker met al die discriminatie topics die hier de laatste tijd met name in de SG de ronde doen. Dan heb ik het dus niet echt over de wet, maar meer de sociale kanten die er aan zitten ;)

• bachus
Ben eigenlijk niet bekend met kloosters maar hebben ze daar stroom?

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

bachus schreef op 28 August 2003 @ 09:32:
Ben eigenlijk niet bekend met kloosters maar hebben ze daar stroom?
Dat lijkt me wel, ja. De kans dat ze er nog steeds in een grote ketel boven een haardvuur koken lijkt me, zacht gezegd, klein.

• Christiaan
Ze hebben daar zeker stroom :) De zusters hebben bijna allemaal een computer, en werken daar dagelijks op. Ze zijn dus modern :)

• bachus
Da's mooi, kan de laptop tenminste mee :D

Verwijderd

bachus schreef op 28 August 2003 @ 13:35:
Da's mooi, kan de laptop tenminste mee :D
*zucht*

Verwijderd

ChristiaanVerwijs schreef op 21 August 2003 @ 20:09:
Ja, nu is de verrassing eraf....

• merlin_33
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-08-2025
Ik wil ook mee!

Als licht valt ligt licht, maar hoe kan iets zo licht als licht nu vallen? Verlicht mij.

• Opi
  • Niet online

Opi

Misschien een leuk idee als alle gegadigden als het ware een 'topicstart' (ik zit echt te veel op GoT, ik kan niet eens meer op een fatsoenlijk woord komen) introductie (toch gelukt :P) maken betreffende een bepaalde onderwerp waarover daarna verder gediscussieerd gaat worden.

[ Voor 27% gewijzigd door Opi op 02-09-2003 23:51 ]

• Attilla
OpifexMaximus schreef op 02 September 2003 @ 23:51:
Misschien een leuk idee als alle gegadigden als het ware een 'topicstart' (ik zit echt te veel op GoT, ik kan niet eens meer op een fatsoenlijk woord komen) introductie (toch gelukt :P) maken betreffende een bepaalde onderwerp waarover daarna verder gediscussieerd gaat worden.
Dat is misschien heel verstandig om dat te doen, maar het lijkt mij een beter idee om eerst te kijken wie er mee gaan en wanneer het plaats gaat vinden. Dit lijken mij de 2 meest basis dingen van een meeting.

Er zal sowieso een selectie moeten plaatsvinden als we het maar met 10 man willen doen. Als we dit nou eerst eens overbruggen en daarna kijken wat de intresses van iedereen zijn om daar discussiepunten over te openen.

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Het topic was me niet eerder opgevallen, maar ik heb dan ook een tijdje W&L niet in de gaten gehouden. Vervolgens is het schrikken dat mijn topic over het al dan niet buiten de mens kunnen bestaan van God (topic 792414) nog steeds besproken wordt. Om dat nu allemaal te lezen kost me veel tijd, daarom spreekt zo'n weekend me des te meer aan. :-D

De groep moet echter inderdaad niet te groot zijn. Dus ben benieuwd hoe dit zich ontwikkelt.

• Attilla
* Attilla schopt dit draadje een stukje omhoog. :)

Misschien moet er iets meer zekerheid komen over wanneer we er heen zouden kunnen?

• Morgoth
Mij lijkt het het beste als gewoon iemand of iemanden de organisatie op zich nemen en ook alle knopen doorhakken, je kan er namelijk wel maanden over door blijven discussieren. Overigens ben ik niet beschikbaar :). Overigens lijkt het me het meest logisch als de moderators het organiseren :).

• Christiaan
Daar zijn wij mee bezig ;)

• Opi
  • Niet online

Opi

Mochten jullie nog manschappen te kort komen, dan wil ik mijzelf, gezien het feit dat ik toch geen leven heb, naar voren gooien als potentieel fronttroeppersoontje. :)
Pagina: 1 2 Laatste