Hmm, nieuwe BIOS altijd beter, tja. Er is iig 1 groot voordeel aan nieuwe BIOSsen: er zijn dan vaak heel wat bugs/andere zooi gefixed in vergelijking met het originele BIOS dat op het mobo zat, en meetwaardes van temps/volts zijn -bijna altijd- realistischer/nauwkeuriger.
Ook worden er vaak nieuwe(re) procs ondersteund na het flashen van een nieuwe BIOS-versie, waardoor je als je een proc upgrade doet niet ineens voor het rare probleem staat dat je mobo de proc niet ondersteunt.
Er zijn ook wel nadelen te noemen, maar die heb ik zelf nooit echt meegemaakt, namelijk hetgene wat hierboven al gemeld wordt: if it aint broken, don't fix it. Het kan soms zo zijn, dat met een nieuwe BIOS nieuwe/onbekende problemen worden geintroduceerd, maar dat gebeurt maar heel zelden.
Ook bepaalde Windows/Linux/etc versies kunnen ineens de kriebels krijgen als ze met een andere BIOS moeten communiceren, maar ook die kans is erg klein, aangezien er aan de 'core' van een BIOS vaak heel weinig verandert, omdat de hardware (chips, socket, connectors etc) van een mobo simpelweg niet verandert

.
Ikzelf update altijd mijn BIOS naar de nieuwste, vanwege de bugfixes/betrouwbaarheid, en ook omdat je systeem vaak net wat vloeiender loopt dan eerst. De nieuwere BIOS-versies zijn, net als nieuwere drivers voor bep. hardware, net ff meer uitgekristalliseerd zeg maar.
Mijn A7N8X Deluxe kocht ik op 6 januari dit jaar, met BIOS 1001.G erop. Ondertussen ben ik van 1002 naar 1003 gegaan, naar 1003 uber (voor de volt-opties), en nu naar 1004 uber, vanwege nog meer bug-fixes. Dus op de vraag in de topictitel: Nee, een nieuwe BIOS is niet altijd beter, maar heel erg vaak wel, vanwege de punten die ik hierboven heb genoemd