Toon posts:

Domein verhuisd, DNS thuis aanpassen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn website laten verhuizen naar een ander domein, nu is dit net gebeurd en moet de DNS registratie nog gerepliceerd worden over het internet.
Nu draai ik thuis een Windows 2003 Server met daarop AD. Hoe kan ik in DNS instellen dat als ik het url van mijn website intik hij naar de nieuwe server gaat verwijzen?
(Ik heb namelijk geen zin om te wachten op Chello)

Ik heb al in DNS een nieuwe host (A) toegevoegd met daarin het IP van de nieuwe server, maar een NSlookup laat nog steeds het oude IP zien. Ondanks een flushdns.

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 12:53

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Staat die oude nog in je host file? Of in een andere DNS bak?

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Verwijderd schreef op 15 August 2003 @ 20:15:
Ik heb mijn website laten verhuizen naar een ander domein, nu is dit net gebeurd en moet de DNS registratie nog gerepliceerd worden over het internet.
Nu draai ik thuis een Windows 2003 Server met daarop AD. Hoe kan ik in DNS instellen dat als ik het url van mijn website intik hij naar de nieuwe server gaat verwijzen?
(Ik heb namelijk geen zin om te wachten op Chello)

Ik heb al in DNS een nieuwe host (A) toegevoegd met daarin het IP van de nieuwe server, maar een NSlookup laat nog steeds het oude IP zien. Ondanks een flushdns.
Ik snap je verhaal niet helemaal. Ben je nu naar een ander hosting provider gegeaan en regel jij thuis zelf je eigen dns van dat domein?

More info is welcome :)

Reboot eerst eens je server. Vaak helpt dat!

[ Voor 4% gewijzigd door WiNlUx op 15-08-2003 20:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
WiNlUx schreef op 15 August 2003 @ 20:21:
[...]

Ik snap je verhaal niet helemaal. Ben je nu naar een ander hosting provider gegeaan en regel jij thuis zelf je eigen dns van dat domein?

More info is welcome :)
Nee, zij regelen de DNS, maar ik wil thuis mijn eigen DNS server (voor mijn AD domein) al later verwijzen naar het nieuwe IP adres. (als dat kan). Zodat ik niet meer steeds het IP hoef in te tikken om naar de nieuwe hosting provider te connecten.

@Kabouterplop1:
Die oude staat niet in een host file, heb hem er niet ingezet ofzo. En ik heb maar 1 DNS server.

• WiNlUx
Verwijderd schreef op 15 August 2003 @ 20:24:
[...]

Nee, zij regelen de DNS, maar ik wil thuis mijn eigen DNS server (voor mijn AD domein) al later verwijzen naar het nieuwe IP adres. (als dat kan). Zodat ik niet meer steeds het IP hoef in te tikken om naar de nieuwe hosting provider te connecten.

@Kabouterplop1:
Die oude staat niet in een host file, heb hem er niet ingezet ofzo. En ik heb maar 1 DNS server.
Ja dat kan. Maak een nieuw domein aan in je DNS. laat die dooverwijzen naar je nieuwe ip. Stel dan wel in je dhcp of je windows instelingen in dattie eerst moet kijken naar de dns van je eigen server en dan zou het moeten werken ;)

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Edit:
Nevermind, niet van toepassing. Is het niet makkelijker om tijdelijk even de hostfile van je desktop aan te passen?

<!--Je provider thuis heeft de gewijzigde DNS instelling van de provider van je website waarschijnlijk nog niet overgenomen, je kan even tijdelijk in je hostsfile het domein naar het nieuwe IP laten wijzigen of geduldig afwachten.

Om zoiets volgende keer te voorkomen kun je de TTL (Time To Live) van de DNS instelling korter zetten, en dat moet je dan minimaal 1 x de TTL doen die op dat moment staat ingesteld.

Als je dus een TTL van 1 week ingesteld hebt, moet je minimaal 1 week van te voren de TTL korter zetten, bijv. op een half uurtje oid. Dan nemen - theoretisch - alle providers de nieuwe instelling binnen een half uurtje over. Alhoewel er altijd nog providers zijn die daar lak aan hebben en een minimale TTL van bijv. 24 uur hanteren (oa. Chello of Wanadoo hebben daar een handje van).-->

[ Voor 10% gewijzigd door Roelant op 15-08-2003 20:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Negotiator schreef op 15 August 2003 @ 20:31:
Edit:
Nevermind, niet van toepassing. Is het niet makkelijker om tijdelijk even de hostfile van je desktop aan te passen?
Kan, maar de rest van de pc's hier in huis hebben hun startpagina op dat domein staan. En om nou die ook nog aan te passen. Wil het per se via DNS doen. ;)

Heb dat geprobeerd van dat domein aanmaken, wil niet.
Blijft naar het oude IP verwijzen. M'n forwarders in DNS staan wel naar de DNS servers van chello verwezen. Maar dat lijkt mij ook wel oke, anders kan ik de rest van het internet niet meer zien. DHCP staat maar 1 DNS server in, die van mij thuis. De router z'n DNS verwijst ook naar de DNS van mij thuis.

• eek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2020

eek

@MagickNET

Configureer je dns server dan zo dat hij niet gebruik maakt van die van chello maar
zelf al het werk doet

Skill is when luck becomes a habit.

• WiNlUx
Verwijderd schreef op 15 August 2003 @ 20:37:
[...]

Kan, maar de rest van de pc's hier in huis hebben hun startpagina op dat domein staan. En om nou die ook nog aan te passen. Wil het per se via DNS doen. ;)

Heb dat geprobeerd van dat domein aanmaken, wil niet.
Blijft naar het oude IP verwijzen. M'n forwarders in DNS staan wel naar de DNS servers van chello verwezen. Maar dat lijkt mij ook wel oke, anders kan ik de rest van het internet niet meer zien. DHCP staat maar 1 DNS server in, die van mij thuis. De router z'n DNS verwijst ook naar de DNS van mij thuis.
Server al gereboot?

Verwijderd

Topicstarter
WiNlUx schreef op 15 August 2003 @ 21:28:
[...]

Server al gereboot?
Nee, moet dat dan? Lijkt mij namelijk niet nodig (zonde van de uptime ook).
Op werk heeft een collega dit ook eens gedaan voor de website van het bedrijf (staat op een andere vestiging). Ook zonder reboot van de DC.

• WiNlUx
Verwijderd schreef op 15 August 2003 @ 22:13:
[...]

Nee, moet dat dan? Lijkt mij namelijk niet nodig (zonde van de uptime ook).
Op werk heeft een collega dit ook eens gedaan voor de website van het bedrijf (staat op een andere vestiging). Ook zonder reboot van de DC.
Ik had ook wel eens dezelfde fout als jij nu hebt. Ff server gereboot en klaar! En wat scheeld jouw die uptime nou, alles loopt toch stabiel :?

Verwijderd

WiNlUx schreef op 15 August 2003 @ 23:19:
[...]

Ik had ook wel eens dezelfde fout als jij nu hebt. Ff server gereboot en klaar! En wat scheeld jouw die uptime nou, alles loopt toch stabiel :?
juist, uptime is belangrijk voor interne machines (database servers e.d.), voor machines die internet verbindingen bewaken/regelen niet, ze dienen namelijk regelmatig geupdate te worden. (of het nu windows of linux is, maakt niet uit).
(machine gezien, als de verbinding echt zo belangrijk is, moet ie redundant zijn uitgevoerd).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2003 23:22 ]

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 09:07
Kan het zijn dat je lokale cache nog gevuld is. Doe eens nbtstat -R dan wordt deze cache weggegooid.

Hans van Zijl

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

• Wie is de Authority van dat domein? Die W2K3 server van jou? :?
• Hoe is je DNS ingesteld op die server? Forward lookups extern?
• Maak je gebruik van caching?

Het mooiste is om gewoon netjes te wachten tot de DNS is vernieuwd en dat het nieuwe IP-adres dan in je cache komt te staan, als je cache gebruikt... Eventueel kan je de cache leeggooien. Die server hoef je daarvoor echt niet te rebooten hoor.. :)

Sundown Circus

Verwijderd

Topicstarter
jwpmzijl schreef op 15 augustus 2003 @ 23:30:
Kan het zijn dat je lokale cache nog gevuld is. Doe eens nbtstat -R dan wordt deze cache weggegooid.
Dank u! :)
Dat werkte. :)
Pagina: 1