[Action Script] Communicatie tussen 2 Flash movies.

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mvddonk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 11:47
Hey, ik heb weer een probleem.
Het geen wat ik wil is alsvolgt: Movie A laadt Movie B in (dus 2 aparte SWF bestanden) en Movie B moet dan iets (bijv een tekstfield) van Movie A kunnen veranderen.
Hopelijk snappen jullie wat ik bedoel :?, zal de toepassing waarin ik het wil gebruiken ff uitleggen. 'k Heb een mailform en wil daar een movie met alle Smilies in laten laden (Movie B ) en als je dan op een smilie klikt moet die het automatisch toevoegen aan je bericht (Movie A).

Ik heb geen idee of dit mogelijk is en zo ja, hoe dat dan mogelijk is. Volgens mij beperkt Flash zich hierin...

Ik hoor het wel.

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 10:36

RSP

Ik snap wat je bedoelt, je kan inderdaad de text omzetten naar een variabele en deze opslaan op de gebruiker z'n pc, dit gaat ongeveer op dezelfde manier als een Cookie en komt ook in de persoonlijke map van de gebruiker te staan (in Windows iig, ik weet niet hoe een MAC reageert op deze instructies)...

Ik weet inmiddels dat ze Shared Objects heten, ik zoek even een voorbeeld instructie.

De oplossing voor je probleem heb ik gevonden op de Flashkit.com forums, ik mag vast wel zo vrij zijn om de post van sideshow_barry te quoten...
As you're using a localShared Object you don't have Comm server to let the other swf know a change has been made. What you can do though is use the local connection object to 'talk' to the other movie and let it know it needs to reload the local shared object. You can find more about it in the Reference panel of Flash (communications > LocalConnection).
This is the code though:

// Code in the receiving movie
receivingLC = new LocalConnection();
receivingLC.methodToExecute = function(param1, param2)
{
// Code to be executed
}
receivingLC.connect("lc_name");

// Code in the sending movie
sendingLC = new LocalConnection();
sendingLC.send("lc_name", "methodToExecute", dataItem1, dataItem2)

It's very simple, doesn't even require Comm server and will talk to swfs in different frames, windows or even applications (browser to standalone and vice-versa).

Hope this does the trick for you.
Op deze manier vertel je de 2e SWF dat ie een SharedObject uit de 1e SFW kan gaan gebruiken. over het saven en loaden van de SharedObject zul je zelf nog ff moeten zoeken, hier kan ik zo snel ff nix over vinden

Laatste edit:
Uit onderstaande post heb ik begrepen dat er liever meer searches worden uitgevoerd dan antwoord gegeven op dit topic, ik geef je nog ff de tip om Hier langs te gaan en daar ff wat meer informatie oppikken over Shared Objects

[ Voor 100% gewijzigd door RSP op 15-08-2003 20:41 ]

Verwijderd

mvddonk schreef op 15 August 2003 @ 20:07:
Hey, ik heb weer een probleem.
.....

Ik hoor het wel.
tuurlijk joh, W&G is de mvddonk helpdesk geloof ik.
voor elke flash-scheet open je hier een topic,.... echt niet normaal.

[rml][ Action Script] Communicatie tussen 2 Flash movies.[/rml]
[rml][ Action Script] Bestaat er een selectiefunctie?[/rml]
[rml][ Action Script] Verschillende opmaak in textfield mogelijk?[/rml]
[rml][ Flash] Input text fields onmogelijk bij gebruik preloader?[/rml]
[rml][ Flash] Preloader gaat niet samen met Loadmovie?[/rml]
[rml][ Flash Actionscript] De clear() functie werkt raar[/rml]

127 posts: http://search.gathering.tweakers.net/forum/find/poster/49498

help je zelf wel eens iemand vraag ik me af.
RSP schreef op 15 augustus 2003 @ 20:30:
De oplossing voor je probleem heb ik gevonden op de Flashkit.com forums, ik mag vast wel zo vrij zijn om de post van sideshow_barry te quoten...
en zoek je ook eerst?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2003 20:40 ]

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 10:36

RSP

Ik heb zelf wel eens gewerkt met shared objects maar wist niet hoe ik ze kon gebruiken in combinatie met 2 verschillende SFW files, daarom heb ik zoekwerk verricht en naar mijn mening het juiste antwoord gegeven, lijkt me niet meer dan eerlijk dat ik m'n bron daarbij vermeldt.. niet waar?

edit:
Deze reply mag als niet gepost beschouwd worden, ik las zkywalker z'n reactie niet goed genoeg :)

[ Voor 14% gewijzigd door RSP op 15-08-2003 20:49 ]

Verwijderd

uh RSP, ik heb het niet tegen jou maar tegen TS ;)

offtopic:
[quote]RSP schreef op 15 augustus 2003 @ 20:43:
.. daarom heb ik zoekwerk verricht en naar mijn mening het juiste antwoord gegeven, lijkt me niet meer dan eerlijk dat ik m'n bron daarbij vermeldt.. niet waar?[/quote]

dat zou imho TS zelf eens wat vaker moeten doen.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2003 20:48 ]

• mvddonk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 11:47
Thanks, GoT is my God ;)
Pagina: 1