Ik snap wat je bedoelt, je kan inderdaad de text omzetten naar een variabele en deze opslaan op de gebruiker z'n pc, dit gaat ongeveer op dezelfde manier als een Cookie en komt ook in de persoonlijke map van de gebruiker te staan (in Windows iig, ik weet niet hoe een MAC reageert op deze instructies)...
Ik weet inmiddels dat ze Shared Objects heten, ik zoek even een voorbeeld instructie.
De oplossing voor je probleem heb ik gevonden op de Flashkit.com forums, ik mag vast wel zo vrij zijn om de post van
sideshow_barry te quoten...
As you're using a localShared Object you don't have Comm server to let the other swf know a change has been made. What you can do though is use the local connection object to 'talk' to the other movie and let it know it needs to reload the local shared object. You can find more about it in the Reference panel of Flash (communications > LocalConnection).
This is the code though:
// Code in the receiving movie
receivingLC = new LocalConnection();
receivingLC.methodToExecute = function(param1, param2)
{
// Code to be executed
}
receivingLC.connect("lc_name");
// Code in the sending movie
sendingLC = new LocalConnection();
sendingLC.send("lc_name", "methodToExecute", dataItem1, dataItem2)
It's very simple, doesn't even require Comm server and will talk to swfs in different frames, windows or even applications (browser to standalone and vice-versa).
Hope this does the trick for you.
Op deze manier vertel je de 2e SWF dat ie een SharedObject uit de 1e SFW kan gaan gebruiken. over het saven en loaden van de SharedObject zul je zelf nog ff moeten zoeken, hier kan ik zo snel ff nix over vinden
Laatste edit:
Uit onderstaande post heb ik begrepen dat er liever meer searches worden uitgevoerd dan antwoord gegeven op dit topic, ik geef je nog ff de tip om
Hier langs te gaan en daar ff wat meer informatie oppikken over Shared Objects
[
Voor 100% gewijzigd door
RSP op 15-08-2003 20:41
]