Lange boot tijd met gebroeders Plextor

Pagina: 1
Acties:

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 14:21
Sinds ik een Plextor 40X naast mijn 4X2X20 Plextor heb duurt het eeuwen voordat ik in Windows ben. Tijdens het booten (na de melding dat windows wordt opgestart)checkt mijn systeem meerdere malen mijn cdrom speler (iirrie stofzuiger geluid) en pas na lange tijs kom ik dan in Windows. Hoe los ik dit probleem op?

Verwijderd

Dat heb ik sinds gister ook SOMS op mijn Plex 12x10x32xSCSI en Plex 40xSCSI setje... dat heb ik sindsdien ik nog maar 1 device met termination heb (zoals het moet horen)

Beetje wazig......

• 3style
Ik heb het met en zonder die jumper voor termination. Het laatse apparaat aan je bus moet toch een temination hebben?

Verwijderd

In principe moet idd alleen het laatste apparaat een termination hebben.
Vraag me niet hoe het kan, maar ik heb 9 maanden lang vlekkeloos gewerkt met zowel SCSI ID 3 (reader) en 4 (writer) de termination aan....

Ja ik weet dat het vreemd is, ik ontdekte dat gister toevallig en snap er geen reet van........

• 3style
Ik heb ook in deze formatie voorheen altijd gewerkt. Ik keek gister in de manual en heb het toen veranderd. Welke andere jumpers heb jij aan?

Verwijderd

ID3, reader: enabled=parity, blockmode
ID4, writer: enabled=parity, blockmode, termination

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-07 10:36

J.apiooo

FWN

Aha... 3 Style.. wie o wie (zeker BI!)... is dat??

Ik had hetzelfde met Win98SE en mijn brandertje.. Dat duurde ook eeuwen. Eerst gingie mijn CD-Rom checken, daarna mijn brander 20 sec en vervolgens hetzelfde nog een keer... Nu heb ik WinME erop (verder belabberd OS) en ineens.. booten in 20 seconden...

Dat was bij mij de oplossing.. Geen jumper aangeraakt!

Jaap

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 12:12

CORVETTE

---- American V8 ---

heb je wel eens active termination gebruikt ??? Ik heb zelf namelijk nergens geen last van

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

• 3style
Jaap? Ik heb ook WinME. Ik heb al ff op de site gekeken van mijn SCSI kaart en daar staat dat er nog instellingen zijn in de bios van je SCSI kaart. FF klooien dus. Succes met je stage!

• 3style
Kan dit trouwens ook aan mijn SCSI controller liggen? Geeft in windows aan dat het een Symbios is, maar het kan ook een ncr kaartje zijn ofzo (ja, ja brak kaartje). Zou deze boottijd met een Adaptec minder lang kunnen zijn?

Verwijderd

Hmm.. ik heb adaptec scsi-adapter, maaruh inderdaad ook irritante vertraging tijdens booten (draai win2000).. Iedere boot wordt het tweetal (32xcdlezer en 4x12xcdbrander) benaderd, wat minimaal 10 a 15 seconden tijdsverlies oplevert !! GRRR !! Maar ook ik heb helaas nog geen oplossing gevonden. Er zal toch wellicht wel een registry-hack uitgevogeld zijn ofzo.. zoja.. laat ons dat ff weten dan!!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb een 8/2/20 en een Ultraplex 40x op een Adaptec AHA 2904, wat ook tot een dubbelcheck leidt met booten. Helaas nog niets op gevonden. Samen met een netwerkkaart gaat het allemaal behoorlijk langzaam...

Verwijderd

ik heb dus ook de gebroeders plextor in me PC hangen en ik heb dus ook dit probleem :'(

Verwijderd

sommige zinnen zijn niet goed geformuleerd

MIJN EXCUUS

Verwijderd

Start in veilige modus op en check cd-roms. Wellicht staan er meerdere cd-roms. verwijder alles, en start opnieuw op. windows vindt de plextors weer als het goed is.

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
tja, heb hetzelfde
Dawicontrol 2974
Plextor 4x12
Ultraplex 40x

maar, is het echt zo'n ramp? een tweakers computer staat toch 24/7/365 aan? is alleen lastig als je WinME draait, want dan moet je 8 keer per dag booten.

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• wiewatwaar
  • Laatst online: 17-08 15:05

wiewatwaar

whatever

Bij mij gebeurt hetzelfde zowel met opstarten af afsluiten. Geeneens geen plextor voor nodig De LEDjes van de drives gaan als een looplicht aan en uit en pas na drie of vier keer huppeld hij verder. duurt een seconde of twintig. Alles geprobeerd (BIOS, veilige modus, andere IDE kabels) en ik oefen nu dus gewoon een beetje geduld:z

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Disable autostart. Als die enabled is, zit je eerst met je spin-up tijd, vervolgens gaat 'ie kijken of er iets gestart moet worden, daarna hetzelfde gezik voor je burner....

Heb zlef ook Plextors (PX40TSi + PX124TSi) en heb geen problemen. (Maar ja, ik houd dan ook niet van autostarts ;) )

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

Verwijderd

geen probleem heb een plex 32 en een 4220 en een adaptec 2940 uw en een uw schijf en een u schijf
kijk termination maar een na en je kabel lengte
de plex 32 is getermineerd en de adapter staat op auto
Pagina: 1