Toon posts:

[teamwork] php-ers voor sportsite

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een bepaalde sportnieuws-site wordt geheel onderhouden door vrijwilligers. Dankzij een zelfgemaakte CMS is dit redelijk goed te doen. De site heeft inmiddels al enkele duizenden bezoekers per dag.

Nu ben ik voor het programmeer-team op zoek naar mensen die mee willen bouwen met het gehele nieuwe CMS. In een enthousiast team kan je meewerken om de sportsite nog meer te verbeteren. Je moet wel ervaring hebben met PHP en MySQL.

Zou jij ons willen helpen en zelf ervaring op willen doen? Reageer of stuur een mail.

PS1. Ik noem de naam maar niet, anders wordt het misschien gezien als spam
PS2. Het is nadrukkelijk een site van vrijwilligers. Het is dus ook geen commerciele vacature oid :)

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
* supakeen mompelt iets over "LEES DIE FAQ TOCH EENS VOORDAT JE EEN TOPIC OPENT"

* supakeen mompelt iets over het recruteren van coders wat niet mag via GoT ook al is het non-commercieel.

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
En even vlug als ie kwam zal ie weer gaan ook :p

If you can't beat them, try harder

Verwijderd

Topicstarter
Geloof dat het niet gewaardeerd wordt. Sorry....

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ongeacht daarvan.. Waarom een heel nieuw CMS? Je kan best als basis een bestaand CMS van bijvoorbeeld www.hotscripts.com nemen en deze uitbouwen.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 15 August 2003 @ 20:02:
Ongeacht daarvan.. Waarom een heel nieuw CMS? Je kan best als basis een bestaand CMS van bijvoorbeeld www.hotscripts.com nemen en deze uitbouwen.
Heb ik ook aan gedacht. Vooral postnuke kwam wel aardig in de buurt. Maar voordat je zoiets dergelijks helemaal aan je eigen wensen hebt aangepast.... Volgens mij is zelf bouwen dan toch sneller.

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
gorgi_19 schreef op 15 August 2003 @ 20:02:
Mss omdat ze geen plugins willen schrijven voor een onbekend, groot CMS dat ze niet kennen? Het lijkt me niet echt makkelijk ;-)

If you can't beat them, try harder

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

dingstje schreef op 15 August 2003 @ 20:03:
[...]

Mss omdat ze geen plugins willen schrijven voor een onbekend, groot CMS dat ze niet kennen? Het lijkt me niet echt makkelijk ;-)
Ik heb het trouwens niet eens over plug-ins, maar nog meer naar de core toe. Om een voorbeeld te nemen.. Ik heb ooit ook eens een CMS gemaakt. Echter, de core heb ik gewoon een eenvoudig CMS gepakt. Vervolgens ben ik deze gaan uitbreiden.

Vooral interessant vond ik de ideeen die ze daar hadden toegepast (was toevallig een voorbeeldapplicatie). Daarnaast scheelde het wat tijd en was het een mooi leerproces.
Wel was, of is, een vereiste dat je zelf ook enige kennis van zaken hebt. Immers, anders leer je er niet van. Ik heb uit die applicatie een aantal ideeen opgedaan, zoals de manier van werken met templates, die ik nog niet eerder had gezien en me zo 'dwongen' om me verder in zo een techniek te verdiepen.
Echter, een heel uitgebreid CMS is idd lastiger om te beheersen.

Je zit dan immers vast aan plugins. Echter, een eenvoudig cms heeft meestal een aantal zaken nog open liggen. Puur en alleen om het wiel niet opnieuw uit te hoeven vinden.

Nadelen vind ik wel dat je goed moet uitkijken dat de 'core' wel enigszins netjes gebouwd moet zijn (en je dit ook zelf moet kunnen beoordelen!), anders zit je op een bende voort te borderen.
Verwijderd schreef op 15 augustus 2003 @ 20:03:
[...]

Heb ik ook aan gedacht. Vooral postnuke kwam wel aardig in de buurt. Maar voordat je zoiets dergelijks helemaal aan je eigen wensen hebt aangepast.... Volgens mij is zelf bouwen dan toch sneller.
Ik denk dat je je daar redelijk in kan vergissen...

klik
Kijk hier eens. Gaat weliswaar voornamelijk om de prijs, maar laat ook een groot aantal valkuilen zien, waarin je in kan vallen op het gebied van tijd. Ik heb zo een vaag idee dat je de hoeveelheid werk voor het CMS nogal onderschat.

[ Voor 61% gewijzigd door gorgi_19 op 15-08-2003 20:17 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Zie de al aangehaalde faqs enzo.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.