Toon posts:

[CPU] XP1700 kapot of iets anders?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een XP1700 Thourougbred B gekocht. Dit beestje werkte lekker. Ik kreeg hem zelfs op 2260 MHz, met luchtkoeling. Maar het probleem was dat het dus erug heet werd in mijn kamer (vorige week hittegolf.. om en nabij 34 graden in zolden..mijn kamer dus). Ik heb hem maar terug gebracht naar 200x10 (2GHz) dus. Werkte retestabiel. Core was 1.6 Volt. Mijn voeding is eergister kapoet gegaan.. overbelast denk ik. 350 watt (beetje brak) en teveel dingen erop :+
Das geen probleem. Koop ik een nieuwe. 400 Watt deze keer, Q-Tec. Alles werkt weer perfect. Mijn pc was nou buiten de case en vanmorgen besloot ik om alles maar lekker in de case te stoppen. Prima, alles goed. Hij start op, alles werkt in windows etc. Toen dacht ik, hey lame ff kijken wat voor score ik haal in de benckmarks van Sisoft. Vorige keer kreeg ik dus dit:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~hart0480/SANDRA.JPG

Dat was dus op 205x11. (2260 MHz dus). Ik heb hem nu op 200x10. Dus hij zal niet even hoog zijn als vorige keer, maar nog steeds richting 8000 of zo. Start ik het op en wat krijg ik :(

oops.. wrong pic. deze pic is dus toen ik hem terug zette op standaard XP1700.. niks oc'ed of zo. Maar de score oc'ed was hetzelfde :(

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~hart0480/CPU.JPG

Dat is veel minder! Ter vergelijking: een niet oc-ed XP1800 krijgt zelfs richting 5000. Ik kom niet eens boven de 4000.
Is mijn cpu nu kapot? Ik heb hem eruit gehaald, en hij ziet er normaal uit. Niks verbrand, core is in prima staat etc. Alles werkt in Windows XP. Internetten, cd's branden zelfs prime hield het vol. Wat kan er aan de hand zijn?

oops.. wrong pic. deze pic is dus toen ik hem terug zette op standaard XP1700.. niks oc'ed of zo. Maar de score oc'ed was hetzelfde :(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2003 19:45 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
heb je wel dezelfde versie van sisoft sandra gebruikt?
LIjkt me verder ook wel een foutje van die eerste score, geloof je het zelf dat jouw overgeklokte 1700-tje even snel is (sneller zelfs!) als een XP 3200??

Verwijderd

Topicstarter
Nou qua megahertz was ie sneller (3200=2200 en de mijne was 2260 :+). Maar dat is het niet. Ja ik heb Sisoft Sandra MAX 3 (opvolger van 2003) gebruikt. Maar die score is zo laaaaaaaaaag. Zelf mijn Atlhon 1.4Ghz scoorde hoger :?

• Palomar
  • Niet online
ik weet alleen dat als je sisoft sandra scores wilt vergelijken dat je dan wel precies dezelfde versies van dat progje moet vergelijken, want bij mij is het ook aldoor weer anders.
Maar ik geef toe dat ie idd wel erg laag is, hij zou toch minstens boven die 1600 uit moeten komen. Probeer iig es een ander benchmarkprogje (3dmark ofzo), want sisoft sandra is ook niet altijd even betrouwbaar....

Verwijderd

Topicstarter
Ok heb PCMark 2002 ff gerund. Ik kreeg de volgende scores:

CPU Score 3184
Memory Score 2520
HDD Score 502

Ook ff meteen Pi-fast gedraaid. en er is iets niet goed dus. Normaal kreeg ik iets van 72 sec. Nu is het 145! sec. Shit ik hoop niet dat de processor naar de hemel is. Tis pas 1 weekje oud :'( Een score van om en nabij 145 sec is van de Athlon 1.2 Ghz :o

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2003 20:36 ]

Verwijderd

ga al je bios settings eens na, zit iets niet goed...
En check je cache eens, misschien mis je wel cache. Dit kun je doen door het progje WCPUID te draaien en kijken hoeveel cache hij heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 August 2003 @ 20:43:
ga al je bios settings eens na, zit iets niet goed...
En check je cache eens, misschien mis je wel cache. Dit kun je doen door het progje WCPUID te draaien en kijken hoeveel cache hij heeft.
Nah, heeft volle 256kb cache. Net ff gekeken. Ik ga ff bios flashen en kijken wat er dan gebeurd 8)7

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-08 12:23
miss heeft je proc ook een opdonder gekregen toen je voeding stuk ging ? of miss is je 5v (of 12v) lijntje nu laag ?

LinkedIn
BlackIntel

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
even een flauwe:
Weet je zeker dat je hem op 200 Mhz FSB hebt staan ipv 200 Mhz DDR-FSB (100 normaal dus?)
Op die manier kan je namelijk een factor 2 verliezen..

Verwijderd

Topicstarter
@ThaKiller: oude voeding werkt nog steeds maar is onstabiel. kan niet genoeg leveren en is beetje brak. nieuwe voeding is retestabiel.. 5v en 12v zijn prima
@ANdrode: ja hij staat op 400 hoor ;) .. FSB is 200. DDR staat op 400 ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga denk ik maar ff windows xp erop smijten. deze is toch "vuil". ik wou net de nforce 2.45 drivers erop zetten.. na eerst de andere verwijderd te hebben, maar dat wil niet. installer slaat steeds af :?
nou ja we zien wel. ben denk ik vanavond niet meer online om replies te lezen. hoop dat jullie medetweakers wel iets erop bedenken ;)

Verwijderd

Mjah het is toch duidelijk te zien, de MP x FSB instelling geeft 1466 Mhz. Zo te zien een standaard setting eigenlijk..... ;)

Check je FSB en multiplier zou ik zeggen.

• Palomar
  • Niet online
ook niet toevallig een procesje op de achtergrond draaien dat alle cpu kracht opvreet? Ik heb nl. soms wel es dat internet explorer (iexplore.exe) in het geheugen blijft zitten en constant 100% cpu kracht gebruikt. Als ik dat niet doorheb en een spel ofzo wil spelen gaat dat ook erg traag. Misschien heb jij ook wel zoiets gehad tijdens het benchmarken?

Verwijderd

Op het computertotaal forum had laatst iemand exact hetzelfde probleem en die zette ff een image terug. Probleem opgelost.
Windhoos rules!

Verwijderd

Topicstarter
Dat ga ik ook ff proberen. Ik moest zowiezo en nieuwe windows erop smijten omdat ik net weer een andere videokaart hebt gekregen. ik laat jullie wel weten hoe het gaat ;)

Verwijderd

Topicstarter
w00t w00t. Hij werkt weer prima ;). Net ff snel Sandra 2003 MAX3 erop gegooid. Een kleine benchmark @ 2.0Ghz .. resultaat: ALU 7503 MIPS en FPU 3014MIPS. Dit is dus bijna gelijk aan een XP2600+. Dus het zit weer goed. Jammer dat ik ff geen pic kan uploaden omdat ik weer alles nog moet installeren op deze pc.

Het blijft raar! Hoe kan nou een processor langzamer werken door windows xp? Niet alleen Sandra, maar ook pcmark en Pi-fast dingetje. Allemaal super slecht. Dit laat ons zien dat windows xp nou niet echt superefficient is. En ik defrag toch elke week, normaal een clean install om de 2 maanden (gewoon image terug zetten). Nou ja. Ben blij dat proc niet kapoet is :+
Pagina: 1