Toon posts:

xp start niet goed op na software installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop al langere tijd tegen het volgende aan: als ik nieuwe software installeer en winxp moet opnieuw opstarten blijft ie steevast de 1 keer ´hangen´(het leuke blauwe blokjes balkje staat eindeloos lang stil). Als ik na reset XP opnieuw start en de keuze "window normaal opstarten" kies gaat alles weer zoals het hoort. Enige tijd geleden een herinstallatie van XP gedaan en wat denk je.... het probleem blijft zich voordoen. :'(
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen. Echt erg is het niet maar ik vind het gewoon niet normaal.

PS
een tweede (triviaal) vraagje.... heeft iemand al eens vaker het verschil gezien dat bij diverse xp installaties (op hetzelfde systeem met zelfde softwarepaketten geinstalleerd) het opstarten nogal eens verschilt? Voorheen ging het bewuste blauwe balkje ca 4 keer heen en weer, nu doet ie er wel 12 a 13 keer over. Ook heb ik weleens een installatie gehad waarbij het balkje 6 keer over het beeld liep alvorens op te starten.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

Heb je de hardware algechecked ?
Kijk vooral hier even : Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
hardware is ok (althans geen vreemde dingen in systeem)

Kijk vooral hier even : Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen«««««««----- gezien maar niets opgeschoten

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Vertel dan even wat je allemaal gedaan hebt...
geheuegen getest?
hd getest?
andere hardware getest?
windows log bekeken en rare dingen gevonden?
etc...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met Sisoft Sandra allerlei benchmarks gedaan, echter heb ik (kan ik) niet fysiek de hardware testen door het een en ander in een andere PC te zetten. In apparaatbeheer staat alles in orde....
Als er defecte hardware in zou zitten lijkt het me vreemd dat ik dan na een reset wel weer gewoon kunnen opstarten, of is dat een denkfout?

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 15 August 2003 @ 20:27:
Als er defecte hardware in zou zitten lijkt het me vreemd dat ik dan na een reset wel weer gewoon kunnen opstarten, of is dat een denkfout?
Het zou aan je geheugen kunnen liggen.
SiSoft Sandra benchmarks zijn er ook niet echt om je hardware te testen.
Voor je mem is er www.memtest86.com en voor je HD moet je even op de site van de fabrikant kijken..

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb memtest gedl... maar zie dat ik dat via dos moet doen.... (is er geen widows progje? :9 )
Ik doe dat nu effe niet maar ga zometeen wel eens proberen.

(pfff lijkt me geen eenvoudig progje voor een leek zoals ik
»»»»» Enters test configuration menu
Menu options are:
1) Cache mode
2) Test selection
3) Address Range
4) Memory Sizing
5) Error Summary
6) Error Report Mode
7) ECC Mode
8) Restart Test
9) Reprint Screen
)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2003 20:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Alles lijkt in order, echter het probleem treed nog steeds op..........
Iemand misschien een andere suggestie?
Pagina: 1