Toon posts:

[Norton Ghost]Welke data is er terug te vinden op een image

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand mischien hoe Norton ghost preccies werkt ?
Ik wil namelijk weten of het mogelijk is om oude gedumpte data terug te vinden als ik dit zou doen :
Stel ik heb een map met divxen op mijn HD1,die delete ik compleet ,daarna maak ik een image met Norton ghost van mijn HD1 op HD2 (HD2 is eerst gevuld met nullen d.m.v. maxblast3) , vervolgens gebruik ik maxblast3 om HD1 met nullen te vullen.
Dan de image weer op HD1 zetten.
Is er door middel van een data recovery tool op die image dan nog een spoor van die divxen terug te vinden?

Verwijderd

Simpel: datarecovery kan alles terughalen wat nog niet overschreven is.
In die zin: heringevuld met 0-en 1-en.

Het hersteld clusters met gegevens op je HD, een image is voor zover ik weet geen kopie van clusters :P

• LeonT
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Professionele bedrijven kunnen geloof ik data recoveren bij hardeschijven die tot 7 keer herschreven zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ook schijven herschreven met nullen en eenen tot 7 keer ? lijkt mij dan wat vwk zegt waarschijnlijker , maarja ik weet het niet.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 08:53

tweakerbee

dus..?

Als je van je DIVX'en af wilt is het genoeg om ze gewoon te verwijderen. Of heb je al politie achter je aanzitten?
Dan zijn we bezig met het verduisteren van bewijsmateriaal... en daar doe ik niet aan mee.

TIP: Zet een wipe utility op je HD1, welke er 7 keer overheengaat. Dan ben je je DIVX'en echt wel kwijt.

You can't have everything. Where would you put it?