Toon posts:

USB herkend verkeerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Creative Muvo mp3-speler gekocht. Nu is er met dit ding niets mis, werkt perfect... alleen niet op m'n eigen pc. Ik had hem besteld en werd geleverd op m'n werk. Ik proberen onder windows 2000... perfect, werd gelijk herkend niets aan de hand.

Kom ik thuis probeer ik hem daar, werd herkend door m'n windows XP, maar zodanig dat XP het "wizard nieuwe hardware gevonden" gaat opstarten wat al helemaal niet de bedoeling is. Maar goed als hij het zo gaat doen maakt het me ook niet uit, maar dat doet hij niet; "kan geen stuurprogramma vinden". Dan maar met de driver die je eigenlijk alleen onder windows 98 nodig hebt. Ook niet. Word wel vermeld dat het installatieproces goed is gegaan, maar hij herkend hem niet als verwisselbare schijf. Driver welke op de cd-rom eraf en die van internet erop, ook niet.

En dit terwijl me USB-poorten wel perfect reageren op verschillende merken camera's (van mezelf en m'n werk). Word er gelijk een verwisselbaar station herkend bij deze, maar bij me mp3-speler niet.

Ik heb al een complete nacht lang van alles geprobeerd, en een enkele keer werd hij ook goed herkend. En kon ik bestanden en mp3's kopieëren ernaar. Welke er dan ook daadwerkelijk opstaan. Maar trok je hem dan uit de USB-poort en deed je hem erop nieuw in begon het gezeik weer van voor af aan.
Nu heb ik ook me drivers van me moederbord (uit de verpakking, nog nooit gebruikt) erbij gehaald waar een USB-controller opstaat maar ook dit mag niet baten. Maar hierdoor staat er wel een lijst van de volgende USB-controllers in m'n lijst van apperaatbeheer;

- Generic USB Hub
- SiS 7001 PCI naar USB open-controller
- SiS 7002 PCI naar Enhanced Host Controller *
- USB-hoofdhub
- USB-hoofdhub
- USB-hoofdhub

* Deze heb ik uit staan anders word hij geheel niet herkend, heb ik al ondervonden.

Als laatste mogelijkheid zie ik zelf om te gaan formateren, maar hier heb ik weinig zin in omdat hij het misschien daarna ook niet doet, en ik zo'n beetje me hele harde schijf op cd moet gaan zetten, omdat dit unieke bestanden zijn.

Wie kan me hier mee helpen?

Groet, Frank

P.S. ik heb het geprobeerd kort samen te vatten, maar ook om goed duidelijk te zijn. Vandaar toch nog een lang verhaal.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op 15 August 2003 @ 19:03:
Ik heb een Creative Muvo mp3-speler gekocht. Nu is er met dit ding niets mis, werkt perfect... alleen niet op m'n eigen pc. Ik had hem besteld en werd geleverd op m'n werk. Ik proberen onder windows 2000... perfect, werd gelijk herkend niets aan de hand.

Kom ik thuis probeer ik hem daar, werd herkend door m'n windows XP, maar zodanig dat XP het "wizard nieuwe hardware gevonden" gaat opstarten wat al helemaal niet de bedoeling is. Maar goed als hij het zo gaat doen maakt het me ook niet uit, maar dat doet hij niet; "kan geen stuurprogramma vinden".
En wat als je aangeeft dat hij moet zoeken in C:\windows\system32\drivers ?
P.S. ik heb het geprobeerd kort samen te vatten, maar ook om goed duidelijk te zijn. Vandaar toch nog een lang verhaal.
offtopic:
Volledig zijn is helemáál niet erg :)

Zelf heb ik dit probleem gehad met een USB cardreader, terwijl andere USB opslag apparaten wel werden herkend, toen was het gewoon een kwestie van eruit halen, reboot, en weer inpluggen. (Eruithalen heb je al wel geprobeerd, reboot lijkt me ook, maja, voor het geval dat je het nog niet geprobeerd hebt is het de moeite van het proberen waard.)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

[samenvatting]
Terwijl andere verwisselbaar stations het perfect doen blijft je Creative Muvo mp3 problemen herkend te worden onder Windows XP. Op een andere PC doet hij het onder Windows 2k perfect. Er is dus niets mis met de MP3 speler; maar wel iets met je PC of de software die erop draait [/samenvatting]

Kun je onder windows 2000 bekijken als 'wat' de MP3 speler herkend wordt en hem als zodanig ook onder Xp installeren? Is dit een 'OpslagVolume':? en wat staat er dan bij Apparaattype / Fabrikant en Locatie :?

[ Voor 7% gewijzigd door Spider.007 op 15-08-2003 19:17 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties. C:\windows\system32\drivers heb ik niet. En onder windows 2000 weet ik dat hij werd herkend als 'massaopslag'. Hier kon ik direct zonder te installeren bestanden overslepen ernaar toe, ik rij zodirect terug naar me werk om te kijken wat hij precies aangeeft. Maar hier op XP herkend hij wel het correcte merk en type, dat krijg je direct in het ballonnetje rechts onder te zien, zodra je hem inplugt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb serieus al een complete nacht van alles al geprobeerd. Toen is hij ook vaak opnieuw gereboot.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op 15 August 2003 @ 19:32:
Bedankt voor de snelle reacties. C:\windows\system32\drivers heb ik niet.
Heb je niet :?

Nou, weet je, dan heb je een probleem :P

Heb je show hidden files wel aanstaan? En show protected system files ook? (Of heb je toevellig windows op een andere locatie geïnstalleerd?)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 20:51

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

misschien bedoelt hij dat hij niet 'c:\windows' maar 'c:\winnt' heeft :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Welk mobo heb je?

Een ECS K7S6A ?

Kan aan de brakke usb liggen van dat bord ism Windows XP.

Ik heb hetzelf met mijn usb speaker set, die het dan weer niet doet. Ik uninstal hem dan in de systeemeigenschappen en zet het daarna een keer uit en aan. Een oplossing heb ik er dus niet voor. uninstallen en weer opnieuw aansluiten werkt wel na eventueel een paar keer.

Verwijderd

Topicstarter
Het is me gelukt!!!!!!!! :D :D Ik heb gewoon windows opnieuw geinstalleerd. Nu werkt hij perfect!!! Omdat ik C:\windows\system32\drivers niet had, werd ik hierdoor aan het denken gezet. Bedankt allemaal!! _/-\o_ :)

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 08:18

KneoK

Not in a million lightyears

Je noemde "- SiS 7002 PCI naar Enhanced Host Controller *" dat niet goed werkte. Als ik het goed heb is dat de driver voor je USB 2.0 poorten. Je hebt waarschijnlijk een moederbord met USB 1.1 en 2.0 poorten waardoor je standaard en enhanced controllers hebt.
Maar aangezien je Service Pack 1 of een aparte update via je moederbordfabrikant nodig hebt om USB 2.0 ondersteuning te krijgen in Windows XP kan dat apparaat niet starten.
Pagina: 1