[PHP]set_time_limit(120) en safe mode

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:09
Ik heb een scriptje gemaakt wat van een opgegeven directory een directory met thumbnails maakt. Werkt allemaal prima, totdat ik een directory met teveel foto's aangeef, zodat PHP aan z'n maximum van 30sec komt. Aangezien safe mode aanstaat, kan ik de timelimit niet veranderen. Hoe kan ik dit het best omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 16:59

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Door de foto's niet allemaal achter elkaar te renderen.

Het is vaak verstandiger om direct na het uplaoden van de foto een thumbnaiol te laten maken en deze op te slaan, en later weer te gebruiken voor de weergave van alle thumbnails, het scheelt je enorm veel server load.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Hm ik snap eerlijk gezegd niet wat je bedoelt. Ik zou gewoon van alle foto's 1 voor 1 meteen na het uploaden een thumbnail moeten laten maken? Das helaas geen goeie optie in mijn geval. Het gaat regelmatig om behoorlijk wat foto's (~80).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Dr_Frickin_Evil schreef op 15 August 2003 @ 19:11:
Hm ik snap eerlijk gezegd niet wat je bedoelt. Ik zou gewoon van alle foto's 1 voor 1 meteen na het uploaden een thumbnail moeten laten maken? Das helaas geen goeie optie in mijn geval. Het gaat regelmatig om behoorlijk wat foto's (~80).
dan doe je dat toch in delen?
dus eerst 20, en dan dmv een refresh de volgende 20 etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Hm, kan ik dan niet een paar keer met een ander script, dit script aanroepen ofzo? Of weet iemand anders iets zodat het toch "automatisch" kan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

De thumbnails op je eigen PC renderen met bijvoorbeeld Irfanview, en dan alles, inclusief thumbnails uploaden.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Pff, ben jij nou een scripter?? Zo kun je natuurlijk alles wel handmatig op je pctje doen. Ik wil de server lekker laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Sorry, maar een batchverwerking mbv Irfanview is 100x makkelijker dan een resize script bouwen. Daarnaast is de kwaliteit van Irfanview ook ietsje beter ;)..

Niet alles hoeft koste wat kost via scriptjes te gebeuren ;)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Dr_Frickin_Evil schreef op 15 August 2003 @ 20:47:
Pff, ben jij nou een scripter?? Zo kun je natuurlijk alles wel handmatig op je pctje doen. Ik wil de server lekker laten werken.
Jij wou toch opties?

Batching 10 of 20 per keer is de beste manier. Dit kan je trouwens helemaal automatisch laten doen via redirects....

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

het enige nadeel van zelf met irfanview oid resizen is dat je meer moet uppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

Erkens schreef op 15 August 2003 @ 21:05:
het enige nadeel van zelf met irfanview oid resizen is dat je meer moet uppen
In plaats van 1 mapje, twee mapjes selecteren selecteren (als je het via FTP doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Johnny schreef op 15 August 2003 @ 21:09:
[...]

In plaats van 1 mapje, twee mapjes selecteren selecteren (als je het via FTP doet).
ehm, ik doelde op het aantal kb's, zeker als je moet uppen met een chello verbinding kan je erg lang bezig zijn, zeker als het heel veel plaatjes zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-09 07:32

Willem2

Ω is futile

het is een longshot en het zou eigenlijk niet mogen werken, maar probeer eens een .htaccess file met daarin:

php_flag max_input_time 600

of

php_flag max_execution_time 600

[ Voor 14% gewijzigd door Willem2 op 15-08-2003 21:22 ]

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Probleem is dat ik dit niet voor mezelf maak. Andere mensen moeten die dirs uploaden en vervolgens dit scriptje aanroepen. Het werkt opzich prima, alleen soms heeft ie niet genoeg tijd ahw. Onzin dus om er een programma voor te gebruiken vind ik (dit is ook veel leuker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:51
Je moet sowieso niet bij iedere download van de afbeeldingen nog gaan zitten resizen, dat moet je echt doen na het uploaden. Wat je kunt doen is het volgende: je kunt de bestanden eerst uploaden en met move_uploaded_file op de juiste plaats zetten, bijvoorbeeld de map originelen.

Dan kun je een cron job laten lopen, of eventueel een script wat je meteen daarna gaat uitvoeren. Je slaat op het begin de tijd op en na iedere afbeelding controleer je of je in de buurt van die 30 seconden komt.
Zo ja stuur je een document met metatag naar de cliënt. Daarin zet je een refreh actie met als doellocatie "./hetscript.php?from=hetnummerwaarjewas+1 Dan kun je dus opnieuw 30sec gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Ik heb het met ini_set("max_execution_time", "60"); weten te fixen.
Raar eigenlijk dat je dat zo aan kan passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceQb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 09:59
PHP:
1
set_time_limit (0);

om de tijdslimiet uit te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Tja, dat weet ik ook wel, maar dat werkt niet in safemode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:25
herschrijven, zo dat iedere thumbnail apart aangeroepen wordt dmv [img]"thumbnailer.php?file=bla"[/img] en dan thumbnailer.php de thumb laten maken. Deze draait maar even, totdat de ene file weg is, en heeft dus geen tijdslimiet.

Ik heb een tijdje terug een kant en klare thumbnailer hier gepost, als je zoekt zal je hem nog wel vinden. (eerste item)

[ Voor 51% gewijzigd door Hmmbob op 17-08-2003 18:00 . Reden: url toevoegen ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Hm, als ik jou begrijp maakt dat alleen de dimenties kleiner, en doet niks aan de filesize? Wat ik heb, maakt de bestandsgrootte kleiner, en slaat de thumbnails op in een subdirectory. Dit script hoef ik dus maar 1x aan te roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:25
deze ook.

je roept voor ieder plaatje een php pagina aan. Deze checkt of er al een thumbnail is gemaakt, zo ja, stuurt hij deze door. Zo nee, dan wordt de thumb gemaakt, opgeslagen en doorgestuurd.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
aha klinkt goed, maar zo werkt het ook, dus dan besteeds ik er liever niet meer tijd aan. Het script wat ik heb doet nl ook wat meer als dat nog.
Pagina: 1