2PC's met 1 UTP kabel en opbouwdoos

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 19:50

PowerSp00n

There is no spoon

Topicstarter
Hoi,

Ik heb vanmiddag bij de Gamma een ISDN/ADSL 2 voudig stopcontact: opbouw ("Voor het maken van ISDN/ADSL aansluiting. Geschikt voor ISDN/ADSL stekker modulair (type RJ45/8-polig)") gehaald. Nu had ik in gedachten om dit met het 2PC's -> hub schema aan te sluiten dat hier in de FAQ te vinden is. Ik aan een kant 2 connectortjes gemaakt zoals op het schema te zien is (hub kant). En in de opbouwdoos de kleuren oranje, oranje/wit, groen/wit en groen aan kant A vast geschroeft op 1,2,3 en 6. En op kant B hetzelfde met de blauwe en bruine kleuren.

Als ik nu de connectors in de switch steek en een laptop in 1 van de 2 portjes steek gaan beide lampjes op de switch branden, en bijv op 100/full knipperen alle lampjes van de 2 connectors. Behalve op 10/half heb ik ook echt een verbinding (al branden de lampjes van beide connectors nog altijd).

Iemand die me hier iets over kan vertellen?

Mocht het nodig zijn kan ik wel een fototje maken van de opbouwdoos zoals ik het nu bevestigd heb.

Verwijderd

post dat fototje maar iik snap niet helemaal wat je bedoelt

• PowerSp00n

PowerSp00n

There is no spoon

Topicstarter
Ok hier een fototje hoe ik het heb aangesloten atm.

Afbeeldingslocatie: http://people.gamerszone.nl/sander/opbouwdoos.jpg
PowerSp00n schreef op 15 August 2003 @ 18:45:
Als ik nu de connectors in de switch steek en een laptop in 1 van de 2 portjes steek gaan beide lampjes op de switch branden
Hier lijkt het mij dat dus sowieso de lampjes van maar 1 port moeten gaan branden als er maar 1 kabel is geplugged in de opbouwdoos :?.

[ Voor 52% gewijzigd door PowerSp00n op 15-08-2003 19:07 ]

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Die 2 poorten zijn met elkaar verbonden. Ik heb die valkuil ook meegemaakt toen ik die dingen bij mijn vriendin in haar kamer probeerde te bouwen.

Helaas heb je dus gewoon voor elke PC een eigen doos nodig. Je kunt evt wel weer 2 dozen op 1 kabel hangen als je de paren goed scheidt zoals nu.

ieeeepppppp :P

• PowerSp00n

PowerSp00n

There is no spoon

Topicstarter
VROEM! schreef op 15 August 2003 @ 19:07:
Die 2 poorten zijn met elkaar verbonden. Ik heb die valkuil ook meegemaakt toen ik die dingen bij mijn vriendin in haar kamer probeerde te bouwen.

Helaas heb je dus gewoon voor elke PC een eigen doos nodig. Je kunt evt wel weer 2 dozen op 1 kabel hangen als je de paren goed scheidt zoals nu.
Dat hadden ze er dan wel even op mogen zetten :(. Dan kijk ik nog wel even, en anders ga ik er mee terug. Zijn de UTP opbouwdozen die je bijv. bij mr-at koopt wel geschikt om ze op bovenstaande manier aan te sluiten?

• rickpastoor
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-11-2021
je kan nooit meer dan 1 computer op 1 kabel aansluiten, wat wel kan is een goedkoop hubje kopen en op de uplink aansluiten ;)
dat heb ik bij ons op zolder ook gedaan, daar ligt helaas maar 1 utp kabel, en er staan nu 2 pc's. cheapy hubje kopen en klaas is cow }:O

• janster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
rick pastoor schreef op 15 August 2003 @ 19:25:
je kan nooit meer dan 1 computer op 1 kabel aansluiten, wat wel kan is een goedkoop hubje kopen en op de uplink aansluiten ;)
dat heb ik bij ons op zolder ook gedaan, daar ligt helaas maar 1 utp kabel, en er staan nu 2 pc's. cheapy hubje kopen en klaas is cow }:O
Kan wel hoor dankzij het schema van Erkens kijk maar eens in de FAQ.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

PowerSp00n schreef op 15 August 2003 @ 19:13:
[...]

Dat hadden ze er dan wel even op mogen zetten :(. Dan kijk ik nog wel even, en anders ga ik er mee terug. Zijn de UTP opbouwdozen die je bijv. bij mr-at koopt wel geschikt om ze op bovenstaande manier aan te sluiten?
je bent er 100% zeker van dat je de stekkers ook juist hebt aangesloten? (dus de andere kant van de kabel)

Want als ik die foto zie dan zijn het gewoon 2 losse gedeeltes. Anders waren er wel 8 ipv 16 aansluitingen

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:18

Illusion

(the art of)

gheh...
Volgens mij heb je hem toch niet goed aangesloten.
Er zit namelijk een bruin op de ene connector, en bruinwit zit op de andere. Tenminste als die doos intern net zo is aangesloten als bij de dozen waar ik mee gewerkt heb.
En bovendien zijn die dozen idd vaak (maar niet altijd) intern doorverbonden, dit kan je makkelijk even met een multimeter doormeten.
suc6

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:23
Erkens schreef op 15 August 2003 @ 19:33:
[...]

je bent er 100% zeker van dat je de stekkers ook juist hebt aangesloten? (dus de andere kant van de kabel)

Want als ik die foto zie dan zijn het gewoon 2 losse gedeeltes. Anders waren er wel 8 ipv 16 aansluitingen
Inderdaad, wat heb je anders aan een 8polige aansluiting? Voor ISDN, wat je wel door kunt lussen, heb je er maar 4 nodig.

[ Voor 27% gewijzigd door djluc op 15-08-2003 19:41 ]

Verwijderd

janster schreef op 15 August 2003 @ 19:29:
[...]

Kan wel hoor dankzij het schema van Erkens kijk maar eens in de FAQ.
Maar dan ondersteund je kabel geen full duplex meer, alleen nog maar half duplex
:Y).
Als het zaakje niet hoger wilt dan 10mbit dan houd het in dat je geen cat5 kabel heb of ergens een storing heb in de kabel of bij de connectors wat vaak voorkomt.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2003 19:45 ]

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:18

Illusion

(the art of)

Verwijderd schreef op 15 August 2003 @ 19:43:
[...]

Maar dan ondersteund je kabel geen full duplex meer, alleen nog maar half duplex
:Y).
WHAHAHA
Ik neem aan dat je sarcastisch was....
.
.
.
(anders is het wel ERG sneu)

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• evil_elmo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-02 17:03
is het niet zo dat de paren zijn 1 met 3 en 2 met 6 (correct me if am wrong)
en dan heb je op deze manier geen nut van je cat 5 kabel.

• PowerSp00n

PowerSp00n

There is no spoon

Topicstarter
Erkens schreef op 15 August 2003 @ 19:33:
[...]

Alles is aangesloten zoals op het schema, en als ik het zo bekijk ook goed.
Illusion schreef op 15 August 2003 @ 19:39:
gheh...
Volgens mij heb je hem toch niet goed aangesloten.
Er zit namelijk een bruin op de ene connector, en bruinwit zit op de andere. Tenminste als die doos intern net zo is aangesloten als bij de dozen waar ik mee gewerkt heb.
En bovendien zijn die dozen idd vaak (maar niet altijd) intern doorverbonden, dit kan je makkelijk even met een multimeter doormeten.
suc6
Volgens de beschrijving heb zijn de bovenste 2 aansluitblokjes A, de onderste aansluitblokjes B. En dan rechtsboven pin1 en linksonder pin1.
djluc schreef op 15 August 2003 @ 19:39:
[...]
Inderdaad, wat heb je anders aan een 8polige aansluiting? Voor ISDN, wat je wel door kunt lussen, heb je er maar 4 nodig.
Beschrijving: "Bij gebruik als doorvoer-/ verdeelpunt: draden uit tweede kabel vastzetten in aansluitblokjes B" Verder weet ik het ook niet :p.

[ Voor 23% gewijzigd door PowerSp00n op 15-08-2003 20:07 ]

• PowerSp00n

PowerSp00n

There is no spoon

Topicstarter
Ik heb nu de blauwe/bruine draadjes los gemaakt uit de opbouwdoos. Als ik nu alleen de oranje/groene connector in de switch steek kan ik beide porten gebruiken (1 tegelijk), het is dus met elkaar verbonden lijkt mij dan :?.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
PowerSp00n schreef op 15 augustus 2003 @ 20:38:
Ik heb nu de blauwe/bruine draadjes los gemaakt uit de opbouwdoos. Als ik nu alleen de oranje/groene connector in de switch steek kan ik beide porten gebruiken (1 tegelijk), het is dus met elkaar verbonden lijkt mij dan :?.
Jup, ISDN doosjes van de Gamma/Praxis/Karwei/Hubo/Formido/Hornbach zijn met elkaar doorverbonden. Goedkope UTPdoosjes kan je halen bij www.1to0.nl

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

meten = weten

pak je multimeter en ga meten, dan weet je het zeker

• PowerSp00n

PowerSp00n

There is no spoon

Topicstarter
Erkens schreef op 15 August 2003 @ 21:15:
meten = weten

pak je multimeter en ga meten, dan weet je het zeker
Had ik die maar ;). Ik heb hem net nog even verder open geschroeft, aan de onderkant zie je duidelijk dat het doorverbonden is. Nu vraag ik me af als ik nu eens met een schroevendraaier/mesje de lijntjes op dat plaatje doorkras/kapotmaak zodat ze niet meer met elkaar verbonden zijn of het dan werkt, of sloop je zo'n ding dan gelijk helemaal?

• PowerSp00n

PowerSp00n

There is no spoon

Topicstarter
Ok ik heb het vandaan opgelost. Door het slopen van een aantal lijntjes op het printplaatje en een draadje achterlangs te solderen heb ik de 2 portjes van elkaar los gemaakt. Het hangt nu al aan de muur dus ik kan niet precies meer zien welke het waren mocht iemand dat willen weten. Maar anders wil ik volgende week nog wel eens kijken.
Pagina: 1