[HD] Maxtor of Seagate? (en het geluid ervan)

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• bdgroot
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Hallo mensen!

Het volgende is mijn probleem/vraag:

Ik heb een nieuwe PC besteld waar een Maxtor 120GB udma133 8MB cache (www.digitstore.nl aanbieding nummer 1) (volgens pricewatch de Maxtor 120GB (DiamondMax Plus 9, 7200rpm, 8MB)) HD in zou zitten. Deze is erg vertraagd met de levering en nu wordt mij eventueel een Seagate schijf aangeboden. Ik heb al gevraagd om de specs van het ding, maar die heb ik nog niet ontvangen. Ik verwacht dat het de Seagate 120GB (Barracuda V, 7200rpm, 8MB) is maar dat weet ik niet zeker. Deze zou volgens de pricewatch ATA100 zijn en dus geen 133.
Wie kan mij zeggen wat verstandig is om te doen? De Maxtor afwachten of de Seagate nemen? En heeft er iemand ervaring met het geluid dat deze schijven maken? Welke van de 2 maakt meer herrie dus?

Laat een computer nooit merken dat je gehaast bent.

Verwijderd

Western Digital WD1200JB. Heb ik er gisteren bij mij ingezet. Hartstikke stil, ik was echt verbaasd.

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-03 11:15

SpeedBart

Futurama 0wnage

Ik ben helemaal weg van de seagate barracuda, deze heeft veel minder geluidsproductie dan de maxtor en ik vind dat juist de 8 mb cache hdd meer geluid produceren dan hun 2 mb broertjes.

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 15 augustus 2003 @ 18:41:
Western Digital WD1200JB. Heb ik er gisteren bij mij ingezet. Hartstikke stil, ik was echt verbaasd.
dat vroeg ie dus niet :(

ik ben afgeknapt op die barracuda dingen.
heb er een paar gehad en allemaal binnen de kortste x terug kunnen brengen :'(
ben toen overgstapt op maxtor en wd en ben er heel tevreden mee.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• bdgroot
Western digital? Ik had het over Maxtor en Seagate?!?

Veel minder geluidsproductie? Lekker! Maar ik heb de keuze tussen de 2 genoemde modellen. Dus dan zal de Seagate beter zijn? Hoe zit het met die ATA100 vs. ATA133? Maakt dat nog veel verschil?

Verwijderd

dat klopt dat de seagate minder geluid maakt ja(met een 2mb cache)
Maar als het op 8mb cache aankomt zal ik toch zeker op die maxtor wachten.

en de maxtor met ata-133 is r*te snel

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2003 18:48 ]

• bdgroot
Maxtor dus.. en het kwam niet op die 8 mb cache aan, maar de ATA... Zie openingspost.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 15 August 2003 @ 18:47:
dat klopt dat de seagate minder geluid maakt ja(met een 2mb cache)
Maar als het p 8mb cache aankomt zal ik toch zeker op die maxtor wachten.
8)7
er komt helemaal geen wd in voor, lezen is ook een vak B)
al aangepast zie ik >:)

ata100 of 133 maakt niet veel uit.
hij gebruikt toch niet de gehele bandbreedte.

[ Voor 4% gewijzigd door chucky666 op 15-08-2003 18:49 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• NoControl
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-06-2025
Ik mijn oude pc heb ik een Maxtor Diamondmax Plus 9 (zelfde serie als jij dus) met 2Mb cache en 60gb. Deze vind ik enorm stil. Maar nu heb ik in mijn nieuwe pc 2 Maxtor Diamondmax Plus 9 (sata, maar dat maakt niet uit denk ik) zitten met 8Mb cache en allebei 80Gb en deze maken evenveel lawaai als mijn oeroude 4Gb schijven!

Ik denk dat je dus ook wel een beetje geluk moet hebben?

• bdgroot
sneller dan de seagate? Of maakt dat niet veel verschil??

[ Voor 43% gewijzigd door bdgroot op 15-08-2003 18:50 ]

Verwijderd

volgens mij is het verschil tussen ata 133 en ata100 in real life performance wel aardig te verwaarlozen, plus het feit dat je mobo het wel moet ondersteunen (maar daar zal je bij het uitzoeken wel rekening mee gehouden hebben neem ik aan). Voor de rest: persoonlijk zou ik wachten op de Maxtor, die kwam toch als het beste uit de test van tweakers.net, en heeft dus naar mijn weten de beste performance...

EDIT: kiek zelf moar: reviews: Vergelijking van high-performance desktop ATA-schijven

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2003 18:52 ]

• bdgroot
Test? waar staat die?? Die heb ik helemaal niet gezien!
edit:
Oke, link erbij zie ik

[ Voor 25% gewijzigd door bdgroot op 15-08-2003 18:52 ]

• bdgroot
hmmm. dat is interessant. Het blijkt dus duidelijk dat de Maxtor minder geluid geeft EN de beste performance heeft. Er wordt trouwens ook gezegd dat een Barracuda V ATA niet eens in overweging hoeft te worden genomen in vergelijking met de gewone 7200 schijf. Ik denk toch dat ik ga w88 op de Maxtor! Alvast bedankt allemaal! Mocht ik nog ergens op terug komen, dan zien jullie het wel! TNX AGAIN!!

Verwijderd

Dat lijkt me de juiste keuze :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik moet zeggen dat mijn 4 Barracudas IV minder geluid maakten dan 1 maxtor D740X (ok, dit vind ik gewoon klote schijven, mede door de herrie die ze produceren).
En bovendien zijn die Seagates gewoon stukken sneller dan die Maxtors moet ik zeggen.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Tja, ieder zo z'n eigen mening.. Dit is iets waar je toch niet goed uit gaat komen. Zie ook het 'welke hdd moet ik kopen' stukje in de OM-faq.

www.storagereview.com heeft goede reviews waar ze ook nog eens op het geluidsniveau letten, dus daar kun je wat vergelijkingsmateriaal halen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.