beeldscherm op usb?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:12

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Toen destijds USB werd aangekondigd werd ook hard geroepen dat voortaan "alle randapparatuur er op aangesloten kon worden". Toegegeven, bijna alles zit tegenwoordig ook op usb, zoals muis, keyboard, printer, scanner, joystick, flashcard reader enz enz. Maar er was ook sprake van dat beeldscherm informatie over USB gedaan ging worden. Tot op heden heb ik nog nooit een USB beeldscherm gezien. Gaat dit er ooit nog komen of is DVI the way to go?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Microkid schreef op 15 augustus 2003 @ 17:42:
Toen destijds USB werd aangekondigd werd ook hard geroepen dat voortaan "alle randapparatuur er op aangesloten kon worden". Toegegeven, bijna alles zit tegenwoordig ook op usb, zoals muis, keyboard, printer, scanner, joystick, flashcard reader enz enz. Maar er was ook sprake van dat beeldscherm informatie over USB gedaan ging worden. Tot op heden heb ik nog nooit een USB beeldscherm gezien. Gaat dit er ooit nog komen of is DVI the way to go?
Ik vraag me af of USB genoeg geheugen bandbreedte heeft voor een beeldscherm. Niet te vergeten dat als je een beeldscherm op USB hebt dat je altijd het usb kanaal volledig belast...

En dat gaat tegen de usb architectuur in....die gemaakt is om meerdere streams tegelijk toe te laten.

USB is niet voor kritieke toepassingen geschikt, firewire is daar beter voor...met 400Mbit op EEN LIJN ZONDER ENIGE SPLITSING is die betrouwbaarder.

Maar zelf dan kom je op een probleem....de bus waarop je de firewire aansluit. AGP is niets voor niets een los kanaal! Aangezien PCI 33Mhz deelt MET ALLE KAARTEN EN AANGESLOTEN ONDERDELEN, zou een videokanaal hierover niet goed zijn.

AGP is speciaal daarvoor...een LOS kanaal die sneller is...EN NIET SHARED!

Oftewel, nee.....beeldschermen op USB is onmogelijk...op Firewire....misschien..maar je vraagt veel van de pci bus!

AGP bestaat niets voor niets....dat meer en meer beeldschermen digitale input hebben...dat is iets anders...

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Doe even een simpel rekensommetje, dan wordt het antwoord duidelijk.

Bandbreedte USB 2.0:
480Mb/s=60MB/s

Bandbreedte DVI (waar nu al veel mensen over klagen omdat het te krap is):
2.25 Gbps=288MB/s

/zoeckt de specs - dicht

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.