Toon posts:

Asus laptop heeft kuren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn asus l8400 laptop heeft kuren. Na een tijdje surfen wordt het scherm zwart, slaat de cpu-fan aan en doet hij nix. Heel even lijkt het of hij een herstart maakt (hij scan de dvd-drive) maar het scherm blijft zwart, de fan blijft draaien, geen hd-activiteit. Hij reageert nergens op, gaat ook niet uit met 4 sec powerknop ingedrukt. Dan kan ik alleen nog stekker EN batterij eruit halen, of een harde reset (met paperclip in gaatje op achterkant).

Ik heb met search en google geen vergelijkbare problemen gevonden, laat staan oplossingen.

IEMAND??

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 12:28
asus suport bellen ;)

Je zou kunnen kijken of er een bios flash is of driver update's

Wat heb je allemaal al gedaan?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Klinkt als een probleem met de powermanagment. Meestal is iets dergelijks op te lossen met een bios flash.

Verwijderd

(Asus) laptop's hebben een accu calibration in de bios zitten. Probeer dat eens.

Verwijderd

Topicstarter
bios flash heb ik nog niet geprobeerd. Wat ik heb gemerkt is dat hij er met het warme weer eerder mee ophield. Een tafelventilator erop zetten helpt. Dus het lijkt me oververhitting.
Vandaag heb ik pasta tussen de cpu en fan gezet maar dat helpt niet.

Met asus probe heb ik temps bekeken, meestal tussen 50 en 60, met cpu burn-in gaat hij naar 72, dan slaat de fan aan en gaat hij naar 55, blijft daar enigszins stabiel. Hij heeft geen vast punt waarop hij het begeeft, qua temperatuur of qua tijd dat hij aan staat.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2003 18:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 augustus 2003 @ 18:39:
(Asus) laptop's hebben een accu calibration in de bios zitten. Probeer dat eens.
Accu is niet het probleem, die doet het nog goed, waarschuwingen voor lege accu krijg ik nog ruim van te voren en hebben niet dit "hangen" tot gevolg.

• Roberto
Verwijderd schreef op 15 August 2003 @ 18:52:
[...]

Accu is niet het probleem, die doet het nog goed, waarschuwingen voor lege accu krijg ik nog ruim van te voren en hebben niet dit "hangen" tot gevolg.
Dan zal je toch echt eens even kijke naar drivers / bios flashen.

Verwijderd

Topicstarter
Een bios-flash lijkt nu vooralsnog resultaat te hebben!
Ik blijf het vreemd vinden dat hij niet op regelmatige tijden of bij een bepaalde temp vastliep. (en dat hij het voorheen goed deed).

Anyways, eenieder bedankt, topic mag op slot?!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, de biosflash heeft niet geholpen. De afgelopen week was de laptop weer onbruikbaar. Ben ik net lekker aan het typen/surfen gaat het scherm op zwart, ben ik alles kwijt en moet ik stekker en batterij loskoppelen om de laptop uit te zetten.

Iemand nog ideeen of suggesties om dit te fixen?

• Roberto
Dan moet je toch eens op hardware matig niveau gaan kijken, en zoals ik al zij een contact zoeken met Asus.
Pagina: 1