Toon posts:

debian boot prob

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
K rebooten net me server en bij het opstarten krijg ik nu steeds de volgende error's

swap_dup : Bad swap file entry 00008000

en dat dan zo'n 300 keer onder elkaar...

Ik heb de search gebruikt en ben al opzoek geweest maar k kan er niets over vinden...

K draai debian kernel 2.4.20

Kan iemand me hier bij helpen ??

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Dit is een kernellist posting die ik erover kan vinden, lijkt erop dat er iets mis is met je kernel. Je kunt proberen een rescuedisc te pakken, en daarmee je debian-kernel te vervangen (Door 'chroot' te gebruiken e.d.). Mocht het probleem dan nog steeds bestaan, dan heb ik zo 1-2-3 geen idee wat je eraan kunt doen, op een emailtje naar de kernel-list sturen na dan ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
moto-moi schreef op 15 August 2003 @ 17:49:
Dit is een kernellist posting die ik erover kan vinden, lijkt erop dat er iets mis is met je kernel. Je kunt proberen een rescuedisc te pakken, en daarmee je debian-kernel te vervangen (Door 'chroot' te gebruiken e.d.). Mocht het probleem dan nog steeds bestaan, dan heb ik zo 1-2-3 geen idee wat je eraan kunt doen, op een emailtje naar de kernel-list sturen na dan ;)
Dan ga ik maar even opzoek naar de rescuedisks...

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Download Knoppix, verwijder je swap-partitie, doe een mkswap en een bad-block test.
Moet werken, lijkt mij.

Edit:
Kun je niet met een swapoff-optie booten en dan gewoon bovenstaande vanuit een root-console doen?

[ Voor 34% gewijzigd door The Jester op 15-08-2003 22:49 . Reden: toevoeging ]

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

Verwijderd

Topicstarter
The_Jester schreef op 15 August 2003 @ 22:47:
Download Knoppix, verwijder je swap-partitie, doe een mkswap en een bad-block test.
Moet werken, lijkt mij.

Edit:
Kun je niet met een swapoff-optie booten en dan gewoon bovenstaande vanuit een root-console doen?
Ja denk, zou echt super zijn... ik ben nu knoppix aan het downen....

Thnx man