Toon posts:

[Chello] verhuizen en zelf je modem opnieuw installeren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is als volgt :

Ben net verhuist naar een nieuwbouwhuis, had in mijn vorige woning al een chello verbinding met zo'n lancity modem... Kan ik nu mijn modem gewoon aan de kabel pluggen en gaan met die banaan of moeten die monteurs daadwerkelijk het één en het ander opnieuw instellen... Na het lezen van wat topics begon ik wat te twijfelen want ik las overal verschillende dingen.

Owja, ik blijf in dezelfde regio (7232) en we kunnen al tv kijken...

Hoop dat iemand mij kan helpen

(8> :7

Verwijderd

uh probeer het gewoon??

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Iig moet het door chello wel opengezet worden of iets
anders zal het niet werken
en je zult zelf wel dingen in moeten stellen

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Er moet in "apparaatje" in de wijkkast zodat upload mogelijk wordt.

Verwijderd

Topicstarter
JBplap schreef op 15 August 2003 @ 16:52:
zoals??

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:30

Exirion

Gadgetfetisjist

Moet overgezet worden en je moet 35 euro administratiekosten dokken. Je kunt beter deze opzeggen en dan opnieuw aanvragen met gratis een jaar Priority Telecom plus dat je de eerst 3 maanden maar 35 euro per maand voor je Chello betaalt ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Monteur hoeft niet langs te komen, maar chello moet wel weten dat je verhuisd bent, en dus jou daar toegan tot internet verschaffen. Verder kan je gewoon alles op defualt houden op je computer.
Exirion schreef op 15 August 2003 @ 17:00:
Moet overgezet worden en je moet 35 euro administratiekosten dokken. Je kunt beter deze opzeggen en dan opnieuw aanvragen met gratis een jaar Priority Telecom plus dat je de eerst 3 maanden maar 35 euro per maand voor je Chello betaalt ;)
dat mag niet, minimaal een bepaalde periode tusen opzeggen en aanvragen alst goed is ;).

[ Voor 53% gewijzigd door Tutti-frutti op 15-08-2003 17:02 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

moest edit zijn soz

[ Voor 96% gewijzigd door Tutti-frutti op 15-08-2003 17:02 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
Mja, ik had ze gisterochtend gebeld dat we verhuist zijn maar zoiets zou een maand duren... |:] Dus ik dacht, maybe kan ik het zelf gewoon fixen...

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Tutti-frutti schreef op 15 augustus 2003 @ 17:01:
dat mag niet, minimaal een bepaalde periode tusen opzeggen en aanvragen alst goed is ;).
Ach, je moet een coulante medewerker treffen O-)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-05 20:39

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Je kan het gewoon verhuizen, en Chello laten weten. Mijn ervaring is dat dit niet goed gaat (UPC = administratieve warboel), en dat je na verloop van tijd een emmer shit over je heen krijgt waar je niet goed van wordt. (lijkt wel alsof ze verhuisberichten niet goed verwerken)

Gewoon opzeggen die hap, en op nieuw adres opnieuw aanvragen. Je krijgt dan weer de openingsaanbieding ook nog. (de 6 maanden wachtregeling geldt alleen als je op hetzelfde adres weer opnieuw Chello aanvraagt)

[ Voor 12% gewijzigd door DynaMikeY op 15-08-2003 17:08 ]

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Wat gaat een maand duren? dat is de vraag, het omzetten naar een ander adres ? Of heb je gevraagd om een monteur, en dat dat een maand zou kunnen duren ? Als het het eerste is, dan heb je pech :|

4015Wp west (Dordrecht)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Tutti-frutti schreef op 15 August 2003 @ 17:09:
Wat gaat een maand duren? dat is de vraag, het omzetten naar een ander adres ?
Dat kan per direct. Ze moeten dan wat gegevens van je hebben. Maar als je nieuw aanvraagt kunnen ze met een beetje mazzel binnen enkele dagen bij je komen installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Pfrt, naja, ze zouden er een spoedgevalletje van proberen te maken...

zou best wel KUT zijn als ik een maand geen inet heb daar :/

• Supern00b
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05-2023
JBplap schreef op 15 August 2003 @ 16:52:
Iig moet het door chello wel opengezet worden of iets
anders zal het niet werken
Pardon ? :X
Er moet in "apparaatje" in de wijkkast zodat upload mogelijk wordt.
huh ? :?

lol, wat een opmerkingen hierboven. Gewoon aansluiten die hap en werken.

Abit KR7A-RAID, Athlon TB-1200, Corsair PC-2400, Hercules Geforce 3 Ti 500 Numero 1 Till 1400MHz 8737 Numero 1 Till 1500 MHz 9013

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Supern00b schreef op 15 August 2003 @ 17:12:
lol, wat een opmerkingen hierboven. Gewoon aansluiten die hap en werken.
Hangt van de regio en het type modem af...

• Supern00b
Exirion schreef op 15 augustus 2003 @ 17:13:
[...]

Owja, ik blijf in dezelfde regio (7232) en we kunnen al tv kijken...
:z

Abit KR7A-RAID, Athlon TB-1200, Corsair PC-2400, Hercules Geforce 3 Ti 500 Numero 1 Till 1400MHz 8737 Numero 1 Till 1500 MHz 9013

Verwijderd

Topicstarter
Exirion schreef op 15 August 2003 @ 17:13:
[...]

Is zoiets ergens te checken? Of gewoon een kwestie van simpel zelf uitproberen :P

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Dan nog :z

Als zij per adres bepaalde codes van de modem natrekken dan kun je niet zomaar je modempje op een ander adres neerzetten.

• Supern00b
Verwijderd schreef op 15 augustus 2003 @ 17:15:
[...]

Is zoiets ergens te checken? Of gewoon een kwestie van simpel zelf uitproberen :P
Je staat toch al (en je modem) geregistreerd bij Chello ? Wat valt er dan nog te checken ? Je krijgt hooguit een ander IP. Gewoon aansluiten die hap.

[ Voor 41% gewijzigd door Supern00b op 15-08-2003 17:18 ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 15 August 2003 @ 17:15:
Gewoon proberen, maar dan moet je wel nogsteeds 35 euro betalen voor de administratiekosten van de verhuizing 8)7 Ik heb opgezegd en heb direct Chello+Telecom op het nieuwe adres aangevraagd. Een stuk meer voor minder geld ;)

Verwijderd

Topicstarter
Mja, zal t morgen eens proberen aan te sluiten als ik weer thuis ben :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Supern00b schreef op 15 augustus 2003 @ 17:17:
Je staat toch al (en je modem) geregistreerd bij Chello ? Wat valt er dan nog te checken ? Je krijgt hooguit een ander IP. Gewoon aansluiten die hap.
Is het wel eens bij je opgekomen dat een modem net als een netwerkkaart bepaalde hardware codes heeft? Die zijn in sommige regio's gekoppeld aan 1 adres om zo gesjoemel te voorkomen. Het is wat minder simpel dan je denkt.

• Supern00b
Exirion schreef op 15 August 2003 @ 17:16:
[...]

Dan nog :z

Als zij per adres bepaalde codes van de modem natrekken dan kun je niet zomaar je modempje op een ander adres neerzetten.
Jazeker kan dat wel, doe dat zo'n 6 keer per jaar :D (LAN party's en zo ... hehe)
Exirion schreef op 15 August 2003 @ 17:19:
[...]

Is het wel eens bij je opgekomen dat een modem net als een netwerkkaart bepaalde hardware codes heeft? Die zijn in sommige regio's gekoppeld aan 1 adres om zo gesjoemel te voorkomen. Het is wat minder simpel dan je denkt.
Wat loop je nou te zeuren ? Hij blijft toch in dezelfde regio, dan werkt dat gewoon.
Tuurlijk 1 adres, die is leuk :D . Vandaar dat mijn modem werkt in zowel mijn eigen woonplaats als daarbuiten. (Deurne, Eindhoven, Helmond)

[ Voor 59% gewijzigd door Supern00b op 15-08-2003 17:24 ]

• pdxnet96
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05-2025
Gewoon prikken en draaien

doet ie het niet , bellen....!!

En heel verdwaasd tegen de helpdesk zeggen dat je modem het niet doet, en dan zeggen dat je verhuisd bent , en nog "verdwaasder" reageren als ze zeggen dat ze dat niet weten...........
( ook al had je ze dat niet verteld, van te voren..........)

Stelletje prutsers...

Sorry hoor frustie !!!!

Ja ja ja Nee !!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Supern00b schreef op 15 August 2003 @ 17:19:
Wat loop je nou te zeuren ? Hij blijft toch in dezelfde regio, dan werkt dat gewoon.
Tuurlijk 1 adres, die is leuk :D . Vandaar dat mijn modem werkt in zowel mijn eigen woonplaats als daarbuiten. (Deurne, Eindhoven, Helmond)
NOG EEN KEER: het werkt niet overal zo. In A'dam bijvoorbeeld staat je modem ingesteld op 1 MAC-adres, dus je kan de verbinding maar op 1 PC tegelijk gebruiken tenzij je er een router tussen zet met MAC cloning. Ook is het er niet mogelijk om de modem ergens anders te gebruiken. Hij staat vast op 1 kabelaansluiting geregistreerd.

Het viel me al op dat je in Eindhoven elke netwerkkaart eraan kan hangen, maar blijkbaar zijn ze hier wel ERG soepeltjes.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

pdxnet96 schreef op 15 augustus 2003 @ 17:21:
Stelletje prutsers...

Sorry hoor frustie !!!!
Volgens mij ben je vergeten je pilletjes in te nemen.

• Supern00b
Exirion schreef op 15 August 2003 @ 17:27:
[...]

NOG EEN KEER: het werkt niet overal zo. In A'dam bijvoorbeeld staat je modem ingesteld op 1 MAC-adres, dus je kan de verbinding maar op 1 PC tegelijk gebruiken tenzij je er een router tussen zet met MAC cloning. Ook is het er niet mogelijk om de modem ergens anders te gebruiken. Hij staat vast op 1 kabelaansluiting geregistreerd.
NOG EEN KEER: Sinds wanneer ligt WARNSVELD in Amsterdam ? En wat weerhoud hem ervan om het niet gewoon te proberen ? Niet overal hebben ze nog dat halve A2000 netwerk. Zeker niet in Warnsveld en zker niet hier.
[...] Het viel me al op dat je in Eindhoven elke netwerkkaart eraan kan hangen, maar blijkbaar zijn ze hier wel ERG soepeltjes.
Moet ook :o

ps. D'r zijn genoeg netwerkkaartjes in omloop waarvan het MAC adresje zo te kopieren is heb je geen "router met MAC cloning" voor nodig.

[ Voor 105% gewijzigd door Supern00b op 15-08-2003 17:45 ]

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

Heb het topic niet gelezen, maar heb zelf ook de verhuizing van m'n chello gedaan. Ging perfect ;)

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 20:17
pdxnet96 schreef op 15 August 2003 @ 17:21:
Gewoon prikken en draaien

doet ie het niet , bellen....!!

En heel verdwaasd tegen de helpdesk zeggen dat je modem het niet doet, en dan zeggen dat je verhuisd bent , en nog "verdwaasder" reageren als ze zeggen dat ze dat niet weten...........
( ook al had je ze dat niet verteld, van te voren..........)

Stelletje prutsers...

Sorry hoor frustie !!!!
Ja, zo heb ik het ook gedaan...

Ik dacht ook gewoon ff modem inprikken en klaar, toen dat niet werkte ik chello bellen. Zeiden ze dat ik 2 maanden van tevoren een verhuisbericht had moeten sturen en dat het dus minstens een maand zonder internet zou zijn voor mij.

Ik dacht laat ik een expres dom wezen }) en nog een keer chello gebeld, via keuzemenu voor technische hulp gekozen, en dom gezegd:

Mijn internet doet het niet en op de modem zie ik een lichtje steeds knipperen...hoe kan dat.

Toen vroeg ie of ik toevallig verhuisd was....ja zei ik, maar dat is ook doorgegeven. :P

Toen zei hij dus: Knippert het lichtje nu nog
Ik zei: nee :9 en was blij.

Het hele gesprek duurde nog geen 2 minuten en ik had direct weer internet.
Dat was toch al een stuk sneller dan de 2 maanden die ik daarvoor gehoord had.

Ze kunnen het dus terplekke aanpassen op afstand voor je, je moet alleen de juiste (technische) persoon spreken :)

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Exirion schreef op 15 August 2003 @ 17:19:
[...]

Rofl niet dus. Ze staan aan je klantnummer gekoppeld. Als TS de boel op het nieuwe adres aansluit en de retourtap open staat in de kast in de straat, moet het meteen werken. Ook houd je hetzelfde IP-adres, da's altijd zo bij Lancity-modems. Het is dus WEL zo simpel als hij denkt. :)

Als je de modem aansluit gaan de lampjes eerst allemaal vrolijk knipperen omdat ie 't signaal aan het zoeken is. Als er dan uiteindelijk 2 lampjes gaan branden op de voorkant (waar die 4 lampjes in een vierkantje zitten) is je modem dus online. Als een van die 2 lampjes gaat knipperen komt je modem blijkbaar niet online en zit het er dik in dat de retour dicht zit. Of ze die daar op afstand open kunnen zetten weet ik niet. (als je modem rechtop staat bedoel ik het lampje rechtsboven)

[ Voor 35% gewijzigd door Bergen op 16-08-2003 03:32 ]

Verwijderd

Misschien weet iemand hier het antwoord wel op, ik heb bijna een jaar geleden chello opgezegd hier in Amsterdam (A2000 netwerk) met LanCity.
Maar ik kon nog maanden daarna gewoon blijven internetten met dat ding.
Netjes als ik ben heb ik die baksteen.. (ja ding ziet eruit als een baksteen) terug gebracht naar chello.
Volgens mij hebben die gasten nog steeds het internet openstaan op mijn adres, zou een andere kabelmodem werken ? (dus een motorola of andere lan city)
(Motorola zit op een ander soort netwerk heb ik gehoord)
Ik heb niet even snel de beschikking over zo een modem dus kan het niet testen.

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Het viel me al op dat je in Eindhoven elke netwerkkaart eraan kan hangen, maar blijkbaar zijn ze hier wel ERG soepeltjes.
Chello modems zijn hier in Eindhoven wel degelijk gelocked op 1 MAC address. Misschien heb je de aansluiting van iemand met een studentenkamer gebruikt? In dat geval heb je waarschijnlijk geen Chello maar een Interkabel verbinding gehad. Zo'n verbinding is niet gelocked op 1 MAC address maar gebruikt verder wel precies hetzelfde kabelnetwerk. Verschil is wel dat je inlogt op de servers van de TU Eindhoven en daar ook een IP address van krijgt (131.155.*.*).

Verwijderd

Topicstarter
Oke, vast een newbie-vraag hoor maar uhm... Op mijn kamer heb ik dus een cai aansluiting, kan ik die kabel gewoon daarvanaf in mijn modem pluggen of moet ik andere handelingen verrichten? Ik lees vage dingen over splitters ed.

:?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Stamgastje schreef op 16 augustus 2003 @ 10:22:
Chello modems zijn hier in Eindhoven wel degelijk gelocked op 1 MAC address. Misschien heb je de aansluiting van iemand met een studentenkamer gebruikt?
Nope, ik zit in een eigen woning. En ik hoefde aan m'n router niks te veranderen om het te laten werken. Daarna heb ik zowel m'n notebook als PC er los aan gehad en het werkt allemaal :D

• Fietsbelletje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:11
Verwijderd schreef op 16 August 2003 @ 12:31:
Oke, vast een newbie-vraag hoor maar uhm... Op mijn kamer heb ik dus een cai aansluiting, kan ik die kabel gewoon daarvanaf in mijn modem pluggen of moet ik andere handelingen verrichten? Ik lees vage dingen over splitters ed.

:?
Als het een goede CAI aansluiting is dan moet het kunnen(mits retourpad open)
Als het een verlenging is met huis tuin en keuken coax kan het ook werken maar geeft meestal veel ellende of het werkt gewoon helemaal niet.

Verwijderd

Topicstarter
Fietsbelletje schreef op 16 August 2003 @ 13:13:
[...]

Als het een goede CAI aansluiting is dan moet het kunnen(mits retourpad open)
Als het een verlenging is met huis tuin en keuken coax kan het ook werken maar geeft meestal veel ellende of het werkt gewoon helemaal niet.
Die cai aansluiting is gewoon door de aannemer aangelegd en niet door onszelf... Maar dan nog, we hebben dus geen splitter die het split in een inetsignaal en een tvsignaal zoals je hier kunt lezen :

http://ace.dse.nl/ace_chello_2.html

Verwijderd

Topicstarter
Hoeft het dus niet perse gesplit te worden? :?

edit. Komt m'n pa net met een splitter aanzetten 8)7

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2003 15:57 ]

Verwijderd

Ja, als je een gewone tv-splitter en aan gooit aan de 1-e kan (tv-radio) woonkamer en aan de andere kant je kabelmodem dat werkt hij gewoon (mits je retour signaal wel open staan meestal is dit NIET het geval in een nieuwbouw wijk
hou je kabel modem wel in de meterkast en ga er geen 15 meter coax voor gooien want dan krijg je wel problemen. hou de coaxkabel zo kort mogelijk!!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
waarom beginnen jullie over het MACadres, wordt ffies wakker...

Hij blijft in dezelfde regio, hij houd ze eigen modem, hij houd ook ze eigen Computer, dus wat moet er in hemelsnaam veranderen aan het macadres?

Verwijderd

Het veranderen van de wijkcentrales is zowiezo al verleden tijd. Dat moest "vroeger" bij de intrede van breedband internet. Toendertijd moesten wijkcentrales nog worden aangepast, om met het signaal om te kunnen gaan.

Het modem zelf heeft gewoon een hardware matig nummer, en daarmee verzoekt hij bij de chello server om een verbinding. Of dat verzoek over kopertje 1 kabel, of kopertje 2 kabel gaat, dat maakt niet uit, zolang dat nummer maar bekend is als een chello user.

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:49
ik zit deze topic net te lezen, en vraag me af of dit bij @home net zo kan?? wij gaan nl verhuizen (4 huizen verderop), en k vroeg me af of ik dan mijn modempje weer in de aansluiting kan steken, en ik weer aan de gang kwam???

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• Supern00b
Verwijderd schreef op 16 augustus 2003 @ 09:48:
Misschien weet iemand hier het antwoord wel op, ik heb bijna een jaar geleden chello opgezegd hier in Amsterdam (A2000 netwerk) met LanCity.
Netjes als ik ben heb ik die baksteen.. (ja ding ziet eruit als een baksteen) terug gebracht naar chello.
Volgens mij hebben die gasten nog steeds het internet openstaan op mijn adres, zou een andere kabelmodem werken ? (dus een motorola of andere lan city)
Das een goeie idd. Maar als je dat hier zou proberen (regio eindhoven) gaat dat niet werken. Het modem wat je wilt aansluiten is dan niet geregisteerd dus kom je hier niet verder dan een 10.x.x.x adres (Chello's interne registratie IP's sulle we maar segge voor het gemak :P) en die heb je eenmaal nodig om je postcode en serie-nummer van je modem in te kunnen vullen op hun eigen "onderhoudsite". Als dat eenmaal goed is gegaan dan is ook je modem geregisteerd en kan je na het herstarten van je PC het internet op en krijg je uiteraard ook een ander IP.

[ Voor 11% gewijzigd door Supern00b op 18-08-2003 15:27 ]

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 16 August 2003 @ 09:48:
Nee, het Lancity-platform is een apart platform. Er zijn een aantal platformen: COM21, Terayon, Lancity, Euro-DOCSIS en US-DOCSIS. Die platformen kun je niet mengen. 2 verschillende kabelmodems op eenzelfde platform wel; een nieuw Motorola kabelmodem moet je zo kunnen omwisselen met bijvoorbeeld een Thomson kabelmodem, welke beide op het Euro-DOCSIS platform zitten. (Nouja, wel even opnieuw het APS doorlopen natuurlijk.. :P)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

rozndaal schreef op 16 augustus 2003 @ 17:40:
ik zit deze topic net te lezen, en vraag me af of dit bij @home net zo kan?? wij gaan nl verhuizen (4 huizen verderop), en k vroeg me af of ik dan mijn modempje weer in de aansluiting kan steken, en ik weer aan de gang kwam???
Als het retoursignaal open staat voor die woning wel ja. Dat zou je dus bij je kabelboer moeten navragen... misschien kunnen ze het wel op afstand nakijken.
Pagina: 1