Toon posts:

Digitale Videocamera en verolgens DVD branden ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen om van een minidv over te zetten naar een DVD?
Ik heb onlangs een digitale camcorder gekocht het opslagmedium is een minidv tapeje. het is me inmiddels wel gelukt om het over te zetten naar mijn PC. Maar nu zit ik met een probleem. Ik heb een DVD brander en wil vervolgens het gaan branden. De bestandsgroote is 2,1Gb met Nero heb ik een probleem wat die zegt boven de 2,0 Gb moet je een andere bestandsindeling nemen. (UDF) Maar daar heb ik niks aan ik wil graag een DVD video hebben (bijv .vob extensie)
Wie o Wie helpt mij ?? :?

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:50
ik gebruik pinnacle studio 8
handig programma maar wel kieskeurig wat betreft hardware.

Verwijderd

Je hebt een mpg encoder nodig om de dv video om te zetten naar een mpg2. Met de maincept encoder gaat het snelst en heeft erge goeie kwaliteit (je moet ook de dv maincept codec downloaden ;).)

http://www.mainconcept.com/downloads.shtml

• tstrik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Zit er geen software bij de camera, of kun je deze niet downloaden bij je cameraleverancier.
JVC heeft bv. zijn eigen software hiervoor.

MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X

Verwijderd

Ik gebruik ook pinnacle studio 8 maar branden van DVD's doet hij niet.
Zelfs niet met de Laatste update. Daarom laat ik studio 8 eerst vob. files op de pc zetten en daarna brand ik ze met Nero als DVD-video.
En wat betreft de software bij jvc camera's ,Leuk als je weing bewerkt

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-02 14:29

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

heu..als je in Nero DVD-video kiest is het wel goed toch ?... DVD-Video is namelijk UDF ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Max|Burn op 15-08-2003 23:47 ]

ma ma ma ma ma macron one

Verwijderd

Topicstarter
Zeg alle bedankt genoeg om weer uit te proberen. Als het e.e.a. werkt laat ik het weten.
tvens op welke manier.
THANKS !!!!!!!!!!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:16

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Als je van je camcorder wilt capturen is het altijd handig om een partitie te hebben met NTFS, zodat je bestanden groter dan 2GB kan maken. Is ook wel nodig, want als je DV captured kost je dat 4GB per 17 minuten. Om er een vob van te maken moet je een DVD authoring pakket hebben, zoals reeds genoemde Pinnacle Studio. Helaas is deze enigzins (kuch kuch) instabiel. Ik raad je aan eens te kijken naar Dazzle DVD Complete. Deze doet het ten minste wel en is makkelijk te bedienen. Je kan er mee capturen en meteen DVD's branden. Demo is op hun site te downloaden.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1