Toon posts:

Abit AT7 lijkt dood. Blank screen bij power-up

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op verzoek van BalusC een nieuw topic betreft mijn probleem met waarschijnlijk mobo.

Eerst maar het probleem en later de specs van de pc.

Alles gekocht, in elkaar gezet. Wel power on, maar blank screen. No connection op de ene TFT en Check Cable op de andere TFT. Monitoren goed.
Ik heb alles al losgegooid en draai nu dus op een "kaal mobo" met alleen het AGP-slot gevuld. Alle kabels (FireWire en USB ook losgetrokken).
Ik heb intussen eea al vervangen om uit te sluiten of het door andere oorzaken kon komen.

De specs van het systeem:
*Kast van Antec (300Watt PS)
*Mobo, een Abit AT7 Max
*CPU, in eerste instantie een 2600 (333), toen ik er achter kwam dat het bord max 266 trok, vervangen door een 1700 (266)
*Memory, 2x 512 Mb PC2700 OEM
* VGA, Hercules 3D Prophet ATI Radeon 9700
*HDU Maxtor 160Gb U133 7200rpm
*Drives (DVD+RW en CD/RW-Combo) losgetrokken en doen niet mee.
* Keyboard/Mouse Logitech Wireless Desktop USB (wegens ontbreken PS2 op mobo)

Ook heb ik de juiste voeding op de VGA staan (doorluskabeltje)

De HDU is aangesloten op IDE1 en niet op de RAID-Connectoren.

Vervangen reeds:
Geheugen (door 256Mb PC2100)
PS van een Compaq EVO (225 Watt), en dat ging niet lekker
VGA getest op andere pc, werkt oke.
DVI en 9pins op VGA allebei geen signaal

Heb ik hier een DOA-bord met imo een kapot VGA-slot?

Wie kan me helpen? Ik heb overal al gekeken (google en tweakers, maar ik signaleer alleen meer mensen met het probleem, maar niemand nam de moeite om hun oplossingen te posten)

De gouden tip verdient een lintje

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Andere videokaart geprobeerd op dit bord?
Email gestuurd naar Abit over je probleem?

Verwijderd

Topicstarter
ANdrode schreef op 15 August 2003 @ 16:11:
Andere videokaart geprobeerd op dit bord?
Email gestuurd naar Abit over je probleem?
Ik wil idd een pci-videokaart gaan proberen. Mocht dat niet lukken, of niemand heeft enige suggestie wat de oorzaak kan zijn, dan biedt ik mijn bord RMA aan bij mijn hardware-leverancier.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waarom verdenk je de AGP slot :?

Erg simpel maar wie weet het proberen waard: CMOS clear jumper verzetten. Sommige borden komen met de CMOS jumper verkeerd.

Verder aub de GoT huisregels nog eens nalezen- schreeuwerige topictitels met uitroeptekens worden niet op prijs gesteld- ontschreeuwd overigens

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Bij videokaart problemen zouden er toch geluidjes moeten klinken? Heb tijdje geleden zelfde probleem gehad bij installeren van een nieuwe pc, asus mobo (welke weet ik niet). CMOS reset was inderdaad een oplossing toen.

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op 15 August 2003 @ 17:41:
Waarom verdenk je de AGP slot :?

Erg simpel maar wie weet het proberen waard: CMOS clear jumper verzetten. Sommige borden komen met de CMOS jumper verkeerd.

[/sub]
De verdenking van het AGP-slot is één van de dingen die overblijven wanneer ik alle andere factoren uitsluit. Het kan natuurlijk ook iets anders zijn op het mobo, maar dan verwacht ik wel een beep of een

Vergeten erbij te zetten, maar na het verzetten van de CMOS-jumber volgt er al helemaal geen reactie, dus ook geen power-up.
Nog wat aanvulling:

-Na het starten spint de HDU wel op, en dat is het laatste ding wat de pc laat zien of horen. Er wordt verder niet doorgegaan met bijv. zoeken naar Floppy.
Ook een beep-code wordt niet ten gehore gebracht. Dat zou wel makkelijker zijn.
Verder is het oranje en groene ledje actief.

Dit vond ik:

When the board receives power from the PSU, the yellow LED illuminates.
The green LED illuminates when the board is powered on.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2003 17:56 . Reden: Aanvullende info ]

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Al opgestart met alleen cpu, geheugen en vga ?
(Kan je MB een HD van 160 Gb aan ? Ik ken het MB niet, dus ik kijk even bij Abit; lukt me niet sne lgenoeg)
Is ook de kabel naar de monitor in orde (geen knik) ?

[ Voor 37% gewijzigd door Brothar op 15-08-2003 17:57 ]

eagle

Verwijderd

Topicstarter
Brothar schreef op 15 augustus 2003 @ 17:50:
Al opgestart met alleen cpu, geheugen en vga ?
(Kan je MB een HD van 160 Gb aan ? Ik ken het MB niet, dus ik kijk even bij Abit)
Is ook de kabel naar de monitor in orde (geen knik) ?
Ik heb een Maxtor 40Gb er in gehad, ook geen reactie.
Andere monitor ook geprobeerd, met gelaste vga-kabel. Wertk wel op andere pc.
En ja, opgestart met minimale config. Probleem blijft !
Ook nog 1 reepje geheugen in een ander slot gezet en de andere er uitgelaten.
Memory is in andere pc oké !!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 15 August 2003 @ 17:49:
[...]

De verdenking van het AGP-slot is één van de dingen die overblijven wanneer ik alle andere factoren uitsluit. Het kan natuurlijk ook iets anders zijn op het mobo, maar dan verwacht ik wel een beep of een
Wat te denken van gewoon mobo RIP? (chipset of VRM kaduuk)

Lijkt me veel waarschijnlijker dan AGP slot. Verder kan een defect bord piepen, maar net zo goed ook niet.
Vergeten erbij te zetten, maar na het verzetten van de CMOS-jumber volgt er al helemaal geen reactie, dus ook geen power-up.
Nog wat aanvulling:

-Na het starten spint de HDU wel op, en dat is het laatste ding wat de pc laat zien of horen. Er wordt verder niet doorgegaan met bijv. zoeken naar Floppy.
Zit die IDE kabel er nog in :? Zo ja eruit en kijken of dat helpt (zou niet de eerste keer zijn dat een defecte IDE kabel (of controller op mobo) dit soort symptomen gaf.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ook zonder IDE en andere IDE-kabel geprobeerd. Maandag neem ik een PCI-VGAkaartje mee (naar het werk), om deze te checken !! In ieder geval iedereen bedankt voor de mogelijke suggesties. Wanneer ik mijn probleem heb opgelost, post ik nog even een afsluiter voor deze topic.

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

niet perongeluk een jumper ergens af gevallen ofzo? had ik een keer met een bord. jumper der af. ik zoeken en zoeken, jumper der op en hij boot..... strange maar waar :)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

Topicstarter
DAMAGE schreef op 16 augustus 2003 @ 14:32:
niet perongeluk een jumper ergens af gevallen ofzo? had ik een keer met een bord. jumper der af. ik zoeken en zoeken, jumper der op en hij boot..... strange maar waar :)
Het jammere is dat er maar een 3-tal jumpers op horen en zitten (1 voor de CMOS, en 2 voor de link naar de front-audio-aansluitingen)
Morgen ga ik maar een PCI-VGA-kaartje proberen....eens kijken of het dan wel lukt !!

Verwijderd

Topicstarter
Deze mag een slotje !! Mobo is terug als DOA naar leverancier. Iedereen bedankt voor het meedenken. (ik heb hem overigens geruild voor een Shuttle MN31N)
Pagina: 1