Intel Pentium 4 boxed coolers specificaties

Pagina: 1
Acties:

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-02 06:35
Ik ben op zoek naar de specs van de boxed Pentium 4 coolers, maar ik kan het niet vinden, niet via google en niet op de website van Intel.
Met name ben ik op zoek naar de fanspeeds...

Heet iemand deze info wel gevonden?

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Canard schreef op 15 August 2003 @ 15:52:
Ik ben op zoek naar de specs van de boxed Pentium 4 coolers, maar ik kan het niet vinden, niet via google en niet op de website van Intel.
Met name ben ik op zoek naar de fanspeeds...

Heet iemand deze info wel gevonden?
Ik neem aan dat je liever het koeloppervlak, airflow, materiaal wilt hebben...dan kan je berekenen wat het qua koeling voor je kan betekenen....fan kan wel 15000rpm draaien, maar als de bladen poepie dun zijn op een blikken blokje, dan koelt het nog niet zo goed als eentje die 4500rpm draait met grotere bladen en een nette spoed op een koper/alu blok.

vb 1 -> misschien maar 0,1m3/uur
vb 2 -> misschien wel 1,8m3/uur

[ Voor 5% gewijzigd door MissingDog op 15-08-2003 15:56 ]

Verwijderd

fan speeds zijn normaal rond de 4000 van Intel retail, wel maken de nieuwere retail coolers die meegeleverd worden meer lawaai dan de oudere (nieuwe hebben een stukje koper op de onderkant).

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-02 06:35
MissingDog schreef op 15 augustus 2003 @ 15:55:
[...]

Ik neem aan dat je liever het koeloppervlak, airflow, materiaal wilt hebben...dan kan je berekenen wat het qua koeling voor je kan betekenen....fan kan wel 15000rpm draaien, maar als de bladen poepie dun zijn op een blikken blokje, dan koelt het nog niet zo goed als eentje die 4500rpm draait met grotere bladen en een nette spoed op een koper/alu blok.

vb 1 -> misschien maar 0,1m3/uur
vb 2 -> misschien wel 1,8m3/uur
Als ik vraag om de fanspeeds bedoel ik ook de fanspeeds :)

Een kennis heeft een nieuwe P4 3.0 (800FSB) met boxed cooler, maar volgens hem maakt deze een hoop herrie en draait ie op 6000 rpm... nu vroeg ik me af of dit ook kan volgens de specificaties...
Toen ik de PC heb gezien, draaide de cooler op +/- 4900 rpm zonder veel herrie...

[ Voor 6% gewijzigd door Canard op 15-08-2003 16:02 ]

Verwijderd

Ik heb precies dezelfde cpu , met de nieuwere cooler (die met het koperen stuk dus).
Stressed doet ie max 5400 ofzo en dan zit m'n temp al op 63. Maakt wel redelijk veel lawaai dan ja. Naja ik ga binnekort een Thermalright SLK900u nemen + delta 80mm @ 56 db 8)

• NoControl
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-06-2025
Ik heb n Intel P4 2.8C met Intel boxed koeler en die doet tussen de 2200 en 3900rpm. De temperatuur schommelt tussen 38° (zeer idle en in koude kamer) en 55°C (stressed in warme kamer). Ik vind het vooral raar dat mijn koeler echt niet boven de 3900rpm uit kan, ook niet met SpeedFan.
BTW: ik heb de normale heatsink, niet die ronde.

• Renumeration
  • Laatst online: 17-01 21:21
Canard schreef op 15 August 2003 @ 16:01:
[...]

Een kennis heeft een nieuwe P4 3.0 (800FSB) met boxed cooler, maar volgens hem maakt deze een hoop herrie en draait ie op 6000 rpm... nu vroeg ik me af of dit ook kan volgens de specificaties...
Toen ik de PC heb gezien, draaide de cooler op +/- 4900 rpm zonder veel herrie...
Bijna alle type's met 800FSB van intel maken veel herrie als ze eenmaal warm worden. Hoe hoger de GHZ hoe meer herrie.

Koop je een 800FSB ding neem dan een zalman erbij z'n 7000serie. Neem gewoon de Alu-Copper dan zit je altijd goed en stil voor ongeveer 40 euro.

Specs

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

intel coolers doen rond de 2900 rpm (t/m 2,8 ghz)
als je n 3ghz exemplaar neemt dan maken die meer herrie omdat ze temeratuur gestuurd worden.
dus als je n brakke kast hebt waar de warme lucht niet weg kan, of je airflow is niet goed, dan wordtie warmer en gaatie harder draaien (= meer herrie)
zeer irritant.

en als reactie op Renumeration

Ik had gelezen dat de 478 socket een bepaald gewicht mag dragen, en als je n zwaardere koeler gebruikt (zalman of zo, > 400 gram) dat je dan geen garantie meer hebtals ie eraf dondert????

eerst kijken dan zeiken

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-02 17:36

w0w

Ik had gelezen dat de 478 socket een bepaald gewicht mag dragen, en als je n zwaardere koeler gebruikt (zalman of zo, > 400 gram) dat je dan geen garantie meer hebtals ie eraf dondert????
Neej dan is het je eigen schuld--> weg garantie,
Maar als je niet met je pc gaat schouwen (het best is gewoon op zn zij leggen) dan breken die haakjes van het socket _echt_ niet zomaar af hoor

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Canard schreef op 15 August 2003 @ 16:01:
[...]

Mja..op die fiets...daar had ik nog niet aan gedacht....zit hier zelf met een server die nogal veel lawaai maakt onder mijn bureau...ben er zo aan gewend geraakt, dat ik zelfs niet meer kan slapen als hij uitstaat omdat het dan te stil is.......

Maar dan nog...speed alleen is niet wat het geluid bepaalt...tevens afstand tussen de bladen, afstand bladen-blok, afstand tussen koelribben, spoed van de bladen, aantal bladen, oppervlak van de bladen zijn ook belangrijk -> liever 3-5 grote bladen op hogere snelheid dan 7-9 stuks wat kleinere op dezefde snelheid....laatste variant produceert een veel irritanter hoog gepiep dan de eerst genoemde.

• Renumeration
  • Laatst online: 17-01 21:21
bratos schreef op 15 August 2003 @ 19:37:
intel coolers doen rond de 2900 rpm (t/m 2,8 ghz)
als je n 3ghz exemplaar neemt dan maken die meer herrie omdat ze temeratuur gestuurd worden.
dus als je n brakke kast hebt waar de warme lucht niet weg kan, of je airflow is niet goed, dan wordtie warmer en gaatie harder draaien (= meer herrie)
zeer irritant.

en als reactie op Renumeration

Ik heb zelf ook een Zalman 6500 CU eropzitten. Deze is ook rond de 850-900 gram.
Geen enkel probleem mee. Zelfs met auto meegehad etc.

Ze breken echt niet zomaar af hoor.

[ Voor 13% gewijzigd door Renumeration op 17-08-2003 21:23 ]

Specs

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
Ik heb nu een coolermaster aero 4 lite op mijn 2.6C zitten en die koelt goed. Ik hoor hem niet(stressed 26db) en mijn cpu is nu 27 graden en hij draait nu 2400rpm. Kan je zelf instellen met een knopje wel handig.

Misschien heb je hier iets aan.

http://www.vr-zone.com/reviews/Intel/P4Coolers/

Kijk ff in de search dan zie je meerdere mensen die precies hetzelfde gevraagd hebben.

[ Voor 30% gewijzigd door dev icey op 17-08-2003 21:31 ]

Pagina: 1