Toon posts:

Ineens vet veel PC problemen! :((((((((((

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik het een en het ander aan mijn PC veranderd. Ik heb mijn 3Com 10Mbit, ISA netwerkkaart vervangen voor een 3Com 100Mbit PCI. Verder heb ik mijn Logitech Wheelmouse vervangen voor een Logitech Wheelmouse Cordless (dat mag toch geen problemen maken lijkt me zo?) en ik heb mijn Plextor 12x/4x/32x SCSI vervangen voor een Plextor 12x/10x/32x SCSI.
Goed, ik na al die vervangingen mijn compu geboot, alle nieuwe hardware automatisch gedetecteerd en voila, het loopt.
Ik een cdtje kopieren met Nero5 en het werkt als een tiet! Dus besluit ik nog maar een cdtje te kopieren, krijg ik een totale system lockup :(
Nouja rebooten maar, nog eens proberen hetzelfde euvel. Sindsdien heb ik vanalles geprobeerd maar nix mag baten. Zogauw ik Plextools opstart of een cdtje wil kopieren krijg ik of een lockup of een beschermingsfout. Ik heb al eens al mijn PCI kaarten eruit getrokken en de volgorde totaal veranderd, mijn AGP VGA vervangen voor een oude PCI, mijn nieuwe NIC eruit enz enz maar het helpt allemaal niet.
Dan ben ik nog eens gaan zoeken in het register. Blijkt dat als ik de auto insert noticifation uitzet het systeem minder snel een lockup heeft (kopieert een cd nog voor 50%). Ik heb in al die "testen" die ik heb gedraaid 2x een cdetje goed gefikt en de rest alleen maar fouten op een willekeurig moment (soms al bij het booten van windows wat opeens vet traag ging).

Ohja ik vond in het register ook mijn oude writer nog terug die heb ik voor zover ik wat kon vinden verwijderd...... zou dit een boosdoener kunnen zijn?

Alle suggesties zijn welkom, heb er vanacht uren mee zitten klooien maar het wil niet baten! HEEEEEEEEELPPPPP :'( :'( :'(

Verwijderd

nieuwe tools van Plextor al geinstalleerd ????
Aspilayer geupdate (aspi32.exe)
WinONCD geprobeerd die er standaard bijzit ???

Verwijderd

Topicstarter
Plextools geinstalleerd, mag niet baten (die hing zich steeds vaker en sneller op).
ASPI wilde hij niet installeren op WinME (kreeg een foutmelding dat de geinstalleerde ASPI layer nieuwer was).
WinOnCD heb ik niet geprobeerd maar aangezien Nero het eerst prima deed en mijn schrijver zonder meer herkent....?

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

WinMe opnieuw installeren?

Ik zou dan meteen Win98SE of Win2k erop zetten.

Ik heb veel OS'sen gehad, maar WinME is me echt gigantishc slecht bevallen :(

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Windows 2000 roeleert :):)

Verwijderd

Topicstarter
Tja ik heb vanochtend idd ff mijn hdd laten formatteren maar aangezien ik moest gaan werken weet ik niet of diet heeft geholpen. Ik ben dezelfde versie van WinME er weer op aan het zetten aangezien deze bij mij veel beter liep dan 98SE....
Tja als dat niet werkt kan ik altijd 2000 nog eens proberen....

Uit ervaring zeg ik echter dat ik een heeeeeeel sterk vermoeden heb dat met het formatteren van mijn HDD het probleem niet is opgelost...... zou niet de eerste keer zijn!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat doe je met die oude plextor :9

Verwijderd

Topicstarter
Mijn oude plex heb ik al verkocht :)
Pagina: 1