DNS probleem

Pagina: 1
Acties:

• willem-alex
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05-2024

willem-alex

you don't wanna know ...

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een lokaal netwerk met domein: domein1.nl
verder heb ik via een externe ISP een website gehost het hetzelfde domein: www.domein1.nl
Deze website is onlangs verhuisd naar een nieuwe ISP.
Het vreemde is dat als je vanaf de server van het lokale netwerk naar www.domein1.nl gaat je op de één of andere manier niet naar bij de nieuwe ISP terecht komt, maar bij de oude.
Pingen levert ook niet het IP adres op van de nieuwe ISP, maar hoogstwaarschijnlijk die van de oude.
Ik ben een newbie wat DNS betreft, dus alsjeblieft redelijk simpele antwoorden.

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

hangt ervanaf hoelang geleden hij verhuisd is. Door caching (TTL) kan de oude verwijzing nog wel even blijven staan. In maximaal 72 uur hoort dit opgelost te zijn.

If you choose to criticise you choose your enemies

• willem-alex

willem-alex

you don't wanna know ...

Topicstarter
Hij is al dik een week geleden verhuisd en vanaf andere computers (buiten dit lokale netwerk) pakt hij wel het goede IP adres.

Verwijderd

Hoe is de dns-server geconfigureerd?

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:29

Arfman

Drome!

Willem-Alex: je hebt niet toevallig het IP-adres van de oude server in je HOSTS-bestandje staan ? :X

(ervanuitgaande dat je een Windows-versie draait op je werkstation waar je mee test)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• willem-alex

willem-alex

you don't wanna know ...

Topicstarter
herpe025> Wat bedoel je precies?
Arfman> Nee, sommige computers zijn zelfs nieuw, dus daar kan het al helemaal niet zo zijn. Kan het aan het hosts bestand in de server van het lokale netwerk liggen?
-edit: ik zie nu dat dat laatste bestand ook leeg is

[ Voor 14% gewijzigd door willem-alex op 15-08-2003 15:31 ]

Verwijderd

de LM host file heeft met Wins te maken, hij vermeld toch duidelijk dat hij een probleem met DNS heeft. Trouwens als het allemaal windows os systemen zijn is WINS totaal overbodig.

Verwijderd

Je zegt dat je op de interne server bij de oude isp terecht komt. De kans is dus groot dat je ergens een statische verwijzing naar de oude isp hebt ingesteld.

• willem-alex

willem-alex

you don't wanna know ...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 augustus 2003 @ 15:32:
Je zegt dat je op de interne server bij de oude isp terecht komt. De kans is dus groot dat je ergens een statische verwijzing naar de oude isp hebt ingesteld.
Dat was ook mijn conclusie maar het probleem is dat anderen dit allemaal geconfigureerd hebben en dat ik dus geen idee heb waar het kan staan...

Verwijderd

welke os draait op je server?

• willem-alex

willem-alex

you don't wanna know ...

Topicstarter
win2k server

Verwijderd

zou je hier de dns instellingen kunnen posten die zijn ingesteld....onder je dns mmc

Verwijderd

Ok, effe samenvatten:
je hebt een intern domein domein1.nl, dus interne DNS is *.domain1.nl.
Dus voor de website heb je vermoedelijk een host entry gemaakt www = x.x.x.x (die dan naar je eerste isp wijst?)
Misschien dat die interne DNS entry gewijzigd moet worden?

• willem-alex

willem-alex

you don't wanna know ...

Topicstarter
Volgens mij staat de host entry www gericht op de nieuwe ISP. Zijn er nog andere mogelijkheden?

Verwijderd

Heb je 1 of meerdere dns servers intern draaien ?
Check dan via nslookup of je dns mmc (op de server) welke host records er staan.
Je kan ook ff op de clients kijken welke dns server die gebruiken via je tcp/ip settings of via ipconfig /all.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:27

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

[ Voor 12% gewijzigd door Predator op 16-08-2003 20:30 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1