[WinXP] vreemd probleem, te verklaren?

Pagina: 1
Acties:

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 15:04

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Ik heb me toch een vreemd probleem gehad met WindowsXP...

ik kreeg allerlei spontane reboots en dacht aan overheating, maar kon niets spectaculairs vinden @ vidkaart, cpu, etc. gisteren dus maar koelblokjes op geheugen gezet onder motto baat het niet ook schaadt het niet... maar bleef reboots krijgen... o.a. in Premiere, 3d max en monkey island 2(!!!).

Erg vreemd iets... ik heb toen iig de settings van dat mooie OS ff zo gezet dat ie voor het rebooten eerst ff een mooi BSOD geeft. Een van die BSOD dingen was een USB device, nu heb ik een wacom tableaux met pen (RSI en zo) dus die ff vervangen door muisje. toen kreeg ik 'm nog steeds maar nu met "imapi.sys".

FF gezocht in google: http://www.monitor-drivers.com/drivers/50/50071.htm
toen m'n default monitor driver ff vervangen door een willekeurige IIyama vision master variant, ik heb de 404 maar die was nergens te vinden. Sindsdien geen enkel probleem meer...

Toch wel supervaag lijkt me nietwaar?! Heeft iemand een goeie verklaring of zou het de willekeur van dat mooie OS zijn?!

Cogito Ergo Credo

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

klinkt als driverconflict... niet spannend dus... hij doet het nu toch weer?
Niet alles in een (willekeurig) OS is logisch of (altijd) te verklaren... ik zou me ook op m'n achterhoofd krabben bij een dergelijk probleem/oplossing... punt is dat het nu is opgelost :)

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 15:04

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
MetalRush schreef op 15 August 2003 @ 15:10:
klinkt als driverconflict... niet spannend dus... hij doet het nu toch weer?
Niet alles in een (willekeurig) OS is logisch of (altijd) te verklaren... ik zou me ook op m'n achterhoofd krabben bij een dergelijk probleem/oplossing... punt is dat het nu is opgelost :)
idd, maar als software engineer ga je toch wel denk, hoe kan het dat zoiets simpels zoveel ellende veroorzaakt? Slechte OS architectuur denk ik?!

Of zou zoiets niet te voorkomen zijn?!

[ Voor 5% gewijzigd door jopiek op 15-08-2003 15:16 ]

Cogito Ergo Credo

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

jopiek schreef op 15 augustus 2003 @ 15:15:
[...]

Of zou zoiets niet te voorkomen zijn?!
Nee dat is niet te voorkomen... en dat is ook wel logisch... ga maar na hoeveel verschillende combinaties van hardware mogelijk zijn (ontelbaar!).
Probleem is dat er, nog steeds, geen goede afspraken over gemaakt zijn.
Hoewel het beter is geregeld dan een paar jaar geleden...

Jouw probleem is echter niet e voorkomen en velen zullen jou nog volgen :Y)

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)