Toon posts:

Geen beeld bij boot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een paar dagen geleden toen ik mijn pc op wou starten kreeg ik geen beeld en dat na een downtime van 3 uur.
De fan van mijn videokaart (GF2 gts) was al een tijdje kapot (niet tot langzaam draaiend) maar hij deed het nog perfect.
Dus ik dacht dat hij de hitte toch niet aankon en heb er maar een andere videokaart ingezet. maar ook daarbij: geen beeld. :?
Mijn monitor heb ik nog getest op een ander systeem en daar doet hij het gewoon op, de led blijft gewoon knipperen als ik mijn systeem op wil starten alsof hij uitstaat. (krijgt dus geen signaal??).
Iemand een idee what to do?

Verwijderd

kunnen 4 dingen zijn. Je cpu, memory, mobo of je voeding.

Geef je specs eens....dan weten we waar we over praten

Verwijderd

de cmos clearen op je moederbord, werkt dit niet, dan is de kans groot dat het de voeding is of het moederbord. Probeer eerst eens een andere voeding.

edit
alweer te laat, indien het cpu of mem is zou mobo bios piepjes moeten geven

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2003 15:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
de specs zijn
qdi kudoz k7 mobo
amd 1400 thunderbird
512 (2*256) ddr ram

voor een andere voeding moet ik helaas tot morgen wachten aangezien ik die niet bij de hand heb

Je hoort de pc by the way gewoon opstarten iig tot en met dat hij een bootmedium aan het zoeken is in de cd-rom drive

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2003 15:37 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
De fan van mijn videokaart (GF2 gts) was al een tijdje kapot (niet tot langzaam draaiend) maar hij deed het nog perfect.
Misschien heeft videokaart toch wat andere dingen mee de afgrond in getrokken :?

Senile! Senile Oekaki

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Verwijderd schreef op 15 August 2003 @ 15:35:
de cmos clearen op je moederbord, werkt dit niet, dan is de kans groot dat het de voeding is of het moederbord. Probeer eerst eens een andere voeding.

edit
alweer te laat, indien het cpu of mem is zou mobo bios piepjes moeten geven
Die piepjes hoeft niet perse...
Bij geheugen zal het mainboard wel klagen, bij CPU hoeft niet perse.
Ik heb namelijk een Dual AMD 2400+, waarvan eergisteren 1 van de 2 CPU's is overleden. Systeem ging wel aan, maar piepte niet, gaf geen beeld, enzovoorts.
Reageerde ook niet op de reset- of powerswitch, alleen op de stekker er uit trekken. Door nader onderzoek bleek dus 1 CPU defect te zijn. Haalde die er uit, en het systeem loopt weer redelijk stabiel (ondanks dat ik de 2e CPU echt mis).

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De fan op mijn GeForce 2 PRO is ook zo "half" overleden, maar hij doet het nog uitstekend, dus aan de fan kan het niet liggen...
Dus ik dacht dat hij de hitte toch niet aankon en heb er maar een andere videokaart ingezet.
Dan is het of de voeding, die het begeven heeft, of je mobo's AGP-poort/controller

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-08 20:12
Ik weet bijna voor 100% zeker dat het je CPU is.. Dit had in namelijk ook.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Videokaart en monitor zijn hoogstwaarschijnlijk ok, dus het topic hoort hier niet thuis.

PMG lijkt mij een betere plek.. VB --> PMG :)

Neem trouwens ook eens Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen door.
Pagina: 1