Hej mede tweakers,
Waarschijnlijk beginnen jullie gelijk met : LEES DE FAQ!, dit heb ik al gedaan, net als de search die ik compleet heb uitgepluist..
Hier is mijn probleem:
Ik heb op dimm2 en dimm3 corsair 256mb 3200 xms geplaatst (6-2-2-2), volgens het boekje zou dan nu dual channel geactiveerd moeten zijn,
echter met een fsb van 210 x 10,5 haal ik maar 3420 mhz in sisoft sandra.
Wat dus overeen zou komen met een single channel mem score ( toch?).
Laatst heeft m'n vader ook een nf7 boordje gekocht , dit is echter wel rev 2.0,
hier geeft hij mooi aan dat het geheugen in dual channel staat. ( precies onder het aantal mb )
Ik heb echter mn bios nog niet geflashed, waarom niet ? , nou omdat ik nog aan het uitzoeken ben welke bios het beste is in overclocken...
Oftewel :
Hoe kan ik zien dat het nou echt in dual channel staat op een nf7-s 1.2 met originele bios?
Wat is eventueel een goeie overclock bios?
Alvast bedankt voor eventuele tips
Waarschijnlijk beginnen jullie gelijk met : LEES DE FAQ!, dit heb ik al gedaan, net als de search die ik compleet heb uitgepluist..
Hier is mijn probleem:
Ik heb op dimm2 en dimm3 corsair 256mb 3200 xms geplaatst (6-2-2-2), volgens het boekje zou dan nu dual channel geactiveerd moeten zijn,
echter met een fsb van 210 x 10,5 haal ik maar 3420 mhz in sisoft sandra.
Wat dus overeen zou komen met een single channel mem score ( toch?).
Laatst heeft m'n vader ook een nf7 boordje gekocht , dit is echter wel rev 2.0,
hier geeft hij mooi aan dat het geheugen in dual channel staat. ( precies onder het aantal mb )
Ik heb echter mn bios nog niet geflashed, waarom niet ? , nou omdat ik nog aan het uitzoeken ben welke bios het beste is in overclocken...
Oftewel :
Hoe kan ik zien dat het nou echt in dual channel staat op een nf7-s 1.2 met originele bios?
Wat is eventueel een goeie overclock bios?
Alvast bedankt voor eventuele tips