Toon posts:

133 Mhz opfokken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst 2 dimmen van 128 mb 133 Mhz gekocht. Na wat frutten in de Bios, heb ik deze ondertussen op 165 Mhz laten draaien, dat leverde een snelheidswinst van 35 procent op :).

Nu is de vraag, is dat slecht voor het geheugen, want sisoft sandra geeft allerlei waarschuwingen, dat ik de snelheid moet terugbrengen

• D-RiSe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 19:37

D-RiSe

Kick the baby

dat van mij loopt op 144 mhz... nergens problemen mee...

hangt er ook van af wat voor geheugen het is....

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

Verwijderd

Zie je volgende week wel weer in de comp zaak. Veel plezier met de brandmelders.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Je geheugen snelheid is wel toegenoemen maar de 'echte' snelheid niet. Een beetje normaal programma heeft een chache hit van 80%. Dat wil zeggen dat 80% van de instructies uit de processor cache wordt gevist. De overige 20% komt rechtstreeks uit het geheugen. Dus als je dat geheugen 35% sneller maakt heb je je hele systeem maar 7% sneller gemaakt. Als je echt op de processor geoptimaliseerde programma's hebt kan de winst nog wel veel kleiner zijn.

Als je dit in gedachten houdt is een systeem met 100MHz geheugen dat draait met een FSB van 110 MHz sneller dan een systeem met 133 MHz geheugen op standaard 100 MHz FSB. Hier loopt immers de processor zelf 10% sneller.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato